Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

presidential website

Gestart door Pjottr, vrijdag 20 augustus 2010, 14:53:40

Vorige topic - Volgende topic

Pjottr

Ik probeer via de website een bericht achter te laten inzake eigendomsrechten van land en property voor Non Nationals
Krijg steeds een foutmelding. Lukt dus niet
In mijn bericht wil ik pleiten voor het toestaan van het kunnen bezitten van residential land and property door ons buitenlanders
Wij investeren bakken met geld maar recht op eigendom ho maar.
Ik zoek een opening of weg om dit in de Malacañang neer te leggen en kijken wat voor reaktie er op komt.
Vind het nog steeds unfair hoe wij hier worden behandeld. Ook wilde ik pleiten voor gelijke rechten als onze Filipijnse vrouwen hebben in onze respectievelijke landen.Niet meer dan billijk zou ik zeggen.
Misschien weet Kano een weg?? Dear Pao...... enz Liever nog rechtstreeks naar de president maar ik krijg het bericht niet gesubmit.??
Dit is een belangrijk issue en ik hoop dan ook dat jullie mij hier mee willen helpen.
Gr
Pjottr
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

xav

misschien krijgt hij al teveel berichten van buitenlanders en hebben ze bericht systheem plat gelegt  :happy2:

Kano

Pjottr,

De Filipijnse tweede kamer "the House" stemde in 2009 in met een resolutie ingediend door speaker Nograles waarin eigendom door buitenlanders zou worden toegelaten. Echter waren er te weinig handtekeningen voor een 3/4 meerderheid teneinde een amendement bij de Senaat in te dienen :link:. Ik ben een beetje het zicht kwijt op wat er daarna met die resolutie is gebeurd. Mogelijk dat die zaak aan de orde zou komen bij de Cha(rter)Cha(ange), maar onlangs heeft president Aquino laten weten dat die Cha-Cha voor hem geen prioriteit heeft.

Als je een bericht naar president Aquino wilt zenden zie ik twee mogelijkheden, namelijk naar het adres wat hier staat http://www.president.gov.ph/titonoy/default.aspx of een bericht  zenden via http://www.president.gov.ph/contact/default.aspx. Andere mogelijkheden zie ik niet zo snel.

Wat je mogelijk ook zou kunnen doen is het mailen van de (voorzitters van) de Senaat en House of Representatives, want die zullen toch op de een of andere manier deze zaak moeten aankaarten of accorderen. De websites zijn http://www.senate.gov.ph/ en http://www.congress.gov.ph/index.php.

:hoedjeaf:








Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Mawibata



Kano weet het wel te vinden   :thumb:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Robert

Kom op, dit is toch een kansloos verhaal, denk niet dat men steil achterover zal slaan van wat mailtjes.
Misschien dat er ooit iets zal veranderen, maar of dat dan zo goed zal zijn voor de Filipijnen als land zelf, ik betwijfel het.
Dan zal heel veel worden opgekocht door Chinezen en Koreanen vrees ik.
Ik weet niet wat Pjottr wil kopen, maar je zal toch iets anders moeten verzinnen.

Amice

DAt is dan precies in de lijn zoals de filipino's denken Robert.
Wij eerst en de rest dus misschien (n)ooit.

Een klein kikkerlandje als nederland geeft een filipino maar ook de chinezen wel de mogelijkheid om grond te bezitten, hoezo is alles in nederland dan nog niet overgenomen door de chinezen dan?

Ik ben het er wel mee eens dat er wel meer zal moeten gebeuren als een email om uberhaupt dit soort nationalisme te veranderen.

Lik op stuk bv zou kunnen helpen.
Wij niet in hun land dan zij ook niet in ons land. Voer voor Wilders.  :jajaja:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Robert

amice,

Chinezen hebben veel meer interesse in een land als de Filipijnen, wat is Nederland nou.
Overigens zijn er in het verleden en nu ook nog wel vele Chinezen naar Nederland gekomen.
Is echter wel zo dat China nu niet te vergelijken is met jaren terug.
Chinezen kopen ook veel op in Afrika, gaat wat dat betreft allemaal om de grondstoffen.
En ja, verder kan ik er nu niet echt blij van worden wat we allemaal in Nederland hebben gedaan, daar is al veel te veel verkocht, niet alleen grond, maar ook bedrijven.

Pjottr

Citaat van: Robert op vrijdag 20 augustus 2010, 18:22:39
Kom op, dit is toch een kansloos verhaal, denk niet dat men steil achterover zal slaan van wat mailtjes.
Misschien dat er ooit iets zal veranderen, maar of dat dan zo goed zal zijn voor de Filipijnen als land zelf, ik betwijfel het.
Dan zal heel veel worden opgekocht door Chinezen en Koreanen vrees ik.
Ik weet niet wat Pjottr wil kopen, maar je zal toch iets anders moeten verzinnen.
Ik ben hier al jaren gesettled en heb in de jaren gebouwd en gekocht. Wist van te voren waar ik aan begon als het gaat om eigendom maar dat is hier niet aan de orde.
Wil pogen om hier over te communiceren met de overheid gelet op de ongelijkheid van zaken .In Ned en Belgie hebben onze vrouwen dezelfde rechten als wij.
Ik wil gewoon mede eigenaar zijn (juridisch) van de properties die ik zelf heb gebouwd en gekocht.Lijkt me een vrij logische wens toch?
Het wordt toch niks is geen uitdaging en levert ook nooit niks op. Als alle Non Nationals nu eens aankloppen scheelt dat misschien
Per slot van rekening zijn wij de gene die financieren en dat is goed voor dit land. Mogen we er dan ook wat voor terug hebben?
Mij gaat het niet om agrarisch land maar alleen om residential pur sang. Nu zijn jouw en mijn rechten hier Nul komma Nada en dat vind ik onjuist.
Doe je niks gebeurd er niks. Ok, genoeg er over.
Kano reuze bedankt voor je sites Ik ga er mee aan de slag.
Gr  Pieter ik bedoel Pjottr
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Carpie

Hey Pjottr,


Mijn steun heb je alvast.

Zolang iedereen zegt van: achhh, dat lukt toch nooit..... zal er inderdaad niks gebeuren. Iemand moet daar ooit es met starten hé.

Dus indien we allen samen onze wensen kunnen formuleren zal dat al heel wat meer indruk maken dan een enkeling die es aan de deur komt kloppen.

Verander de wereld, begin bij jezelf en wacht niet op een ander  :atyourservice:

Succes

Johan

boomerang

Hallo Pieter (Pjottr),

Als ik op een of andere manier van dienst kan zijn bij dit positieve initiatief laat het dan weten want ik ben het volledig met jouw standpunt eens.

Groet en succes,
Boomerang
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Budgie

Hallo Pjottr

Als ik kan helpen met wat daarheen te zenden BV een petitie wil ik ook graag helpen want ooit wil ik mij daar ook vestigen en hoe meer jouw ondersteunen hoe meer kans dat het maakt
Getting older beats the alternative -dying young

Pjottr

Het zou een heel goeie zijn om dit grootschailig te doen.Ik bedoel recruteer alle bij ona bekende buitenlanders hier en laat ze een petitie tekenen.
Ik zou hierover met jullie van gedachten willen wisselen voor dat ik mijn persoonlijk verzoek via een website neerleg
Weet zo een twee drie niet hoe we dit zouden kunnen organiseren. Internet is een prima medium maar moet wel de juiste kanalen en bronnen kunnen vinden.
Wie help met suggesties.
Een officiele petitie is opzich niet zo heel moeilijk.
Ik wil echt serieus dit oppakken mijn mening heb ik al gegeven waarom. Nogmaal niet schieten is altijd mis, Niks is het al enz enz...
Dank vast voor de positieve support Boom en Johan.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Pjottr

Ik vergat nog te zeggen.Stel we hebben een verzoek op papier in een beetje professionele taal,of meerdere verzoeken dan ben ik bereid naar de
Malacañang Palace te gaan en het persoonlijk daar neer te leggen. Moet daarom wel iets substantieels hebben met draagvlak van meerderen.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.