Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Financien in de PI

Gestart door Fail_over, donderdag 17 maart 2011, 20:52:38

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Ik probeerde vandaag de bankaccount van mijn asawa aan te melden voor online internet bankieren. Landbank of Pilippines.

Ondervond enkele problemen daarmee.  Account not valid. Iemand ervaring daarmee?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Johan En Elvie

Geen ervaring mee maar al dat online gedoe daar hebben ze daar ook nog onvoldoende ervaring mee denk ik.
De Filippijnen doen zaken van man tot man, voor onze balikbayan service vragen ze steevast welke prijs ze moeten betalen om hun doos te zenden op mijn facebook (dat doen ze dan wel daar zijn ze verslaafd aan) terwijl je alle info kan vinden op onze website.
Een Belg zal eerst daar kijken voor hij contact met ons opneemt en weet al hoe de vork aan de steel zit.
Een Filippijnse zal eerst info vragen en dan als ik ze doorverwijs eens gaan kijken op de site, zo van ah ja ok ik zal eens zien dan.

Voor dat bankgedoe is dit juist hetzelfde, het zal nog een tijdje duren eer ze hun bankzaken online gaan doen en vertrouwen, de banken bieden het wel aan maar hun systemen laten te wensen over.
Dat is trouwens hier niet veel beter.
In Belgie heb ik ook nog een onlinesportshop en veel van mijn klanten komen uit Nederland omdat deze voor het gemak kiezen en online durven bestellen (en Belg is een voeler en wil eerst zijn producten voelen voor hij besteld) , als ze dan willen betalen online dan krijgen ze meestal de melding dat mijn bankrekening nummer niet bestaat terwijl dit niet zo is, ik ben hiervoor zelf al veranderd van dexia naar ING waarvan je zou verwachten dat dan het probleem opgelost zou zijn maar niet dus.(ING is toch Nederlands?) dus ook hier zijn er problemen.

Dus als je bankzaken wil doen zal je dit best daar persoonlijk doen (via je familie daar of vrouw)
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Pjottr

Wel Ik bankier bij BPI al jaren en gebruik hun BPIexpressonline internet bankieren. Beweer niet dat het zo sophisticated is als in Europa maar het werkt
prima hoor ik betaal online en ontvang online Tot nu toe zonder problemen
Dus Johan... Niet helemaal juist wat je zegt als ik zo vrij mag zijn

@ Fail Toen ik mijn rekening aanmeldde bij online banking duurde het nog een dag of 3 voordat mijn rekening echt zichtbaar was.
Dat zal bij landBank ook wel zo zijn Aanmelden betekent niet meteen zien Jouw aanmelding moet verwerkt worden en dat duurt gewoon een paar werk dagen
Gr....Pjottr
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.