Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

10 geboden

Gestart door buizesmurf, zaterdag 18 juli 2009, 11:31:43

Vorige topic - Volgende topic

Adriaan

Waarom moet hij wachten tot hij 65 is? Ik dacht dat die Amerikaanse legerpensioenen, na kwalificerende diensttijd (gewoonlijk twintig jaar), meteen na ontslag werden uitbetaald. Er zijn verschillende pensioenprogramma's daar maar een pensioen van 50 % van het gemiddelde salaris genoten gedurende de laatste drie jaar van dienst is niet ongebruikelijk. Dat is een luisterrijk pensioen. Stel je gaat op je vijfentwintigste in dienst, komt er op je vijfenveertigste levend en zonder kleerscheuren uit en krijgt dan vijftig percent van je salaris voor de rest van je leven. Na dertig jaar wordt het vijfenzeventig percent.

Als je een pensioen van bijv. 25.000 dollar  (dat bovendien nog omhoog gaat met het inflatiepercentage) wilt evenaren met een prive 'nest egg' moet je iets van 830.000 dollar in de bank hebben (als je aanneemt dat je gemiddeld maar op 3% rente moet rekenen, inflatie meegerekend denk ik).

Het kan zijn dat hij minder dan twintig jaar heeft gediend en daarom moet wachten tot hij vijfenzestig is. Misschien weet Heer Bommel hier meer van.

Luc

Jij moet ook elk detail zeten.

Hij is bij het leger geweest en in Alaska in de olieindustrie gewerkt. Hij gaat dus op zijn 65ste 2 pensioenen krijgen. 1 van het leger en 1 van zijn ander werk. Nu krijgt hij elk jaar een kleine premie van Alaska. Iedere inwoner van Alaska krijgt jaarlijks een aandeel in de winst van de olie. Verleden jaar was dat iets van een 2000 dollar. Daar moest hij het hele jaar van leven.

Tevreden nu.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

buizesmurf

Ondertussen mijn derde jaar ingegaan hier, en nog steeds niet (HELEMAAL) blut.grapje.Ik woon hier nog zeer graag.Doe het met een relatief laag budget,huur inbegrepen.Een budget waar je in de lage landen behoorlijk de riem zult moeten aanspannen om de maand rond te komen zonder ook maar iets van levenskwaliteit in te boeten,integendeel zelfs.Maar ja dit ligt voor iedereen anders en ieder vult dat voor zichzelf in.
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

buizesmurf

Die geboden dat is een leidraad,iedereen moet die voor zichzelf invullen en zijn voor iedereen anders.Maar belangrijkste is dat je eens je budget opgesteld je daaraan te houden.Kom ze nog bijna wekelijks tegen..........altijd hetzelfde verhaal alhoewel de details soms enorm verschillen.
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

Adriaan

 "Verleden jaar was dat iets van een 2000 dollar. Daar moest hij het hele jaar van leven"

Dat komt uit op iets van 7,500 - 8,000 peso per maand. Veel Filipino's moeten het ook met dat of minder doen maar het lijkt me een heksentoer voor een witneus. Je leek me wat geergerd door mijn vragen. Waarom - we zijn toch gewoon maar wat aan het babbelen? Als ik je over een biertje ontmoette zou ik je ook die vragen over je buurman stellen. Hij lijkt me een interessant geval - de witneus die het op een modaal Filipino inkomen stellen moet.

Dat van die oliepremie voor inwoners van Alaska is nieuw voor mij. Dat lijkt me vrij uniek. Op een soortgelijke basis hadden Nederlanders om een aandeel in de aardgasopbrengsten kunnen vragen - om niet te spreken over al de uit de bodem gewonnen spullen die hier de deur uitgaan.

Luc

Niet geergerd, alleen vind ik het niet gepast om te veel details te vertellen over iemand anders zijn leven. Bovendien wijken we erg af van het eigenlijke onderwerp.

over Alaska. Dat heet het "Alaska Permanent Fund". In 2008 was dat $2,069.00 + $1,200 Alaska Resource Rebate wegens de hoge prijs van olie. Dit jaar was het maar $1,305.00.

http://en.wikipedia.org/wiki/Alaska_Permanent_Fund

in nu maar terug  :offtopic:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Amice

CitaatDat komt uit op iets van 7,500 - 8,000 peso per maand. Veel Filipino's moeten het ook met dat of minder doen maar het lijkt me een heksentoer voor een witneus.

Die filipino's wonen dan ook niet in een paleis.
Daarnaast geloof ik toch dat vele filipino's meer hebben dan het gewone salaris.
A. omdat ook de gewone filipino corrupt is en er bijsnabbelt of jat .
B. Zij als geen ander weten hoe je geld aftroggelt bij zowel de buitenlanders als andere filipino's.
c. Barrow of utang is zo'n beetje het eerste woord wat ze leren lijkt wel en dat is lenen maar nooit terug      betalen.
D. ze maken gewoon de mooiste(of oudste) dochter de broodwinner en die moet dan maar zien hoe het geld   binnen komt.

Wellicht dat de "witneus" in kwestie ook al iets daarvan heeft opgestoken.?   :weetikniet:

Actueel:
komt vanavond een buitenlander(nog vrij jong) naar me toe of ik hem een favor kan doen.
Of ik P60 kan geven voor transportation.  :confused2:
Uiteraard niet zeg ik als je hier in de kroeg kunt zuipen, drink er dan maar een minder.
Je maakt wat mee zo. :jajaja:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Adriaan

#27
Dat is toch wel sterk Luc. Jij zelf kwam met het verhaal van die Amerikaan die zo blut was dat hij 'savonds een schriel lampje moest voeden met een lijntje van de buren omdat zijn electriciteit was afgesneden. Als je dan om nadere inlichtingen wordt gevraagd krijg je ineens een aanval van discretie. Niemand van ons kent die man en wschl. zal geen enkele lezer die niet bij naam en toenaam genoemde figuur ooitl ontmoeten. Hij blijft dus een puur theoretisch geval dat bovendien een van Buizesmurf's geboden mooi illustreert - de zaak is dus ook niet off topic (die vrees voor off topic te gaan deel ik trouwens niet - ik zie dit soort  uitwisseling als een gesprek. En in een gesprek ga je er toch ook niet voortdurend op zitten letten of je je wel bij een onderwerp houdt?).

callebaut

Ik ben van menig en ondertussen aan de lijve ondervonden dat met 750 - 800 euro heel goed te leven valt hier in de phills
Ik heb een twee kamers condo , aircon , warm en koud water , bemeubeld in een grootstad ( Cebu City ) landline PLDT en internet verbinding , kabel tv , wat ik er wel bij vermeld is dat ik ook niet dagelijks uit eten ga , eigen gekookte patatjes vind ik toch nog beter dan de poeder patat van KFC
Het is zoals je het zelf bekijkt
Ikzelf heb mijn budget gesteld op 2000 php per dag
Op het einde van de maand heb ik overschot en met deze overschot wat ik  voor mijzelf spaarcentjes noem leg ik gewoon opzij als een appeltje voor de dorst .
Het geheel zou volledig veranderen indien ik er een phills familie zou moeten onderhouden , dus daar waag ik mij niet aan , lees veel te kostelijk als ze allemaal jobless zijn ....

Doeeeiiiii

Ron

Kano

@Callebaut.  Met jouw budget zit je toch al boven de â,¬ 900 ?  [2000*30/66].  Maar inderdaad, je kunt hier met weinig geld makkelijker leven dan in BE of NL, zeker als je geen import eten of drinken koopt.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn