Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

10 geboden

Gestart door buizesmurf, zaterdag 18 juli 2009, 11:31:43

Vorige topic - Volgende topic

callebaut

Hee Kano   ik dacht dat 2000 X 30 = 60 000 en niet 66 000   :ikkeniebegrijp:
Zoals ik ook zei , ik gebruik nooit het volle bedrag .....de rest is spaargeld

Mawibata




Ron,

Wat Kano bedoeld is :

60.000 =  boven de â,¬ 900.00  als je rekent aan de koers van 66 Piso

60.000 delen door 66  geeft  â,¬ 909.09


Maar het blijft idd weinig   :jajaja:


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

callebaut

Oeeeps skoezie Kano , zal in het vervolg wat aandachtiger moeten lezen
Bedankt Mawibata voor mijn rechtzetting ...... :thumb:
In ieder geval heb ik een file aangemaakt in Exel en kan dus zien wat mijn gemiddelde uitgave is op 3 maanden. Namelik het bedrag 751,54 euro .
Kerst en nieuwjaar inbegrepen wat eigenlijk een dure maand was ....komt er ook bij nog een vlucht bij cebu - davao - cebu ,een maand een kamer huren in davao  10 000 php terwijl mijn huur in cebu gewoon verder liep 16 000 php all in .
10 dagen  at the Ocean bay beach resort te Dalaguete
Dit is all in ..... moet er ook bij vermelden dat ik niet om de haverklap een taxi neem en probeer mij zoveel mogelijk te verplaatsen met jeepny of voetwerk  :happy2:


ron ,

Luc

Citaat van: Adriaan op woensdag 14 oktober 2009, 14:08:32
Dat is toch wel sterk Luc. Jij zelf kwam met het verhaal van die Amerikaan die zo blut was dat hij 'savonds een schriel lampje moest voeden met een lijntje van de buren omdat zijn electriciteit was afgesneden. Als je dan om nadere inlichtingen wordt gevraagd krijg je ineens een aanval van discretie. Niemand van ons kent die man en wschl. zal geen enkele lezer die niet bij naam en toenaam genoemde figuur ooitl ontmoeten. Hij blijft dus een puur theoretisch geval dat bovendien een van Buizesmurf's geboden mooi illustreert - de zaak is dus ook niet off topic (die vrees voor off topic te gaan deel ik trouwens niet - ik zie dit soort  uitwisseling als een gesprek. En in een gesprek ga je er toch ook niet voortdurend op zitten letten of je je wel bij een onderwerp houdt?).

Ik kan je nu melden dat deze Amerikaan verleden maandag 12 april overleden is in Hindang, Leyte. Hij was pas sinds de zaterdag ervoor verhuisd van Ormoc naar Hindang. Zijn naam was Sy Earhardt en hij woonde de laatste jaren in Ormoc (ik ben niet zeker of ik zijn naam juist heb geschreven) . Officieel oveleden wegens kidney failure. Hij heeft zijn pensioen niet gehaald.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

apollo

voor iemand die van plan is naar de phils te vertrekken zijn dit zeer interessante debatten. Ik kan op deze site wel blijven doorlezen :belgiesmiley: :daag:

amarbolar

Wie minder moet uitgeven dan 1500â,¬ per maand leeft zelf als een Filipijn en dat is zeer droef zou ik denken.

MadRed

Citaat van: amarbolar op maandag 26 september 2011, 08:25:35
Wie minder moet uitgeven dan 1500â,¬ per maand leeft zelf als een Filipijn en dat is zeer droef zou ik denken.

Ik hoop dat je 150 of zo bedoelt. Een local die 1500 of meer kan uitgeven is erg zeldzaam.

balikbayan

Het blijft allemaal een beetje gelul in de ruimte.

Je weet het pas als je daar zit en het daadwerkelijk uitgeeft, misschien dat iemand een keer bereid is om daadwerkelijkeen dagboek bij te houden wat ie uitgeeft.

En dan moet natuurlijk niet de rest gaan reageren van ja maar ik moet 3x pw uit eten en bla bla.

Amice

Net als in Nederland en Belgie zal het bij velen voorkomen dat ze hier een stuk maand overhouden op het einde van hun salaris.  :jajaja:

Geld zul je niet gauw teveel hebben, vandaar dat er zoveel graaiers zijn.  :floet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

klootzakken (voorheen Jens)

ja jongens dit is een gebed zonde einde , iedereen kan leven naar wat hij of zij te besteden heeft M.Z.  [makelijk zat] .
de één neemt met dit genoegen de ander met dat ,het ligt er natuurlijk aan hoe je wil leven in zo,n land. van 1000 euro zou ik er wel rond komen en een ander weer niet , tis maar net hoe hoog je de lat legt.
ik geloof direct dat callebaut van een bedrag van 750 tot 800 euro een redelijk goed leven kan hebben op de filippijnen ,niets mis mee. als anderen daar anders over denken , het zij zo, tis maar net wat je gewend bent, of verwend bent.

toen ik voor de eerste keer naar de filippijnen ging, vertelde een goede vriend van mij [hij had er 7 jaar gewoond] mij het volgende

jan je moet zorgen dat je van de filippijntjes leeft en niet anders om, als je zo denkt dan kan het goed gaan , anders wordt je er geslacht en leeg gezogen.

wel ..... leven van zo,n filippijntje valt natuurlijk niet mee . is mij ook niet gelukt trouwens , maar ik weet nu wel wat hij er mee bedoeld. dan heb je zeker niet genoeg aan 1000 en ook niet aan 10,000 euro per maand.

jens.......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.