Poging tot aanvraag 'Visa visit a friend'

Gestart door Phille, zondag 12 september 2010, 17:14:31

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Hey iedereen,

Tot op heden heb ik hier nog geen enkel bericht kunnen lezen van leden die er in geslaagd zijn om een goedkeuring te krijgen van een toerist visum of een 'visit a friend visa' aanvraag.

Wat ik al wel regelmatig gelezen heb is dat men dit type visum meestal weigert, meest gebruikte redenen voor weigering zijn:

1) Geen bewezen relatie
2) Geen bewezen intentie om terug te keren naar het land van oorsprong

Zoals ik hier al eerder verteld heb ga ik in februari 2011 met Cristy trouwen, in de Filipijnen zullen wij trouwen.

Maar toch vind ik het belangrijk dat zij, voor wij trouwen, toch eens op bezoek kan komen om ook eens kennis te maken met ons landje. Maar door de vele negatieve berichten hier, zag ik maar af van m'n plan om haar uit te nodigen België te komen bezoeken. Voornamelijk daar ik geen mogelijkheid zag om het bewijs te kunnen leveren dat zij daadwerkelijk de intentie heeft terug naar de Filipijnen te keren. De relatie kunnen wij makkelijk bewijzen, ik heb ze reeds 5 keer in het echt gezien, dat moet wel volstaan denk ik.

Nu gisteren was ik met wat vrienden hier nog even over bezig, die maakte de opmerking of misschien beter, stelde de vraag, of zij het hier wel leuk zou vinden, of het toch niet beter zou zijn om haar hier eens uit te nodigen, men weet maar nooit. Het is wel algemeen geweten dat de filipina zich overal makkelijk aanpast; maar toch hé ... nu tijdens dat gesprek viel er mij opeens een idee te binnen.

Daar ik zowizo naar de Filipijnen ga rond de 25ste januari 2011 dacht ik, als ik Cristy nu eens uitnodig om naar België te komen rond de kerstperiode, voor een week of 3 à 4, en dan samen met haar terugvlieg naar de Filipijnen, ik moet daar toch zijn rond die periode voor ons huwelijk; zou dit voldoende bewijs voor intentie van terugkeer kunnen zijn? Ook wil ik binnenkort de bevestiging van het resort voor ons huwelijk geregeld krijgen. Als Cristy de visa aanvraag gaat doen, moet ik mij garant stellen en ik wil een brief schrijven waarin ik in uitleg wat de plannen zijn, met een kopie van de geboekte vlucht (de mijne in elk geval, want haar vlucht boek ik pas als de visa aanvraag goedgekeurd wordt) en een kopie van de reservatie van het resort betreffende het huwelijk.

Welke reden zou DVZ dan nog kunnen gebruiken om de visa aanvraag te weigeren?

Wat zou de slaagkans zijn van mijn plan, iemand een idee? Heeft er ook iemand een idee hoeveel tijd men (DVZ) nodig heeft om dit type visa aanvraag te verwerken. Op welke termijn ik een antwoord kan verwachten?

Groetjes,
Phille








stijn54

phille je zou dit rechtstreeks aan Rene Peeters kunnen vragen per mail. Als hij wil kan hij je direct een antwoord geven maar dat bewtijfel ik want vergeet niet een negatief advies van ambassade wordt altijd gevolgd door DVZ. Want welk onderzoek voeren ze uit in de ambassade? Gewoon papierwerk en waarom dan negatief advies? Volgens mij zal het negatief zijn gewoon omdat ze moeten van hogerhand vrees ik. Ik ben bij 4 advokaten geweest de laatste maand en wat ik telkens hoor is : het is moeilijk met groot leeftijdsverschil omdat ambassade en DVZ ze dat steeds naar voren schuiven. In elk geval het beste.

Johan En Elvie

Dag Phille,

Alle gevallen zijn anders, er zijn veel gelijklopende zaken maar bij u is dit een ander geval misschien moet je het er eens op wagen wie weet?
Dan weten wij ook meteen wat ze dan weer uit hun mouw gaan schudden.

Als je het mij vraagt gaat het net zo zijn als bij iedereen, gewoon niet toestaan maar wie weet kan jij als eerste hier die plaat eens omdraaien?
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Amice

Normaliter zijn terugkeer garanties:
een schoolgaand kind dat achterblijft, eigen huis, verklaring van de werkgever dat zij verlof heeft en wordt terugverwacht op haar werk.

In geval van terugkeer voor huwelijk en verder geen garanties zou je weldenkend er van uit gaan dat het geaccepteerd wordt maar politiek denkt nu eenmaal niet wel. Indien jij jezelf in de plaats van die niet weldenkende politici plaatst, welk antwoord denk je dan dat ze geven en waarom?

Bij afwijzing kun je m.i. bezwaar maken en daarin een reactie daarop verlangen voor de bepaalde vertrekdatum. Indien de reden van afwijzing stuit met de aangegeven voorwaarden tot terugkeer garantie, welke regels omschreven dienen te zijn, zal men het bezwaar gegrond moeten verklaren. Weigert men dan alsnog of vertraagt men de zaak onnodig dien dan voordat de door jou aangegeven termijn is vertreken een klacht in.

Mocht het allemaal niet baten heb je toch de troost dat je ze aan t werk hebt gezet. :jajaja:

succes
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Phille

Citaatgeplaatst op: Vandaag om 20:23:17 Geplaatst door: Amice
Voeg citaat toe
Normaliter zijn terugkeer garanties:
een schoolgaand kind dat achterblijft, eigen huis, verklaring van de werkgever dat zij verlof heeft en wordt terugverwacht op haar werk.

In geval van terugkeer voor huwelijk en verder geen garanties zou je weldenkend er van uit gaan dat het geaccepteerd wordt maar politiek denkt nu eenmaal niet wel. Indien jij jezelf in de plaats van die niet weldenkende politici plaatst, welk antwoord denk je dan dat ze geven en waarom?

Bij afwijzing kun je m.i. bezwaar maken en daarin een reactie daarop verlangen voor de bepaalde vertrekdatum. Indien de reden van afwijzing stuit met de aangegeven voorwaarden tot terugkeer garantie, welke regels omschreven dienen te zijn, zal men het bezwaar gegrond moeten verklaren. Weigert men dan alsnog of vertraagt men de zaak onnodig dien dan voordat de door jou aangegeven termijn is vertreken een klacht in.

Mocht het allemaal niet baten heb je toch de troost dat je ze aan t werk hebt gezet.

succes

Als ik jou goed begrijp Amice, is het voor de overheid geen garantie dat ik met haar terugvlieg en is dus ook geen garantie ik een reservatie van een resort met betaling van voorschot voorleg met betrekking tot het huwelijk, rare jongens daar  :jajaja: Ik zal effe twee vluchten boeken en voorschot betalen om dan niet naar daar te gaan, ben niet gek hoor  :neeneenee: Ik kan begrijpen dat men redeneert dat er een terugvlucht geboekt werd, maar wie geeft de garantie dat ze die dan ook effectief neemt; maar als ik op dezelfde datum en dezelfde vlucht richting Filipijnen boek, waar ligt dan nog het twijfel dat zij niet mee gaat; ik naar daar gaan en zij hier blijven ... ik hoop dat men nog een klein beetje gezond verstand heeft.

Ik heb daarnet, op advies van mijn goede vriend Stip een mailtje naar consul Peeters gestuurd met een situatieschets en haalbaarheid volgens hem, als hij daarop iets kan zeggen natuurlijk.


koy

Phille, ik denk dat je een redelijke kans maakt. Mijn vriend is afgewezen voor "Visa visit a friend" maar idd er waren onvoldoende garanties dat hij zou terugkeren. Je zou kunnen zeggen dat het van ons naïf was om zo'n visa aan te vragen.

Jouw motief en redenering is logisch en DVZ zou wel eens vatbaar zijn hiervoor.

Alvast succes ! We duimen met z'n allen  :thumb:
leven en laten leven...

Amice

CitaatIk kan begrijpen dat men redeneert dat er een terugvlucht geboekt werd, maar wie geeft de garantie dat ze die dan ook effectief neemt; maar als ik op dezelfde datum en dezelfde vlucht richting Filipijnen boek, waar ligt dan nog het twijfel dat zij niet mee gaat; ik naar daar gaan en zij hier blijven .

Inderdaad. Als ik mijn criminele brein gebruik  :floet: dan kom ik ook tot die conclusie.
Je kunt nl. de tickets annuleren alsmede het resort en haar hier in belgie laten. Er kan dus wel degelijk sprake zijn van "vestigingsgevaar"

Maar goed het is het proberen waard en laten we afwachten wat Rene Peeters daarover zegt
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Fonzie3300

Mijn verloofde is met zo'n visum hier geweest voor 3 weken in maart. Ze hebben haar het vuur aan de schenen gelegd tijdens het interview op de ambassade te Manila maar da's alles.

Ze hechten blijkbaar erg veel belang aan het kunnen bewijzen dat ze een job en een inkomen hebben daar en dus wellicht niet in BE zullen blijven.  Die van mij moest een brief van haar werkgever voorleggen waarin stond dat ze tijdens die drie weken met verlof was en opnieuw zou beginnen werken de maandag erna. Waar ze ook erg op stonden was een bewijs van solvabiliteit dmv van een kopie van haar credit card en loonbriefjes.  Eens ze die twee dingen,  drie loonbriefjes, een verklaring van tenlasteneming door mij en een bewijs gezinssamenstelling van mij hadden was er geen probleem meer.

Fons



Robert

Ik vind het sowieso een goed idee iemand eerst eens uit te nodigen en dan later pas te gaan trouwen.
Filipijnen passen zich overal makkelijk aan, dat zal misschien gelden voor een hele hoop, maar ken er ook genoeg die liever vandaag dan morgen naar de Filipijnen terug gaan.

pvgossum

bij mij was het visum geweigerd: ondanks dat ze een brief had van haar werkgever en van de universiteit. Daarnaast had ze ook nog haar loonbrieven bij, en moest ze aantonen of ze voldoende geld had op bank. Blijkbaar was 10.000 peso inkomen en ik schat dat ze toen 40.000 peso op bank had onvoldoende. Want ze werd geweigerd omwille van een te laag inkomen en aldus vestigingsgevaar. Daarnaast vonden ze ook dat ze onvoldoende geld had om naar belgie te komen, vermits ze de ten laste neming niet meer geldig was op het moment dat ze het dossier bekeken (tje ze hadden 7 weken gacht in Brussel + 2 weken laten liggen in Manilla + 1 week voor extra doc (bankattest) die net op website stond, dan is het nogal moeilijk om een doc dat slechts 3 maanden geldig is niet te laten vervallen)

Phille

CitaatZe hechten blijkbaar erg veel belang aan het kunnen bewijzen dat ze een job en een inkomen hebben daar en dus wellicht niet in BE zullen blijven.  Die van mij moest een brief van haar werkgever voorleggen waarin stond dat ze tijdens die drie weken met verlof was en opnieuw zou beginnen werken de maandag erna. Waar ze ook erg op stonden was een bewijs van solvabiliteit dmv van een kopie van haar credit card en loonbriefjes.  Eens ze die twee dingen,  drie loonbriefjes, een verklaring van tenlasteneming door mij en een bewijs gezinssamenstelling van mij hadden was er geen probleem meer.

Dit wordt dan een probleem, mijn vriendin werkt in een grote kledingzaak en gezien de periode dat ik ze wil uitnodigen, kerst en nieuwjaar, is de kans dat ze verlof kan nemen onbestaand. Waarom een bewijs van solvabiliteit gevraagd wordt is toch wel raar, waarom stellen wij ons borg en moeten wij een bewijs van solvabiliteit leveren; ze komt ten slot van rekening toch op bezoek bij iemand thuis, dus die kosten zullen dan toch wel door mij gedragen worden.

Ik zie wel hoe het loopt. Maar ik ben in elk geval al positief gestemd dat er toch één iemand in gelukt is tot dusver.

CitaatFilipijnen passen zich overal makkelijk aan, dat zal misschien gelden voor een hele hoop, maar ken er ook genoeg die liever vandaag dan morgen naar de Filipijnen terug gaan.

Robert, dat klopt, heb ik ook al gehoord; maar dan denk ik dat het vooral gaat over met wie ze getrouwd zijn en niet in welk land ze leven. Denk maar aan onzen boer.

Phille

Citaatbij mij was het visum geweigerd: ondanks dat ze een brief had van haar werkgever en van de universiteit. Daarnaast had ze ook nog haar loonbrieven bij, en moest ze aantonen of ze voldoende geld had op bank. Blijkbaar was 10.000 peso inkomen en ik schat dat ze toen 40.000 peso op bank had onvoldoende. Want ze werd geweigerd omwille van een te laag inkomen en aldus vestigingsgevaar. Daarnaast vonden ze ook dat ze onvoldoende geld had om naar belgie te komen, vermits ze de ten laste neming niet meer geldig was op het moment dat ze het dossier bekeken (tje ze hadden 7 weken gacht in Brussel + 2 weken laten liggen in Manilla + 1 week voor extra doc (bankattest) die net op website stond, dan is het nogal moeilijk om een doc dat slechts 3 maanden geldig is niet te laten vervallen)

@pvgossum, en hoe lang kende jij haar al, hoe vaak heb je ze voor de visum aanvraag al ontmoet?

Wel bizar hé die hele procedure, vanuit europa is er een richtlijn die zegt dat wanneer men kan bewijzen dat de relatie minimum twee jaar bestaat en men elkaar minimum drie keer heeft gezien, gedurende minimum 45 dagen, de gezinshereniging niet geweigerd kan worden. Het zou mij logisch lijken dat de buitenlandse partner ook de kans krijgt kennis te maken met het land waar ze zich gaat vestigen; maar ook met de wijze waarop de man in kwestie woont en leeft; naar mijn inziens zou dit wel eens nen hoop problemen in de toekomst kunnen vermijden, teleurstellingen van de buitenlandse partner bijvoorbeeld; daar de locale situatie niet overeenkomt met wat men in gedachte had. Het is maar een idee natuurlijk, ik vermoed dat de overheid op een andere manier denkt dan ik.


Robert

Robert, dat klopt, heb ik ook al gehoord; maar dan denk ik dat het vooral gaat over met wie ze getrouwd zijn en niet in welk land ze leven. Denk maar aan onzen boer.
[/quote]

Dat zijn wel de extremen, maar ken er ook een paar die de Filipijnen gewoon erg missen, maar ja dat is een afweging die je zelf moet maken. Zijn mijn zaken verder niet, maar waarom besluit je niet om wat later te gaan trouwen, kan je haar eerst hier laten komen.
Verder zal het inderdaad niet lukken voor haar om vrij te krijgen rond de kersttijd, dan kan je beter besluiten om haar te laten stoppen met werken daar en haar onderhouden totdat ze naar in jou geval België kan.
Kan me echter voorstellen dat ze dat liever niet wil, als ze het daar goed naar haar zin heeft.
Ga je wel trouwen begin volgend jaar dan wens ik je veel succes en kijk een beetje uit met wat voor een soort huwelijk je wil hebben.
Idioterie om ook nog eens tickets voor haar vriendinnen te regelen zou ik niet aan beginnen, dan kan je beter een keer met die meiden uit eten gaan. Je bent inderdaad geen melkkoe, maar zal je ze wel duidelijk moeten maken.

Phille

CitaatZijn mijn zaken verder niet, maar waarom besluit je niet om wat later te gaan trouwen, kan je haar eerst hier laten komen.

@ Robert, nog later trouwen, ik ben al een jaar aan het wachten; en ze eerst naar hier laten komen, dat is wat ik in eerste instantie wilde doen; maar door de vele verhalen (voornamelijk weigeringen) heb ik besloten om toch geen visum aanvraag te doen. Maar nu dacht ik, daar ik toch eind januari naar daar ga, is het misschien het proberen waard daar ik dan samen met haar terug keer.

CitaatVerder zal het inderdaad niet lukken voor haar om vrij te krijgen rond de kersttijd, dan kan je beter besluiten om haar te laten stoppen met werken daar en haar onderhouden totdat ze naar in jou geval België kan.

Ze was zowizo van plan om te stoppen met werken, ergens rond November, om het huwelijk te kunnen voorbereiden, en na de trouw, in afwachting van de goedkeuring van de gezinsherenigings procedure een ander werk aan te nemen; dat is haar plan in elk geval. Dan moet ik niet teveel in haar onderhoud voorzien  :thumb:

CitaatGa je wel trouwen begin volgend jaar dan wens ik je veel succes en kijk een beetje uit met wat voor een soort huwelijk je wil hebben.

En wat bedoel je hiermee Robert, wat voor soort huwelijk ik wil???  :denk:

CitaatIdioterie om ook nog eens tickets voor haar vriendinnen te regelen zou ik niet aan beginnen, dan kan je beter een keer met die meiden uit eten gaan. Je bent inderdaad geen melkkoe, maar zal je ze wel duidelijk moeten maken.

Natuurlijk is dat idioot, was geen vraag van haar, was eerder een suggestie, waarschijnlijk om te kijken hoe ik zou reageren. En hier doe ik absoluut niet aan mee, NO WAY  :neeneenee:. Dat gaan eten na den trouw is inderdaad een suggestie die ik gedaan heb, zo is iedereen een beetje tevreden.

dolfijn76

Rond 2003 werd een visa visit a friend zoiezo niet aanvaard en zei men al bij de aanvraag dat het een toeristenvisum moet zijn.  Alzo geschiede bij mijn man.  Nu ja dat is ondertussen ook al wel wat jaartjes geleden natuurlijk en ondertussen zal er wel veel veranderd zijn. Mijn man is indertijd 3 keer naar België gekomen met een toeristenvisum met ten laste neming.  Misschien zit er ook wel een verschil tussen het feit dat het hier om een man gaat en geen vrouw.
Wat naar het schijnt wel al eens wil lukken is een gewoon toeristenvisum aanvragen zonder ten lastenneming.  Dan moet je aan de voorwaarden voldoen van een toeristenvisum zijnde: hotelboeking, voldoende geld op rekening om rond te komen (dacht iets van een 1500 euro per maand) en vrijaf van baas.  Als men dit alles kan bewijzen hebben ze in principe niets om je tegen te houden.  Lijkt mij logisch want dan is er geen sprake van een vriend bezoeken en vallen ze niet onmiddellijk over vestigingsgevaar.  Natuurlijk moet je vriendin dan niet doodleuk zeggen dat ze jou gaat bezoeken.

pvgossum

Friend visit visa: Toen het visum aangevraagd werd (oktober 2009, kende ik ze 1.5 jaar, 2 keer gezien voor in totaal 8 dagen + 50= 58 dagen, kan zijn dat het 3 keer diende te zijn); waarschijnlijk was de uitnodigingsbrief onvoldoende en het was mijn moeder haar vriend die de telastnaming tekende (had hiervoor geinformeerd en het mocht wel), vermits ik tijdelijk werkloos was, ik wist wel dat ik nieuw werk had vanaf 1 jan 2010 maar het diende de laatste 3 maanden te zijn voor de datum dat het visum werd aangevraagd, het was juist deze periode dat ik geen werk had, mijn dopuitkering was zelfs voldoende maar dat gingen ze ook niet aanvaarden

Uitnodigingsbrief: zeer duidelijk reden omschrijven bv familieu ontmoeden voor het huwelijk in de filippijnen, grootmoeder van 80 bezoeken voordat ze sterft, dat ze tips die ik achteraf gekregen heb.

Ik amuseer me momenteel met visum gezinshereniging, zit nu aan 4 keer ontmoet voor in totaal 118 dagen

pvgossum

visum kort verblijf: volgens EU dient het antwoord nu ook gegeven te worden in 30 dagen vanaf datum visumaanvraag; alleen DVZ ging dit niet te hard volgen

Robert



En wat bedoel je hiermee Robert, wat voor soort huwelijk ik wil???  :denk:




/quote]

bedoelde je huwelijksfeest, niet huwelijk zelf. had de zin niet goed afgemaakt.

dolfijn76

ah Robert dacht misschien met scheve schaatsen of rechte schaatsen  :lachen: ('t is maar hoe je overeen komt he)

Phille

@ Dofijn, wel ik dacht ook zoiets ... wilde toch effe zeker zijn  :jajaja:

@ Robert, ik wil een degelijk trouwfeest maar het hoeft niet decadent te zijn, ik ga het toch proberen onder de 200.000 php te houden; hier bedoel ik dan wel alles mee he, feest, maar ook kleed, ringen enzovoort; want ik moet er ook nog naartoe vliegen, dat kost ook geld en ik ga er een 4-tal weken verblijven deze keer, dat kost ook geld en dan ook nog de honeymoon hé  :happy:, alles bij elkaar zal dat al snel rond de 6.000,00 â,¬ zijn, vind ik genoeg.


stip66

#20
Allee, ik ga ook effe in mij n pen schieten.

Phil, laat ons effe onze discuties aan de kant schuiven qua medische zorg.

Ik geef je GARANTIE dat het haar bevalt in den Belgique. Immers een bezoek van enkele weken is als vakantie, compleet anders voor haar. Ze zal van het gubere koude weer houden voor enkele weken. Het is immers haar eerste trip weg van het eiland. Hoe voelde jij jou, de eerste keer op Phils ? WAAAAWWW, hier wil ik wel wonen  :jajaja: Na enkele ritjes naar ginds begin je ook te twijfelen, dacht ik.

Volgens mij is het zinloos om je energie te steken in een soort van visum onder welke vorm dan ook.

Philippinas passen zich aan aan hun asawa, niet aan het land. ( enfin het land is minder belangrijk ). Schoonzusje zit in het koude Canada en voelt zich thuis met haar toekomstige, het land en de omstandigheden van temperatuursverschil neemt ze erbij.

Maakk hare kop niet zotter dan dat het al is, ze dromen van Europe.

Als ze je graag ziet, is een visite overbodig.

:atyourservice:

Gago

phill,

touristvisa kan je altijd proberen te verkrijgen. Maar ik ben bang dat het enkel maar verloren moeite en hoop zal zijn.
ik heb hier al 2 weigeringen liggen.
Bij de 2e aanvraag was ik overtuigd van mijn slagen. Mijn vriendin had een vaste job, en een spaarboekje en noem maar op. Ik wilde haar hier voor maximum 30dagen, want anders zou ze haar werk verliezen.
Ik had ook een persoonlijke brief gericht naar Dhr Peeters, waar ik hem drukte op het feit dat ze hier max 4 weken mocht blijven. 2 weken zou voor mij of ons ook goed geweest zijn.

In de weigering stond dat een periode van 3 maanden veel te lang is voor een eerste verblijf en dat dit toch onmogelijk kon zijn dat ze 3 maanden verlof kreeg op het werk.  :weetikniet:
what the f*** ik had om max 4 weken gevraagd, niet 3 maanden!!!
zo zie je maar dat die pipos daar zelfs je dossier niet bekijken laat staan dat ze het lezen.

Echt razend , ziek zou je er van worden. Maar mijne vriendin gaat nog graag achter alles iet zoeken. Dus die begon zeggen dat we "not ment to be" waren. En dat België een vijandig land was, omdat ze haar daar op de ambassade zo afsnauwden.

Dus ik zou zeker mijn moeite en verwachtingen niet meer in de touristvisas steken. Het zal je enkel maar gefrustreerd maken.

Maar Phill, thats mijn mening. Ik was zelf ook van het gedacht dat ik alles tot in de puntjes zou voorbereiden, zodanig dat ze niet meer konden weigeren.
En dan komen ze met een reden af totaal naast de kwestie.
In alle geval Phill, veel succes. Proberen kan zeker geen kwaad.  :hoedjeaf:



Amice

CitaatIn de weigering stond dat een periode van 3 maanden veel te lang is voor een eerste verblijf en dat dit toch onmogelijk kon zijn dat ze 3 maanden verlof kreeg op het werk. 
what the f*** ik had om max 4 weken gevraagd, niet 3 maanden!!!
zo zie je maar dat die pipos daar zelfs je dossier niet bekijken laat staan dat ze het lezen.

Dan ben ik benieuwd naar de beslissing die genomen is na het bezwaar die je mag ik aan nemen hebt ingediend?

Indien die ook afgewezen is dan meteen het DVZ of ambassade al naar gelang wie de beslissing gemaakt heeft voor de rechter dagen.

Indien niemand de moeite neemt om door te gaan tot het gelijk, tja dan zal de ambassade en DVZ ook doorgaan met dit soort praktijken, ze worden dan toch immers niet op de vingers getikt.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Phille

CitaatIndien niemand de moeite neemt om door te gaan tot het gelijk, tja dan zal de ambassade en DVZ ook doorgaan met dit soort praktijken, ze worden dan toch immers niet op de vingers getikt.

@Amice, daar heb je helemaal gelijk in. Probleem is dat wij de aanvrager niet zijn, zij is dat, en ik zie het niet onmiddellijk gebeuren dan een filipina de zaak voor het gerecht gaat trekken.

Vergeet ook niet dat het antwoord in het Frans of Nederlands opgesteld is, en indien je er een rechtzaak zou van maken waar zou dat dan moeten gebeuren, in Manilla of in Brussel?




stip66

Citaat van: Gago op maandag 13 september 2010, 23:12:25
Maar mijne vriendin gaat nog graag achter alles iet zoeken.

Ik denk niet dat jouw vriendin ( vrouw ) een alleenstaand geval is, Jeroen  :haha:
Door het feit dat ze weinig om handen hebben, de invloed van hun vriendinnen en hun rijkelijke fatasie, leiden inderdaad tot ongegronde veronderstellingen.

Ze gaat niet gezegd hebben " We are not ment to be together " maar " MAYBE we are not ment to be together "

Bijna alles is variabel en relatief ginder. Virgie begreep niet waarom de bus hier om 8h36 met 1 passagier vertrekt en niet om 8h37 want MAYBE kwamen er nog reizigers een beetje later.  :haha:

Steevast worden veronderstellingen voorgegaan door MAYBE, daar je zelden of nooit een concrete YES or NO krijgt.

ladgar

Citaat van: Amice op dinsdag 14 september 2010, 00:31:38
CitaatIn de weigering stond dat een periode van 3 maanden veel te lang is voor een eerste verblijf en dat dit toch onmogelijk kon zijn dat ze 3 maanden verlof kreeg op het werk. 
what the f*** ik had om max 4 weken gevraagd, niet 3 maanden!!!
zo zie je maar dat die pipos daar zelfs je dossier niet bekijken laat staan dat ze het lezen.

Dan ben ik benieuwd naar de beslissing die genomen is na het bezwaar die je mag ik aan nemen hebt ingediend?

Indien die ook afgewezen is dan meteen het DVZ of ambassade al naar gelang wie de beslissing gemaakt heeft voor de rechter dagen.

Indien niemand de moeite neemt om door te gaan tot het gelijk, tja dan zal de ambassade en DVZ ook doorgaan met dit soort praktijken, ze worden dan toch immers niet op de vingers getikt.

Tegen een weigering van een tourist visum kunt u in Belgie geen beroep aan tekenen , in Nederland wel.
Enkel kunt u de weigering voorleggen aan de Raad voor Vreemdelingenbetwistingen .
En die kan enkel oordelen of er regels overtreden werden door de DVZ of zo , indien er regels overtreden werden en de RVV u gelijk geeft , betekent dit niet dat het visum goedgekeurd wordt , maar enkel dat de DVZ het opnieuw moet onderzoeken zonder de regels te overtreden , ze kunnen het visum eventueel opnieuw weigeren.
U kunt alleen steeds opnieuw een nieuwe visumaanvraag indienen.
Een touristvisum is een gunst , geen recht.
De dooddoener waar de DVZ steeds mee kan afkomen is vestingsgevaar , en het moet gezegd vele Filipina's die naar Belgie gekomen zijn met een touristvisum zijn niet teruggekeerd.

Voor een visumaanvraag moet 60â,¬ betaald worden , bedrag dat niet terugbetaald wordt bij weigering , ik betwijfel of consul Peeters per email bij voorbaat enig oordeel zal willen geven., dat zou voor velen een hulp zijn om 60â,¬ te sparen.

pvgossum

Ladgar heeft gelijk


- Raad van vreemdelingenbetwisting heeft niet de volle rechtsmaat, oordeelt alleen of de procedure correct gevolgd is en kan DVZ niet verplichten om het visum af te leveren. Overigens is het een schriftelijke procedure waarbij alle artikelnummers en rechtsgronden op voorhand dienen vermeld te worden. Het is zodanig complex dat dit enkel door een advocaat kan gebeuren

- touristenvisum, au pair visa, friend visit visa, student visa: alle zijn een gunst en DVZ interpreteert gubnst nogal strict
- friend visit visa voor familie (die ook vervat zitten in de mogelijkheid van familiehereniging): is in principe een recht, maar wordt soms door DVZ als een gunst geinterpreteerd
- family reunification visa: is een recht

Bij weigering family reunification:
- Raad van vreemdelingenbetwisting: oordeelt ook enkel over procedure; volgens EU aanbevelingen en de geplande hervormingen van de vorige regering zou dit terug volle rechtsmacht worden
- Rechtbank van eerste aanleg: violle rechtsmacht enkel bij gezinshereniging

Amice

 :confused2:

Zoals het nu omschreven wordt zijn er dus wel degelijk vastgestelde wettelijke regels aangaande een aanvraag voor toeristenvisum in belgie.

Het zal derhalve dan een belgische interpretatie zijn van iets dat wettelijk geregeld is als een gunst te beschouwen.
Het kan m.i. dan ook enkel belgisch zijn aangezien dit internationaal geen stand zal houden. Sterker nog ik heb zelfs het bruine vermoeden dat het in belgie zelf geen stand houdt, aangezien een wet of regelgeving  een wet of regelgevng is en iets dat door de overheid als regel gestelt is kan geen willekeur inhouden. Derhalve is regelgeving nimmer een gunst maar een recht.
Een recht om af te wijzen maar zeker ook een recht indien men aan de voorwaarden voldoet.

Ik vermoed dat er hier meer sprake is van een geslaagde propaganda campagne welke niet aan (internationaal)recht getoetst is.

Voorals nog is een aanvraag voor een toeristenvisum voor belgie gelijk aan een aanvraag schengenvisum. Aldus gelden de schengen voorwaarden, en die kennen toch echt geen gunst.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Willy

Phille,
Hier dan je eerste bericht dat het wel gaat. Afgelopen zomer is onze Filipijnse vriend voor 3 maand met een toeristen visum in België geweest. Hij had geen spaarboek, geen onroerende goederen of wat dan ook. Hij was afkomstig van een onnozel dorpje op Siquijor en afkomstig uit een heel arme familie.
De eerlijkheid gebied mij ook om te zeggen dat het visum drie keer op rij is geweigerd en dat zou opnieuw het geval geweest zijn indien we niet zelf op de Belgische ambassade in Manila waren tussengekomen de maand voor hij naar België zou komen. Zelfs na bezoek aan de ambassade hadden we alle hoop opgegeven totdat plots het gunstige bericht uit de lucht kwam vallen. Hoe het komt weten we nog steeds niet maar ik heb het gevoel dat het persoonlijk naar de ambassade gaan er wel voor iets heeft tussen gezeten.