Poging tot aanvraag 'Visa visit a friend'

Gestart door Phille, zondag 12 september 2010, 17:14:31

Vorige topic - Volgende topic

stip66

#20
Allee, ik ga ook effe in mij n pen schieten.

Phil, laat ons effe onze discuties aan de kant schuiven qua medische zorg.

Ik geef je GARANTIE dat het haar bevalt in den Belgique. Immers een bezoek van enkele weken is als vakantie, compleet anders voor haar. Ze zal van het gubere koude weer houden voor enkele weken. Het is immers haar eerste trip weg van het eiland. Hoe voelde jij jou, de eerste keer op Phils ? WAAAAWWW, hier wil ik wel wonen  :jajaja: Na enkele ritjes naar ginds begin je ook te twijfelen, dacht ik.

Volgens mij is het zinloos om je energie te steken in een soort van visum onder welke vorm dan ook.

Philippinas passen zich aan aan hun asawa, niet aan het land. ( enfin het land is minder belangrijk ). Schoonzusje zit in het koude Canada en voelt zich thuis met haar toekomstige, het land en de omstandigheden van temperatuursverschil neemt ze erbij.

Maakk hare kop niet zotter dan dat het al is, ze dromen van Europe.

Als ze je graag ziet, is een visite overbodig.

:atyourservice:

Gago

phill,

touristvisa kan je altijd proberen te verkrijgen. Maar ik ben bang dat het enkel maar verloren moeite en hoop zal zijn.
ik heb hier al 2 weigeringen liggen.
Bij de 2e aanvraag was ik overtuigd van mijn slagen. Mijn vriendin had een vaste job, en een spaarboekje en noem maar op. Ik wilde haar hier voor maximum 30dagen, want anders zou ze haar werk verliezen.
Ik had ook een persoonlijke brief gericht naar Dhr Peeters, waar ik hem drukte op het feit dat ze hier max 4 weken mocht blijven. 2 weken zou voor mij of ons ook goed geweest zijn.

In de weigering stond dat een periode van 3 maanden veel te lang is voor een eerste verblijf en dat dit toch onmogelijk kon zijn dat ze 3 maanden verlof kreeg op het werk.  :weetikniet:
what the f*** ik had om max 4 weken gevraagd, niet 3 maanden!!!
zo zie je maar dat die pipos daar zelfs je dossier niet bekijken laat staan dat ze het lezen.

Echt razend , ziek zou je er van worden. Maar mijne vriendin gaat nog graag achter alles iet zoeken. Dus die begon zeggen dat we "not ment to be" waren. En dat België een vijandig land was, omdat ze haar daar op de ambassade zo afsnauwden.

Dus ik zou zeker mijn moeite en verwachtingen niet meer in de touristvisas steken. Het zal je enkel maar gefrustreerd maken.

Maar Phill, thats mijn mening. Ik was zelf ook van het gedacht dat ik alles tot in de puntjes zou voorbereiden, zodanig dat ze niet meer konden weigeren.
En dan komen ze met een reden af totaal naast de kwestie.
In alle geval Phill, veel succes. Proberen kan zeker geen kwaad.  :hoedjeaf:



Amice

CitaatIn de weigering stond dat een periode van 3 maanden veel te lang is voor een eerste verblijf en dat dit toch onmogelijk kon zijn dat ze 3 maanden verlof kreeg op het werk. 
what the f*** ik had om max 4 weken gevraagd, niet 3 maanden!!!
zo zie je maar dat die pipos daar zelfs je dossier niet bekijken laat staan dat ze het lezen.

Dan ben ik benieuwd naar de beslissing die genomen is na het bezwaar die je mag ik aan nemen hebt ingediend?

Indien die ook afgewezen is dan meteen het DVZ of ambassade al naar gelang wie de beslissing gemaakt heeft voor de rechter dagen.

Indien niemand de moeite neemt om door te gaan tot het gelijk, tja dan zal de ambassade en DVZ ook doorgaan met dit soort praktijken, ze worden dan toch immers niet op de vingers getikt.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Phille

CitaatIndien niemand de moeite neemt om door te gaan tot het gelijk, tja dan zal de ambassade en DVZ ook doorgaan met dit soort praktijken, ze worden dan toch immers niet op de vingers getikt.

@Amice, daar heb je helemaal gelijk in. Probleem is dat wij de aanvrager niet zijn, zij is dat, en ik zie het niet onmiddellijk gebeuren dan een filipina de zaak voor het gerecht gaat trekken.

Vergeet ook niet dat het antwoord in het Frans of Nederlands opgesteld is, en indien je er een rechtzaak zou van maken waar zou dat dan moeten gebeuren, in Manilla of in Brussel?




stip66

Citaat van: Gago op maandag 13 september 2010, 23:12:25
Maar mijne vriendin gaat nog graag achter alles iet zoeken.

Ik denk niet dat jouw vriendin ( vrouw ) een alleenstaand geval is, Jeroen  :haha:
Door het feit dat ze weinig om handen hebben, de invloed van hun vriendinnen en hun rijkelijke fatasie, leiden inderdaad tot ongegronde veronderstellingen.

Ze gaat niet gezegd hebben " We are not ment to be together " maar " MAYBE we are not ment to be together "

Bijna alles is variabel en relatief ginder. Virgie begreep niet waarom de bus hier om 8h36 met 1 passagier vertrekt en niet om 8h37 want MAYBE kwamen er nog reizigers een beetje later.  :haha:

Steevast worden veronderstellingen voorgegaan door MAYBE, daar je zelden of nooit een concrete YES or NO krijgt.

ladgar

Citaat van: Amice op dinsdag 14 september 2010, 00:31:38
CitaatIn de weigering stond dat een periode van 3 maanden veel te lang is voor een eerste verblijf en dat dit toch onmogelijk kon zijn dat ze 3 maanden verlof kreeg op het werk. 
what the f*** ik had om max 4 weken gevraagd, niet 3 maanden!!!
zo zie je maar dat die pipos daar zelfs je dossier niet bekijken laat staan dat ze het lezen.

Dan ben ik benieuwd naar de beslissing die genomen is na het bezwaar die je mag ik aan nemen hebt ingediend?

Indien die ook afgewezen is dan meteen het DVZ of ambassade al naar gelang wie de beslissing gemaakt heeft voor de rechter dagen.

Indien niemand de moeite neemt om door te gaan tot het gelijk, tja dan zal de ambassade en DVZ ook doorgaan met dit soort praktijken, ze worden dan toch immers niet op de vingers getikt.

Tegen een weigering van een tourist visum kunt u in Belgie geen beroep aan tekenen , in Nederland wel.
Enkel kunt u de weigering voorleggen aan de Raad voor Vreemdelingenbetwistingen .
En die kan enkel oordelen of er regels overtreden werden door de DVZ of zo , indien er regels overtreden werden en de RVV u gelijk geeft , betekent dit niet dat het visum goedgekeurd wordt , maar enkel dat de DVZ het opnieuw moet onderzoeken zonder de regels te overtreden , ze kunnen het visum eventueel opnieuw weigeren.
U kunt alleen steeds opnieuw een nieuwe visumaanvraag indienen.
Een touristvisum is een gunst , geen recht.
De dooddoener waar de DVZ steeds mee kan afkomen is vestingsgevaar , en het moet gezegd vele Filipina's die naar Belgie gekomen zijn met een touristvisum zijn niet teruggekeerd.

Voor een visumaanvraag moet 60â,¬ betaald worden , bedrag dat niet terugbetaald wordt bij weigering , ik betwijfel of consul Peeters per email bij voorbaat enig oordeel zal willen geven., dat zou voor velen een hulp zijn om 60â,¬ te sparen.

pvgossum

Ladgar heeft gelijk


- Raad van vreemdelingenbetwisting heeft niet de volle rechtsmaat, oordeelt alleen of de procedure correct gevolgd is en kan DVZ niet verplichten om het visum af te leveren. Overigens is het een schriftelijke procedure waarbij alle artikelnummers en rechtsgronden op voorhand dienen vermeld te worden. Het is zodanig complex dat dit enkel door een advocaat kan gebeuren

- touristenvisum, au pair visa, friend visit visa, student visa: alle zijn een gunst en DVZ interpreteert gubnst nogal strict
- friend visit visa voor familie (die ook vervat zitten in de mogelijkheid van familiehereniging): is in principe een recht, maar wordt soms door DVZ als een gunst geinterpreteerd
- family reunification visa: is een recht

Bij weigering family reunification:
- Raad van vreemdelingenbetwisting: oordeelt ook enkel over procedure; volgens EU aanbevelingen en de geplande hervormingen van de vorige regering zou dit terug volle rechtsmacht worden
- Rechtbank van eerste aanleg: violle rechtsmacht enkel bij gezinshereniging

Amice

 :confused2:

Zoals het nu omschreven wordt zijn er dus wel degelijk vastgestelde wettelijke regels aangaande een aanvraag voor toeristenvisum in belgie.

Het zal derhalve dan een belgische interpretatie zijn van iets dat wettelijk geregeld is als een gunst te beschouwen.
Het kan m.i. dan ook enkel belgisch zijn aangezien dit internationaal geen stand zal houden. Sterker nog ik heb zelfs het bruine vermoeden dat het in belgie zelf geen stand houdt, aangezien een wet of regelgeving  een wet of regelgevng is en iets dat door de overheid als regel gestelt is kan geen willekeur inhouden. Derhalve is regelgeving nimmer een gunst maar een recht.
Een recht om af te wijzen maar zeker ook een recht indien men aan de voorwaarden voldoet.

Ik vermoed dat er hier meer sprake is van een geslaagde propaganda campagne welke niet aan (internationaal)recht getoetst is.

Voorals nog is een aanvraag voor een toeristenvisum voor belgie gelijk aan een aanvraag schengenvisum. Aldus gelden de schengen voorwaarden, en die kennen toch echt geen gunst.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Willy

Phille,
Hier dan je eerste bericht dat het wel gaat. Afgelopen zomer is onze Filipijnse vriend voor 3 maand met een toeristen visum in België geweest. Hij had geen spaarboek, geen onroerende goederen of wat dan ook. Hij was afkomstig van een onnozel dorpje op Siquijor en afkomstig uit een heel arme familie.
De eerlijkheid gebied mij ook om te zeggen dat het visum drie keer op rij is geweigerd en dat zou opnieuw het geval geweest zijn indien we niet zelf op de Belgische ambassade in Manila waren tussengekomen de maand voor hij naar België zou komen. Zelfs na bezoek aan de ambassade hadden we alle hoop opgegeven totdat plots het gunstige bericht uit de lucht kwam vallen. Hoe het komt weten we nog steeds niet maar ik heb het gevoel dat het persoonlijk naar de ambassade gaan er wel voor iets heeft tussen gezeten.