wat kost het papierwerk om te kunnen huwen met een filipina?

Gestart door extremebuddy, donderdag 16 september 2010, 17:12:48

Vorige topic - Volgende topic

extremebuddy


Fail_over

Hallo extremebuddy. Aller eerst  :welcome: op dit forum.

Het papierwerk om te huwen met een filipina kost in eerste instantie veel moeite.
Er is niemand die je geld kunt geven om dat voor jou te regelen, dat moet je zelf doen.

Kijk eerst eens op de site van de BE ambassade in manilla. http://www.diplomatie.be/Manilanl/default.asp?id=1&mnu=1
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Robert

Citaat van: extremebuddy op donderdag 16 september 2010, 17:12:48
wat kost het papierwerk om te kunnen huwen met een filipina?

ben je daar nu al mee bezig, antwoord je net op je vraag over angeles, je bent er nog nooit geweest. mijn raad is nu al, denk daar nog helemaal niet aan. ga eerst maar eens kijken of het je bevalt.

Kano

 :welcome: Extremebuddy.  In een andere post lezen we dat je naar Angeles wilt. Misschien kun je uitleggen wat je plannen zijn, dan kunnen we je wat gerichter antwoorden.

:hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

extremebuddy

Citaat van: Robert op vrijdag 17 september 2010, 09:04:21
Citaat van: extremebuddy op donderdag 16 september 2010, 17:12:48
wat kost het papierwerk om te kunnen huwen met een filipina?

ben je daar nu al mee bezig, antwoord je net op je vraag over angeles, je bent er nog nooit geweest. mijn raad is nu al, denk daar nog helemaal niet aan. ga eerst maar eens kijken of het je bevalt.

mij bevallen zal het zeker doen, maar hoor gewoon op alle mogelijke punten eens rond naar tips en dingen om meer te weten te komen. mijn vader is al 15 jaar getrouwd met filipina en heel veel uit de vriendenkring van men vader zijn ook samen met filipina. en het meisje dat ik leren kennen heb, kent men vader enorm goed omdat het jaren zijn huishoudster was toen hij in de filipijnen woonde

extremebuddy

Citaat van: Kano op vrijdag 17 september 2010, 09:23:23
:welcome: Extremebuddy.  In een andere post lezen we dat je naar Angeles wilt. Misschien kun je uitleggen wat je plannen zijn, dan kunnen we je wat gerichter antwoorden.

:hoedjeaf:

ik weet dat het meisje van karakter en uiterlijk mij enorm bevalt en ze heeft ook vroeger jaren voor mijn vader gewerkt als huishoudster toen hij daar woonde, dus op da vlak zijn we al heel zeker, maar nu is het de eerste keer echt samen en wil wat moois zien van het land in de buurt van angeles dan en gewoon fun maken met haar en af en toe ook nen keer iets romantisch kunnen doen. een beetje van alles en ben daar maar een goeie 8 a 9 dagen de eerste keer nu, dus heb geen tijd om eerst een hele week te gaan uitzoeken hé :lachen:

koy

Welkom Extremebuddy,

ik kan je niet helpen want homo's kunnen niet huwen in de Filipijnen, ik zal m'n vriend naar hier moeten halen om samen te wonen en laten te huwen (I hope so...)  :biggrinn:
leven en laten leven...

Robert

Citaat van: extremebuddy op vrijdag 17 september 2010, 15:17:15
Citaat van: Kano op vrijdag 17 september 2010, 09:23:23
:welcome: Extremebuddy.  In een andere post lezen we dat je naar Angeles wilt. Misschien kun je uitleggen wat je plannen zijn, dan kunnen we je wat gerichter antwoorden.

:hoedjeaf:

ik weet dat het meisje van karakter en uiterlijk mij enorm bevalt en ze heeft ook vroeger jaren voor mijn vader gewerkt als huishoudster toen hij daar woonde, dus op da vlak zijn we al heel zeker, maar nu is het de eerste keer echt samen en wil wat moois zien van het land in de buurt van angeles dan en gewoon fun maken met haar en af en toe ook nen keer iets romantisch kunnen doen. een beetje van alles en ben daar maar een goeie 8 a 9 dagen de eerste keer nu, dus heb geen tijd om eerst een hele week te gaan uitzoeken hé :lachen:

als je daar maar een dag of 8 zit kan je niet al te veel verschillende plaaten bezoeken, je kan wel makkelijk vliegen van clark, erg dichtbij. mocht je dat willen is er keus genoeg, paar dagen boracay is leuk.
wil je niet vliegen en toch wat doen buiten angeles, het is een uur naar subic, daar heb je in ieder geval de zee.
zijn echter heel veel bestemmingen waar je naar toe kan gaan vanaf clark airport.

dolfijn76

Citaat van: koy op vrijdag 17 september 2010, 15:51:23
Welkom Extremebuddy,

ik kan je niet helpen want homo's kunnen niet huwen in de Filipijnen, ik zal m'n vriend naar hier moeten halen om samen te wonen en laten te huwen (I hope so...)  :biggrinn:

Ha Koy als je erin geslaagd bent om je vriend naar hier te krijgen heb je toch minstens 3 jaar om je huwelijk te plannen (wachten tot vriend belgische nationaliteit kan krijgen).  Dus dat wordt dan een spetterend huwelijksfeest  :lachen:

koy

#9
Citaat van: dolfijn76 op zondag 19 september 2010, 11:00:28
Ha Koy als je erin geslaagd bent om je vriend naar hier te krijgen heb je toch minstens 3 jaar om je huwelijk te plannen (wachten tot vriend belgische nationaliteit kan krijgen).  Dus dat wordt dan een spetterend huwelijksfeest  :lachen:

Ja inderdaad en ik hoor dat Philippino's graag feesten... eerst is het wel de bedoeling om samen te wonen, liefst officieel en nadien als alles goe gaat staat het huwelijk op 't programma, eerst in België en nadien feest in Cebu met de familie.
We mogen al eens hopen en dromen eh  :thumb:
leven en laten leven...

dolfijn76

Hi,

Dromen mag je zeker en je weet voor wat je kan sparen he.  Naar wat ik zo hoor zijn vele homohuwelijken leuke feestjes.  Anders als traditioneel huwelijksfeest

ladgar

Een huwelijk van personen met hetzelfde geslacht is in Belgie toegelaten , ook met een vreemdeling die een nationaliteit heeft van een land waar huwelijken van personen vanhetzelfde geslacht niet toegelaten zijn.
De vreemdeling dient er rekening mee te houden dat het huwelijk in zijn land niet zal erkend worden , in sommige landen is hij daarvoor zelfs strafbaar.
Er zijn al Filipino's hier getrouwd met een man.

Phille

Citaatja inderdaad en ik hoor dat Philippino's graag feesten... eerst is het wel de bedoeling om samen te wonen, liefst officieel en nadien als alles goe gaat staat het huwelijk op 't programma, eerst in België en nadien feest in Cebu met de familie.
We mogen al eens hopen en dromen eh

Als DJ zie ik hier natuurlijk een opportuniteit en proactief dat ik ben heb ik alvast mijn agenda nagekeken en momenteel heb ik in die periode nog geen boekingen  :jajaja:
:lachen:



stip66

Citaat van: Phille op zondag 19 september 2010, 13:30:14
Als DJ zie ik hier natuurlijk een opportuniteit en proactief dat ik ben heb ik alvast mijn agenda nagekeken en momenteel heb ik in die periode nog geen boekingen  :jajaja:
:lachen:

Een DJ die niet wil zingen ( Kareoke ) ?  :ikkeniebegrijp:

Phille

CitaatEen DJ die niet wil zingen ( Kareoke ) ?

Daarvoor heb ik nummers van anderen die daar veeeeeeel beter in zijn  :happy:

Als ik zou beginnen zingen, dan is iedereen binnen de minuut  :benweg:

koy

Citaat van: dolfijn76 op zondag 19 september 2010, 12:30:34
Hi,

Dromen mag je zeker en je weet voor wat je kan sparen he.  Naar wat ik zo hoor zijn vele homohuwelijken leuke feestjes.  Anders als traditioneel huwelijksfeest

Voor mij hoeft huwelijk niet per sé, het gaat er mij om dat mijn Filipijnse vriend in België dezelfde rechten krijgt als elk andere Belg en hiervoor is een "officieel geregistreerd samenwonen" even valable. Maar mijn vriend is zoals velen Philippino's, zeker in Cebu, super katholiek en het huwelijk is nog altijd wat telt voor hem.
Ik geloof zelfs dat samenwonen in de Filipijnen niet echt bestaat of wordt gepraktiseerd of ben ik hierin verkeerd?
leven en laten leven...

Rich

Citaat van: koy op zondag 26 september 2010, 00:54:58


Voor mij hoeft huwelijk niet per sé, het gaat er mij om dat mijn Filipijnse vriend in België dezelfde rechten krijgt als elk andere Belg en hiervoor is een "officieel geregistreerd samenwonen" even valable. Maar mijn vriend is zoals velen Philippino's, zeker in Cebu, super katholiek en het huwelijk is nog altijd wat telt voor hem.
Ik geloof zelfs dat samenwonen in de Filipijnen niet echt bestaat of wordt gepraktiseerd of ben ik hierin verkeerd?

Hallo Koy,

Samenwonen in de Filippijnen wordt meer en meer als normaal beschouwd, althans in de meeste gevallen toch.

Mijn vriendin is onderwijzeres en in haar beroep wordt het dan weer gezien als immoreel, dus vrijwel onmogelijk als ze haar job wil behouden.

Op deze site vindt je ongetwijfeld nuttige informatie over samenwonen in de Filippijnen : http://www.itmightbelove.com/2008/09/08/living-together-before-marriage/
Verder even Googelen, want er zijn nog sites over dit onderwerp.

:daag: Rich
Rich de Nederbelg.

Luke

Citaat van: koy op zondag 26 september 2010, 00:54:58
Ik geloof zelfs dat samenwonen in de Filipijnen niet echt bestaat of wordt gepraktiseerd of ben ik hierin verkeerd?

Samenwonen is geen probleem in de Filipijnen.
Maar het is niet hetzelfde dan in Belgie "Geregistreerd of officieel samenwonen" (bijna hetzelfde als getrouwd zijn).

Als je vriend in Belgie wil blijven is trouwen de enige oplossing.
Officieel samenwonen met een niet belg word niet erkent.

koy

leven en laten leven...