Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Kano

26-04-11 05:59 GELDAUTOMAAT
HSBC SAVINGS BA / MAKATI CITY
PHP 10.000,00 KOERS 62,2240
ING BANK NV GMP-BTL BEHEERREK         -160,71



:thumb:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

boldy

hij ging lekker op het gemakje naar boven de koers maar is nu weer aan dalen  :negatief:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Amice

IK heb sterk het vermoeden dat toch minstens de euro gemanipuleerd wordt o.a. door de trustfondsen.

Men kan er bijna donder op zeggen of tussen de 10e en de 20e van iedere  maand, zakt die koers.
Terwijl er juist in de kranten te lezen valt dat de dutse en nederlandse economie harder groeit.

Er worden even valse berichten in de wereld geholpen omtrent griekenland en hup daar gaat de euro weer naar beneden, das lekker snel verdient door die trustfondsen, die ook nog eens met miljarden kunnen spelen.  :negatief:

Het wordt echt tijd dat "geld" niet meer de beslissende factor is in alles wat onderhand met de wereld te maken heeft.

Er is ook nog zoiets als economie van het genoeg.
In ieder geval hoeven we daarmee niet de graaiers te sponsoren, die never nooit verzadigd zullen zijn en erger zijn dan een arm gezin in een squater, die meer nodig zou hebben om op redelijk niveau te kunnen leven.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

kristof19

Citaat van: Amice op zaterdag 14 mei 2011, 09:08:08

Er worden even valse berichten in de wereld geholpen omtrent griekenland en hup daar gaat de euro weer naar beneden, das lekker snel verdient door die trustfondsen, die ook nog eens met miljarden kunnen spelen.  :negatief:





valse berichten omtrent Griekenland? :neeneenee: Ik heb reeds enkele reportages gezien hoe hun overheidssysteem daar werkt en het is inderdaad te zot voor woorden. Bijvoorbeeld was te zien dat een treinbestuurder in Griekenland meer dan 5000 euro verdiende per maand ?????????

Dit was de reportage:

http://actua.canvas.be/panorama/archief/panorama-201-de-neurozone/

Ook volgens het Nederlands journaal gisteren kan dit voor Nederland meer kosten dan de bankencrisis van 2009 maar alle landen hebben ondertussen wel door dat betalen de enige optie is (zie ook Ijsland)

Amice

#214
Mag ik het daar even niet mee eens zijn dan?

Dat het een wanorde in griekenland is was allang bekend,ook dat ze hoe dan ook de schulden niet terug kunnen betalen.

Hetzelfde geld voor de bankencrisis.
Maaar... als een bedrijf waar ook in europa zijn schulden niet kan betalen draait de bank en overheid de geldkraan dicht en kan er faillissement aangevraagd worden. Ik zie niet in waarom landen en banken daarop een uitzondering moeten zijn.
Temeer wetende dat geld erin pompen een hopeloze zaak is, aldus is de optie om toch maar weer geld te lenen van dezelfde struktuur waardoor nu juist die banken crisis is ontstaan en is aldus onverantwoord.
Net als eigenlijk met de ABN AMRO had moeten gebeuren, in de etalage ermee en pakken wat je nog pakken kunt. Rotte plekken moet je immers uit de appel snijden.
Die schade zal dan overzichtelijker zijn dan er nog meer in te blijven pompen.
Het lesje die ze daar dan uit leren voorkomt herhaling met meer succes dan toegeven, want geheid dat het volgende land al staat te trappelen om ook nog n graantje uit de ruif mee te pakken.

Ook hier zie je weer de grijpgrage klauwen die de bobo's zich aangewend hebben.

Op de manier waarop het nu gaat zijn er een stapel organisaties overbodig want die waren er juist om dat te voorkomen en in de ban te doen.

Schril contract in deze is dat iedereen moord en brand schreeuwt dat het zo slecht gaat, marrokanen die de sociale ruif leeg plukken enz., maar dit schijnen ze dan wel weer normaal te vinden.

Ik heb het personlijk niet zo op met dit soort propaganda.

Maar goed  :ontopic: dan maar weer.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Phille

CitaatHetzelfde geld voor de bankencrisis.
Maaar... als een bedrijf waar ook in europa zijn schulden niet kan betalen draait de bank en overheid de geldkraan dicht en kan er faillissement aangevraagd worden. Ik zie niet in waarom landen en banken daarop een uitzondering moeten zijn.

@Amice, dit was absoluut noodzakelijk, want wat zou er gebeurd zijn indien de overheid niet had ingegrepen, vele spaarcentjes van de hardwerkende burger in rook zien opgaan, had je dit dan een betere optie gevonden? Je zou wat meegemaakt hebben indien men al z'n centen kwijt was, dan zou de overheid de vinger gewezen worden niks gedaan te hebben en dat is dan ook weer niet goed.

En ook wil ik er aan toevoegen dat die steun serieus wat opbrengt aan de overheid ... iets wat men precies graag wilt vergeten. Zoek het maar eens op, in Nederland dacht ik dat het over extra opbrengsten van ruim 2 miljard gaat en in Belgie net geen miljard (2010).


Johan En Elvie

Citaat van: Phille op maandag 16 mei 2011, 10:28:19
CitaatHetzelfde geld voor de bankencrisis.
Maaar... als een bedrijf waar ook in europa zijn schulden niet kan betalen draait de bank en overheid de geldkraan dicht en kan er faillissement aangevraagd worden. Ik zie niet in waarom landen en banken daarop een uitzondering moeten zijn.

@Amice, dit was absoluut noodzakelijk, want wat zou er gebeurd zijn indien de overheid niet had ingegrepen, vele spaarcentjes van de hardwerkende burger in rook zien opgaan, had je dit dan een betere optie gevonden? Je zou wat meegemaakt hebben indien men al z'n centen kwijt was, dan zou de overheid de vinger gewezen worden niks gedaan te hebben en dat is dan ook weer niet goed.

En ook wil ik er aan toevoegen dat die steun serieus wat opbrengt aan de overheid ... iets wat men precies graag wilt vergeten. Zoek het maar eens op, in Nederland dacht ik dat het over extra opbrengsten van ruim 2 miljard gaat en in Belgie net geen miljard (2010).



Het is nu te hopen dat dit nooit meer moet gebeuren en dat de banken wat beter lees voorzichtiger omspringen met ons geld alhoewel ik daaraan twijfel als je opnieuw de verhalen hoort van die bonusen die ze aan het uitkeren zijn alsof er niets is uit geleerd.
ze mogen wel geld verdienen hoor niets tegen wie ervoor werkt moet beloond worden maar dat worden ze ook al genoeg zonder extra bonusen mijn gedacht
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Amice

Citaat van: Phille op maandag 16 mei 2011, 10:28:19
CitaatHetzelfde geld voor de bankencrisis.
Maaar... als een bedrijf waar ook in europa zijn schulden niet kan betalen draait de bank en overheid de geldkraan dicht en kan er faillissement aangevraagd worden. Ik zie niet in waarom landen en banken daarop een uitzondering moeten zijn.

@Amice, dit was absoluut noodzakelijk, want wat zou er gebeurd zijn indien de overheid niet had ingegrepen, vele spaarcentjes van de hardwerkende burger in rook zien opgaan, had je dit dan een betere optie gevonden? Je zou wat meegemaakt hebben indien men al z'n centen kwijt was, dan zou de overheid de vinger gewezen worden niks gedaan te hebben en dat is dan ook weer niet goed.

En ook wil ik er aan toevoegen dat die steun serieus wat opbrengt aan de overheid ... iets wat men precies graag wilt vergeten. Zoek het maar eens op, in Nederland dacht ik dat het over extra opbrengsten van ruim 2 miljard gaat en in Belgie net geen miljard (2010).



Die miljarden hadden ze dan net als in de ice save kwestie aan de gedupeerden kunnen geven,lijkt mij zo.
Nu worden over de hoofden van iedereen eerst die miljarden ge-int en die 2 miljard opbrengst is a. onzeker en b. wie ziet daar iets van terug?
Want door die miljarden is wel de staatsschuld hoger geworden.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Phille

Citaat van: Amice op maandag 16 mei 2011, 21:56:49
Citaat van: Phille op maandag 16 mei 2011, 10:28:19
CitaatHetzelfde geld voor de bankencrisis.
Maaar... als een bedrijf waar ook in europa zijn schulden niet kan betalen draait de bank en overheid de geldkraan dicht en kan er faillissement aangevraagd worden. Ik zie niet in waarom landen en banken daarop een uitzondering moeten zijn.

@Amice, dit was absoluut noodzakelijk, want wat zou er gebeurd zijn indien de overheid niet had ingegrepen, vele spaarcentjes van de hardwerkende burger in rook zien opgaan, had je dit dan een betere optie gevonden? Je zou wat meegemaakt hebben indien men al z'n centen kwijt was, dan zou de overheid de vinger gewezen worden niks gedaan te hebben en dat is dan ook weer niet goed.

En ook wil ik er aan toevoegen dat die steun serieus wat opbrengt aan de overheid ... iets wat men precies graag wilt vergeten. Zoek het maar eens op, in Nederland dacht ik dat het over extra opbrengsten van ruim 2 miljard gaat en in Belgie net geen miljard (2010).



Die miljarden hadden ze dan net als in de ice save kwestie aan de gedupeerden kunnen geven,lijkt mij zo.
Nu worden over de hoofden van iedereen eerst die miljarden ge-int en die 2 miljard opbrengst is a. onzeker en b. wie ziet daar iets van terug?
Want door die miljarden is wel de staatsschuld hoger geworden.



Ik denk dat je niet doorhebt wat voor een impact "geen" steun aan de financiële wereld tengevolge zou gehad hebben, ik weet niet hoe het zit in Nederland, maar in België zijn de spaartegoeden slechts gedekt tot 20.000,00 â,¬ per spaarrekening (spreiden over meerdere rekeningen zou wel een oplossing zijn, maar wie dacht daar toen aan), ook wil ik niet denken aan alle jobs die op de helling zouden komen te staan en last but not least, banken zijn nu eenmaal één van de grote steunpilaren van onze economie. Blijf maar eens stilstaan bij hoeveel geld we privé lenen bij de banken, hypotheek, wagen, en dergelijke, om het nog niet te hebben aan het geld welk noodzakelijk is voor de bedrijven ... maw, de overheid had gewoon geen andere keuze dan steun te voorzien, het is nogal linkse praat als men dit in vraag stelt!

Uit volgend artikel http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2011/02_februari/24/binnenland/staat_verdient_dik_aan_financiele_steun.xml heb ik volgende info kunnen halen:

Incasseren
In 2008 moesten de grote Nederlandse financiële instellingen gered worden met miljarden belastinggeld. Nu de bedrijven aan het terugbetalen zijn, blijkt de staat flink te incasseren, zo blijkt uit een overzicht dat het ministerie van Financiën op verzoek van RTL Nieuws heeft gemaakt.

Opluchting
Het is een grote opluchting dat de overheid verdient aan de staatssteun. Midden in de kredietcrisis was het nog maar de vraag of het geld ooit terug zou komen. Nu blijkt dat het geld niet alleen wordt terugbetaald, maar dat er ook nog eens fors op wordt verdiend.
De leningen aan Aegon, ING en SNS Reaal hebben nu al bijna 2 miljard euro winst opgeleverd. Dat is inclusief het bedrag dat Aegon later dit jaar aflost.

Risico's
De overheid nationaliseerde ABN Amro en ASR en krijgt ook daarvoor vergoedingen. Bij de huidige stand van zaken hebben de overname van ABN Amro en ASR en de leningen aan de anderen de overheid 2,6 miljard euro opgeleverd.

ABN Amro
Toch is het is nog te vroeg om te juichen want de staat loopt nog een groot risico met ABN Amro. Die bank werd inclusief ASR in z'n geheel gekocht voor ruim 28 miljard. Een deel van het bedrag is terug gekomen met de verkoop van een onderdeel van ASR, waardoor per saldo nog dik 26 miljard euro in ABN Amro en ASR is geïnvesteerd. Het is niet waarschijnlijk dat dat bedrag bij een verkoop van het bedrijf terugkomt.



Amice

Wat ik door heb is dat bv. de ING  een bod deed op de ABN AMro van 75 miljard euro maar heeft dat bod later ingetrokken.
Vervolgens werd bekend dat de overheid de banken zou steunen en de ING hield zijn handje op om....75 miljard te lenen. Nu mag jij mij verklaren hoe dat zo ineens kwam, laat ook maar want zelfs de ING en de staat kan het niet uitleggen.

Buiten het feit dat men banken steunt die overlevingskansen hebben, is een bankenbedrijf als de ABN-Amro dat niet(nu nog steeds niet). Je geeft dat zelf al aan in je laatste alinea.

Vervolgens lees je het volgende vandaag in de krant.
CitaatDeel Griekse schuld mogelijk kwijtgescholden




Uitgegeven:

16 mei 2011 19:45



Laatst gewijzigd:

16 mei 2011 20:07


BRUSSEL - Griekenland krijgt een deel van zijn schulden mogelijk kwijtgescholden of mag langer over de terugbetaling doen. Het zijn tegemoetkomingen waarover de landen van de eurozone in besloten kring nadenken om Griekenland te helpen.


© ANP

''Meerdere scenario's zijn denkbaar'', stelde minister Jan Kees de Jager (Financiën) maandag in Brussel, waar hij met zijn collega's overlegt over de Europese schuldencrisis. De Jager benadrukte dat een sanering van de Griekse schulden nu nog niet aan de orde is.

Hij wil de druk op de regering in Athene zo opvoeren dat het land weer kredietwaardig wordt. ''Griekenland moet meer stappen nemen'', aldus De Jager.

Zo alweer 2 zaken waar het dubbel graaien is.
Links,rechts of in het midden maar dit kan geen enkele overheid of politieke instantie verantwoorden. Toch wordt het ons door de strot geduwd.

Wellicht dat die 1e crisis nog niet voldoende opgeleverd heeft om de graaiers te verzadigen, dat het nog maar n keer geprobeerd wordt.
Geld verdampt nl. niet, maar verdwijnt in de een of andere zak. :jajaja:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent