Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Aftappen stroom controleren

Gestart door Fail_over, donderdag 6 augustus 2009, 17:55:18

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Is er een mogelijkheid om te controleren of je stroomvoorziening wordt afgetapt?
Ja, alle apparatuur uitschakelen en dan kijken of de meter nog loopt. Nee, door metingen?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

xav

kun je het vb niet zien aan de kabel zelf of aan de meter...? die hangen toch open en bloot... of is het een mengelmoes van verschillende kabels samen aan een paal...?

ik zou echt niet kunnen denken hoe je het zou kunnen meten...

opinie

Fail_over, gaat het hier om een aansluiting in Nederland of de Filippijnen?
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Fail_over

In basis over  :nederlandsevlag: maar info over de  :smiley-philippines: is ook welkom
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Kano

Wellicht is een tang amperemeter (stroomtang) te gebruiken, daarmee kun je immers zien welke stroom er door een kabel gaat.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

ganda


Normaal leg je die tang om 1 draad, leg je hem om 2 draden van bv een tweelingsnoer dan geeft de tang nul aan. Een amperetang werk op het magnetisch veld wat ontstaat bij elke geleider waar stroom door loopt. Twee geleiders waar de stroom door heen en terug vloeit heffen elkaars magnetisch veld op.


klootzakken (voorheen Jens)

ja hoor kun je wel meten . maar als er stroom word gestolen achter de meter geeft de meter het aan , bij lekstroom gaat je aardlekschakelaar er uit. stroom die voor de meter word afgetapt hoef jij niet te betalen dus daar heb je niets mee te maken.

jens.....
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Raftie

Waarom wil je meten? De eerste manier, alles af en kijken naar de meter lijkt mij best en goedkoopst. Let op als de meter blijft draaien bij alles uitgeschakeld kan dit ook wijzen op een verlies in je installatie.
Als je perse wil meten heb je een ampèretang nodig, hou rekening met de bovenstaande opmerking, meten rond 1 ader !
Succes