Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Motorbikes Philippines july 2009

Gestart door Digos, zondag 9 augustus 2009, 11:26:28

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

@P90 T................ :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: te duur?....... :weetikniet: :weetikniet:

Watergekoeld........ :jajaja:




bananacreek


boomerang

Een echte 'Goldwing'.

Stond geparkeerd bij Mc Donalds in Dumaguete en zal waarschijnlijk van een Amerikaan zijn.

"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

Citaat van: boomerang op zondag 26 augustus 2012, 06:52:05
Een echte 'Goldwing'.

Stond geparkeerd bij Mc Donalds in Dumaguete en zal waarschijnlijk van een Amerikaan zijn.



Mooi om  te zien maar zeer onhandig in het verkeer hier

bananacreek

Leuk brommertje 125cc



Vroeger mijn liefde maar heb er nooit eentje gehad............... :negatief: :negatief:


Ook deze was te duur voor een jonge Klootzak

Luke

In mijn jeugd was het Flandria.


Ook Mobilette snorfietsen vooral bij de dames


Heb veel tijd versleten met het repareren van dat soort bromfietsen in mijn vaders workshop...

bananacreek

Een vroegere vriend van mij had ook een Flandria en die waren zeer gemakkelijk op te voeren dacht ik..........



Evenals de Berini


Maar voor een Klootzak was het alleen deze:


Luke

Dat opvoeren was geen probleem maar dan ging de levensduur kwadratisch naar beneden.

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op donderdag 30 augustus 2012, 13:38:18
Vroeger mijn liefde maar heb er nooit eentje gehad............... :negatief: :negatief:

Ik had wel het geluk (wat heet) een 2-tal jaren op een Puch te rijden. Mijn eerste werkgever was nl. R.S. Stokvis & Zonen, de importeur van Puch bromfietsen. Als werknemer kreeg je een bedrijfskorting van dacht ik zo'n 25% op de gangbare winkelprijs. Ook de Puch was heel gemakkelijk op te voeren en met een paar extra gaatjes in de binnendemper werd het uitlaat gelaat al een stuk vrolijker, lees luider. Als er politie in de buurt was, gas los laten en waren ze weer uit het zicht verdwenen en buiten gehoor afstand, huppakee open dat gas handle en begon de pret weer. Weet nog goed dat een collega van me op zo'n Puch op en neer is gereden naar de Cote d'Azur. Reistijd ca. 48 uur. Op 18-jarige leeftijd gestopt met de Puch en werd het een Austin7, weliswaar een gebruikte, maar ook daar was Stokvis toen importeur van en een goede inruilauto die helemaal was nagekeken door eigen collega's in de werkplaats stond garant voor jarenlang zorgen vrij rijden.

bananacreek

Citaat van: Luke op donderdag 30 augustus 2012, 14:58:09
Dat opvoeren was geen probleem maar dan ging de levensduur kwadratisch naar beneden.

Ik voerde een Batavus  op en daar kwamen altijd vastlopers mee daarna