Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Motorbikes Philippines july 2009

Gestart door Digos, zondag 9 augustus 2009, 11:26:28

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


Digos

In maart van dit jaar een open pipe laten zetten op de motorbike  :thumb: koste me amper 1000 peso, tip inclusief.




In begin september moet de bike naar de smoketest en geregistreerd worden (doet men schoonbroer).




Ik hoorde dat alles in orde was en de motorbike terug geregistreerd was, enkel kreeg hij de opmerking dat de originele uitlaat er terug op moest.

We kunnen nog een jaartje lawaai maken en dan zien we wel volgend jaar.




Nu rijden er in de phils zoveel motorbikes rond met open pipe  :ikkeniebegrijp: en vroeg aan men vrouw hoe die dat dan doen.

Heel simpel zei ze, ze veranderen de uitlaat voor dat ze naar LTO gaan en veranderen nadien terug naar open pipe
Blijkbaar heeft de familie men originele uitlaat nog ergens liggen in geval van.  :applaus:

Het laatste nieuws wat onze helmen betreft, in Digos krijgen we geen sticker. (helmen uit  :belgiesmiley: )  :stomstomstom:

De familie gaat volgende week naar South Cotabato voor een begrafenis en dan gaan ze daar eens proberen.....zou daar makkelijker gaan.

O0





LIVE ONCE - LIVE IT

bananacreek

Hier regelt de verzekering meestal de LTO papieren en daarbij betaal je P100 smeergeld onder de tafel en dan hoef je nooit met de motoer naar de LTO voor inspectie..............


daf105paccar

Citaat van: bananacreek op zaterdag 14 september 2013, 17:23:53
Hier regelt de verzekering meestal de LTO papieren en daarbij betaal je P100 smeergeld onder de tafel en dan hoef je nooit met de motoer naar de LTO voor inspectie..............


Met 100peso?
Lijkt een beetje zeer goedkoop?   :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp::

Digos

Toch het kan.

Ik ging indertijd zelf met men jeep naar de smoketest.....met negatief resultaat natuurlijk. Er liep daar een gast rond die de motor direct goed kon afstellen en dan zou het het in orde zijn....tegen betaling natuurlijk maar wou ik niet.
Ik heb nadien uren moeten wachten.

Het jaar daarop stuurde ik één van men drivers met de jeep naar de smoketest en hij kreeg er 300 peso voor plus de kosten en wat koffiegeld voor de smoketesters.

Binnen de twee uur was hij al terug zonder problemen.

Dieven zijn het ja.....zelfs voor 100 peso, heb het zelf meegemaakt met de PNP dat ze me achterna reden om hun koffiegeld te inkaseren na een uitspraak over een ongeval in mijn voordeel, waar feitelijk geen discussie over was.

Simpel verwoord...koffiegeld is het mooie woord  :ikkeniebegrijp:
LIVE ONCE - LIVE IT

Kano

Inderdaad wat geld voor koffie of een merienda doet soms wonderen. Als er een fanatieke LTO chef komt dan gaat de prijs omhoog.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Ronny55

Het is gewoon een kwestie van niet tegen de stroom in zwemmen ....Het is nu eenmaal zo hier , beter bij neerleggen en meedoen paar PHP wordt je niet armer van, maar bespaart dilkwijls veel ergernis. We doen lekker mee  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

bananacreek

Citaat van: daf105paccar op zaterdag 14 september 2013, 18:50:53
Citaat van: bananacreek op zaterdag 14 september 2013, 17:23:53
Hier regelt de verzekering meestal de LTO papieren en daarbij betaal je P100 smeergeld onder de tafel en dan hoef je nooit met de motoer naar de LTO voor inspectie..............


Met 100peso?
Lijkt een beetje zeer goedkoop?   :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp::

Nee, in plaats van bijvoorbeeld P1300 (registratie + insurance) dan betaal je niet meer dan P1450 dus een verschil van P150 (in die buurt).
De verzekeringsagenten brengen de papieren naar de LTO en klaar is Kees.
Volgende dag ophalen.

Doe je dat niet op die manier dan moet je het voertuig naar de LTO brengen voor inspectie en dan kijken ze alles na.......vooral als je een blanke bent.
Ze vinden altijd wel wat...maar geef je ze 100 tot 150 in de hand dan vinden ze niets want dan zijn ze tijdelijk blind.......en doof............. :thumb: :thumb: :thumb: :happy: :happy:

bananacreek


Digos

Dat helmen gedoe met stickers blijkt volgens mij ook stilletjes dood te bloeden lijkt me....of ben ik verkeerd?

LIVE ONCE - LIVE IT