(BE) Naar hier halen van schoonmoeder, als gezinshereniging

Gestart door Mawibata, dinsdag 11 augustus 2009, 20:26:45

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata




Naar hier halen van schoonmoeder, als gezinshereniging


Mihmi zou graag haar moeder voor langere tijd naar   :belgiesmiley:  halen.

De vader blijft ginder bij de andere kinderen.

Dit met een visum gezinshereniging.

Iemand hier ervaring mee ?




Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

buizesmurf

Geloof dat "wittebeer" bekend onder deze naam op een "bevriend" forum zijn schoonmoeder eens op bezoek in nederland eeft gehad.
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

Mawibata

Citaat van: buizesmurf op dinsdag 11 augustus 2009, 21:19:18
Geloof dat "wittebeer" bekend onder deze naam op een "bevriend" forum zijn schoonmoeder eens op bezoek in nederland eeft gehad.

Ik zal hem eens vragen.

Maar ik dacht dat het over een tourist visa ging, dat is iets heel anders dan gezinshereniging.

Bedankt voor de tip.   :hoedjeaf:



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Luc

Principe



Ouders van niet-EU onderdanen (die geen AMA zijn) kunnen niet via gezinshereniging naar België komen.



Uitzondering



Hierop bestaat slechts één uitzondering: de ascendenten (= ouders, grootouders..) ten laste van een onderdaan van Turkije kunnen in "bijzondere gevallen" via gezinshereniging naar België komen op basis van een bilateraal Verdrag dat België afsloot met Turkije (16/07/1964). Dit begrip wordt verder niet gedefinieerd. De Turkse onderdaan die zijn ouders naar België wil laten komen moet:

    * reeds 1 maand gewerkt hebben in België,
    * nog steeds tewerkgesteld zijn in België, en
    * over aangepaste huisvesting beschikken om de ouder(s) op te vangen.

De procedure en voorwaarden zijn dezelfde als bij minderjarige kinderen.



Ouders van andere vreemdelingen kunnen eventueel wel een beroep doen op de procedure van artikel 9bis indien het voor hun bijna onmogelijk is om een gezinsleven te hebben. Dit zal echter slechts zeer zelden toegestaan worden.


http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht/wegwijs.aspx?id=4564

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Luc

Gezinshereniging met een Belg of EU-burger

Ascendenten van een Belg of EU-burger (= ouders, grootouders..)
Bloedverwanten in opgaande lijn van een Belg, EU-burger of diens echtgenoot of (al dan niet gelijkgestelde) partner, kunnen met gezinshereniging naar België komen. Voor ascendenten van Belgen gelden wel bijkomende voorwaarden.

http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht/wegwijs.aspx?id=5930
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Luc

Gezinshereniging met een Belg of EU-burger

Procedure voor familieleden die zelf géén EU-burger zijn

Niet-EU familieleden van een Belg of EU-burger die voldoen aan de voorwaarden, kunnen met gezinshereniging naar België komen. Ze kunnen deze aanvraag indienen in hun land van herkomst, maar ook in België zelf.

http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht/wegwijs.aspx?id=235
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

klootzakken (voorheen Jens)

tsja wat is een lange tijd?

3 maanden is geen probleem.

ik heb eens gehoord dat voor ouders van kinderen andere regels gelden , en als ik mij niet vergis kan een moeder hier hooguit een jaar verblijfen, het ligt aan de leeftijd van het ouwe mens en of ze nog meer kinderen op de filippijnen heeft, en of zij of haar dochter ziek zijn .
in ieder geval valt [viel] er hier in nederland wel wat te regelen voor moeders met een kind in nederland, maar het moet wel aannemelijk zijn dat ze ook inderdaad weer terug gaat.

ik neem aan dat het in belgie nog makelijker is dan in nederland.

ik heb dit alleen van horen zeggen . je zult dit even moeten vragen . in ieder geval succes er mee.

jens.........
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Digos


Citaat van: buizesmurf op dinsdag 11 augustus 2009, 21:19:18
Geloof dat "wittebeer" bekend onder deze naam op een "bevriend" forum zijn schoonmoeder eens op bezoek in nederland eeft gehad.

Je kan beter zeggen "op één of ander forum"....bevriend is wel een beetje teveel van het goede.

Maar je moet er wel op letten dat wittebeer  :nederlandsevlag: is en de wetgeving met  :belgiesmiley: schilt toch wel een héél beetje.

Drie maanden vind ik al een heel lang bezoekje en hoeft voor mij echt niet.


O0

LIVE ONCE - LIVE IT

Mawibata

Citaat van: jens op dinsdag 11 augustus 2009, 22:43:22
tsja wat is een lange tijd?

3 maanden is geen probleem.


jens....
.....

Het zou om een jaar of twee, drie gaan.



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Mawibata

Citaat van: Luc op dinsdag 11 augustus 2009, 22:14:27
Principe


Ouders van niet-EU onderdanen (die geen AMA zijn) kunnen niet via gezinshereniging naar België komen.



De aanvraag voor de   :belgiesmiley:  nationaliteit van Mihmi is al ff lopende.

Dan wordt zij toch EU onderdaan vermoed ik ?



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

opinie

Zo gauw ze de nationaliteit heeft is ze EU-burger.

http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht/wegwijs.aspx?id=235 is volgens mij vantoepassing dan omdat je schoonmoeder geen EU-onderdaan is.

Citaat van: Digos op dinsdag 11 augustus 2009, 23:07:55
Je kan beter zeggen "op één of ander forum"....bevriend is wel een beetje teveel van het goede.

Tja, op ledenniveau is dat wel ok.
Op het leidersniveau is het wat anders gezien de grote leider ginder van het idee: "één volk, één forum, één leider" is.

Een soort Myanmar zeg maar.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Guadalupe

Wie lacht niet wie de mens beziet.

O.B.Bommel

Ook dit topic dreigt weer 2 onderwerpen te krijgen. Het is weer rommel in Rommeldam.
Daarnaast heb ik samen met mijn jonge vriend vastgesteld dat mijn ALTER EGO , mijn witte broertje (dat een publiek geheim was) nu publiek is. De relatie is er wel, als je soms wat langer in de tropen verblijft verkleur je nogal en mijn echtgenote wordt het liefst wit.
De schoonmoeder dus.  Ja,  de Nederlandse wet zal hier en daar wel afwijken, maar ook in Belgie is naar mijn mening 3 maanden het maximum. Daarvan wordt in Nederland slechts in uitzonderingsgevallen afgeweken.
Eerste reden is als de bezoeker oud (55-plus) is in combinatie met de Surinaamse nationaliteit.  2. De bezoeker is oud en krijgt en wordt ziek waardoor reizen wel kan maar niet geadviseerd wordt.  3. Degene die uitgenodigd heeft heeft verzorging nodig wegens ziekte. De laatste 3 zijn niet zo moeilijk. De eerste geldt niet voor Belgie, die hadden niks met Suriname.  Er zullen best nog meer redenen kunnen zijn, maar "ik vind het leuk dat ze nog even blijft" (gaat Willy niet zeggen vermoed ik, 3 maanden is lang hoor) is geen reden. Lijkt me een open deur.
Overigens was het helemaal niet moeilijk om een visum voor schoonmoeder te regelen, een gedegen brief met alle argumenten (oud, ziekelijk, wens om Lourdes te zien, familieopsomming in PH enz. enz. ), zakelijk medegedeeld, het duurde nog geen 6 weken.
Als je het illegaal wilt doen gaat ze niet meteen terug en wijzig je de vlucht, ze komen haar heus niet direct ophalen, maar dan is het misschien wel de laatste keer. En goed verzekeren graag, mijn schoonmoeder heeft â,¬  5300,- aan rekeningen "gefabriceerd" in het ziekenhuis. Ik denk als ik gewild had dat ik haar langer hier had kunnen houden, maar ja, wil je dat......
Voor dat andere onderwerp open ik wel een nieuw topic (nu ik hier toch ben).
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

buizesmurf

Dan heb je naast die zo moeilijke en noodzakelijke papieren winkel,noorzakelijke gezondheidsverzekering,ed.nog de praktische kant.Jongere passen zich goed aan,mensen met een wat hogere leeftijd krijgen nogal vlugger heimwee,problemen met de klimaatsverandering,missen van de familie,andere voeding,cultuurshock, ed.....Eens die papierberg doorworselt begin het eigenlijke proces pas echt,zonder enige garantie op sucses,het kan gewoon alle kanten op......maar hou rekening met het ondenkbare..
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

Mawibata

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op woensdag 12 augustus 2009, 19:25:36
"ik vind het leuk dat ze nog even blijft" (gaat Willy niet zeggen vermoed ik, 3 maanden is lang hoor)

Het is niet omdat ik hier info vraag, dat ik ook de vragende partij ben.  :benweg:


Mihmi had zo een jaar of twee, drie in gedachten. als er maar geen  :zwart-wit:  van komt.


Drie jaar, die zijn toch zo om.   :evil:



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

opinie

Citaat van: Mawibata op donderdag 13 augustus 2009, 00:26:43
Drie jaar, die zijn toch zo om.   :evil:

En anders kijk je toch voor een generaal-op-rust voor haar als het te erg wordt.   :floet:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Mawibata

Citaat van: opinie op donderdag 13 augustus 2009, 00:42:36
Citaat van: Mawibata op donderdag 13 augustus 2009, 00:26:43
Drie jaar, die zijn toch zo om.   :evil:

En anders kijk je toch voor een generaal-op-rust voor haar als het te erg wordt.   :floet:


Dan toch ene waarvan zijn ogen niet meer al te best zijn    :lachen: 



:neeneenee:   Foei WiLLy



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

mira

Mijn schoonmoeder is hier geweest, de eerste maand prima...maar daarna bijna elke dag huilen om terug naar huis te mogen. Na zeven maanden is ze dan terug naar huis gegaan, zo blij als een vogel. Dan zwijg ik maar over de relationele problemen tussen mij en mijn asawa die mijn schoonmama veroorzaakte. (al dan niet door mijn schoonmama gewild of niet)

opinie

Citaat van: Mawibata op donderdag 13 augustus 2009, 08:08:10
Dan toch ene waarvan zijn ogen niet meer al te best zijn    :lachen:

100% oorlogsinvalide dus?

Citaat van: mira op donderdag 13 augustus 2009, 11:34:30
Dan zwijg ik maar over de relationele problemen tussen mij en mijn asawa die mijn schoonmama veroorzaakte. (al dan niet door mijn schoonmama gewild of niet)

Daar dienen op voorhand goede afspraken gemaakt te worden.
Een beetje zoals de "Imigration" in de Filippijnen: u bent hier te gast dus u dient zich ver van interne aangelegenheden te houden en anders is er nog het gat van de timmerman. :daag:
Goede afspraken geeft goede vrienden op voorwaarde dat men respect heeft voor de afspraken.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus