Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

motoraccidenten

Gestart door buizesmurf, woensdag 17 november 2010, 22:53:26

Vorige topic - Volgende topic

buizesmurf

Dat hier onnoemelijk veel motoraccidenten gebeuren weet iedereen.Gisteren weer vernomen dat mijne gebuur hier in Lotus een zwaar ongeval heeft gehad.Dus vandaag richting Ormoc.Hij en zijn vrouw liggen in een provinciehospitaal tussen Calubian en Ormoc.
Dat is al een 4e kennis met een motoraccident,alleen dit jaar al.Daarvoor een Noor,nederlander,New Zealander en nu deze amerikaan.......
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

callebaut

Het is en blijft een risky bezigheid ..... bijna 2 weken geleden heeft ook een forumlid een motorongeluk gehad , resultaat , 6 gebroken ribben , gebroken sleutelbeen en ettelijke schaaf lees brandwonden . Bij deze wens ik hun allen spoedig herstel .
                                                                                  



buizesmurf

                 Ondertussen terug.Alles viel nogal mee.Was wel onder een bus geraakt.Gebroken arm,paar gebroken ribben,enz.zijn asawa gelukkig allen (veel)schaafwonden.Ze droegen wel beide een zeer goede, volledig gesloten helm.Hij vertelde me dat dat juist hun geluk was.De mensen in de bus,een juist              passerende Van waren zeer behulpzaam geweest.                                                                                                                                                        Met de Van die richting Ormoc reed afgezet tot in hospitaal,was toch een ritje van 1,5 uur.Al bij al toch weer wat geluk bij ongeval......
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

toyoke

ja als motorijder blijf je een zwakke weggebruiker en moet je 100ogen hebben

tijdens mijn verblijf daar heb ik ook veel met de moto en trycicle en scooter en van ( hyunday ) gereden
mijn asawa was nooit op haar gemak bij mij  :ikkeniebegrijp:
soms moest ik even zeggen knijp je ogen dan toe we zijn er in een flits gepaseerd  :haha:

ik mag wel toegeven
om in de  :smiley-philippines: echt te durven rijden moet je wel wat lef hebben want het is echt niet zoals hier in  :vl:
zeker en vooral met de scooter dat was een 125cc en ikke contect maar eeuu die gastjes daar komen van overal
nu reed ik meestal zonder helm en was mijn witneus dus goed opte merken  :lachen: :jajaja:
en iedereen stond te gapen als we voorbij vlogen

bij mijn weten in de phills geld geen voorrang van rechts enkel eerst is eerst  :applaus:

ik was al blij als we bij haar zus arriveerden en daar zag ik 2 scooters staan ne suzuki125 en nen repsol 50cc opgevoerd ( reed 120kmu ) :crazy:
ja echt men ding ze hadden rap een testpiloot in huis voor 2 weken  :thumb:

mijn nieuwe dochter " sheng " vertelde layla haar zus ' no worry daddy steven can handle it '
ja het klikte direct met men nieuwe dochter niet tegenstaande ze een verlegen en stil type is

Fail_over

Ik had in 2007 een Honda 125 wave gekocht voor mijn Asawa. In Biliran, Naval.

Na een teleurstelling bij het huren van zo'n ding toch maar gekocht. 60 k was niet veel, en we mochten er meteen mee rijden. De license plate kwam later wel.
Ik wilde er eigenlijk een rekje achterop, om ook dingen te kunnen vervoeren, maar dat snapte ze bij die garage weer niet. 1 zaak waar ze de motor verkochtten, en de zaak ernaast die hem inorde maakte. Maar dat die gasten met elkaar communiceren? Nee.

Goed zonder rekje.

We konden meteen rijden.

Nu is de weg van Naval naar Billiran een erg bochtige weg. Zeker op het laatst wanneer de weg zich langs de berg slingert.
Na wat plaatsen bezocht te hebben stelde ik voor dat Mup zou rijden. Het was immers haar motor. En als ik er niet was zou zij er mee moeten kunnen rijden. Beetje naïef toen, denk ik.

Ik achterop, en instructies gevend. Ht ging heel goed tot dat er een haarspeld boch kwam. Ze nam de bocht naar links veelste hard. Ik kon nog net de voet rem en handrem aanraken, maar het was al te laat.

Onder luid lawaai van plastic op beton rolde ik een paar keer om, met m'n manden voor m'n gezicht. De motor en wij kwamen tot stilstand tegen de vangrail. Net geel geschilderd. Mup was vergeten haar handen voor haar gezicht te houden, en was dus op haar gezicht gestuiterd.

Ze bloeide heel erg, en had veel open wonden. Ik had veel schaafwonden, op armen en knieën.

Ik trok mijn t-shirt uit om het bloeden te stelpen, en hielp haar op de been. De samengeschoolde bevolking bleef op afstand staan, maar een trycicle chauffeur bood ons aan om ons naar het ziekenhuis te rijden. Hij heeft later ook onze motor opgehaald en naar het ziekenhuis gebracht.
Hij heeft daar 1000 php voor gekregen.

In het ziekenhuis lag Mup op de tafel en werden haar wonden schoongemaakt. Primitief mat klem en watten.

Tatay en Nanay waren gewaarschuwd en waren snel ter plaatse. Nanay werdt uit gestuurd om medicijnen en tools te halen.

Je moet dus je eigen medicijnen en middelen kopen voordat je geholpen wordt.

Voordat ik aan de reis begon had ik me in laten enten. Dus toen de zuster aankwam met een spuit met naald, maatje dakgoot bedankte ik. Het laatst dat ik die heb gezien was in mijn keuring voor diensttijd.

De zuster mompelde nog: Da! The Kano refuse tetanus injection!"

Bij het verlaten van het ziekenhuis vroeg ik wat de schade was. Een vrijwillige bijdrage in de kosten, dus ik heb maar 5 k in die bus gepropt, was allang blij dat ze ons geholpen hadden.

De motor is weer herstelt, maar heeft inmiddels al weer meer ongelukken mee mogen maken.

Ik heb nog steeds de spijkerbroek die ik broek tijdens het ongeluk. Het gat is zorgvuldig dicht genaaid.

De littekens zijn inmiddels ook verdwenen. Het is al weer 3 jaar geleden......



Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Fail_over

Nadien heb ik dikwijls in Billiran Island gereden, Mup nooit meer. In Manilla stap ik voor geen goud op de motor, of achter het stuur van een auto. Ik rijd hier al 26 jaar schade vrij, en wil dat zo houden.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

xav

het is idd niet rijden zoals hier in belgenland... en als het moet, geef mij maar mijn revo hoor  :floet: ... ik zal daar niet vlug op een motor stappen, liever 4 wielen dan 2...

het ergste is in het donker rijden, zeer slecht verlicht en overal mensen op straat die denken dat ze beschermd worden van de kerel in de hemel... ik rij meestal met grote lichten op, maar dat is zelfs soms niet voldoende...

ben al opzoek geweest naar die xion-lights... 650P ... maar zie je wel veel meer... verblind je wel het andere verkeer, maar ik zie ze dan toch wel afkomen, want sommige trycicle's gebruiken (defect) geen licht...

josv

Kerstavond 2009, 4 dagen in het Davao Docters Hospital mogen vertoeven door 'n motor-ongeluk. Resultaat, ong. 7 breuken in m'n linkervoet, stuk of 30 hechtingen, 3 in linkerhand, pakweg 3 maanden op krukken gelopen. Nene had alleen een kneuzing aan d'r arm. Al met al zijn we er goed vanaf gekomen. Maar Nene rijdt nooit meer achterop totdat ie eindelijk "geblessed" is  :biggrinn:

Oja, m'n grote teen wil ook niet meer aangroeien  :lachen:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Roland

Ik heb zelf ook wel wat motor gereden daar en gelukkig (nog) geen ongeluk meegemaakt en hoop het ook niet mee te maken. Ik denk dat het vooral erom gaat om hoe je je eigen opstelt in het verkeer daar. Ik zeg niet dat ik het zo goed doe en de andere fout maar ik probeer daar gematigd de Filipijnse rijstijl te hanteren door wel met hun verkeer mee te rijden maar zeer zeker niet roekeloos! Het is vooral een kwestie van goed kijken, niet te hard rijden en veel ver vooruit kijken.
Allways look on the bright side of life!

Kijk ook eens op : http://www.vivacomputers.nl voor als je hulp nodig heb met je computer!

josv

Citaat van: Roland op woensdag  8 december 2010, 13:26:55
en veel ver vooruit kijken.

Dat dacht ik ook altijd. Het zijn juist die idioten die plotseling spookrijden om iemand in te halen, weg afsnijden in een bocht e.d. Maar goed, da's het PH verkeer..........
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

opinie

Citaat van: josv op woensdag  8 december 2010, 08:46:13
Oja, m'n grote teen wil ook niet meer aangroeien  :lachen:

Je loopt toch goed erzonder als ik kijk op http://www.filippijnen.org/index.php/topic,4730.msg27500.html#msg27500
Zolang het nog te zien is want je hebt de tafels al voor de cam gezet.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Robert

Citaat van: Fail_over op dinsdag  7 december 2010, 19:56:05
Nadien heb ik dikwijls in Billiran Island gereden, Mup nooit meer. In Manilla stap ik voor geen goud op de motor, of achter het stuur van een auto. Ik rijd hier al 26 jaar schade vrij, en wil dat zo houden.

Een vriend van mij zijn vriendin komt ook uit Biliran, ben 1 keer mee geweest. Ik ken die weg dus wel vanaf Naval, zijn vriendin kwam van een barangay vandaan vlakbij een brug, vraag me niet hoe het heet, geen idee meer.
Toen wij terug gingen naar Naval hield het niet meer op met echt hozen, ging bijna stapvoets.
Was blij dat ik terug in het hotel was. Zijn vriendin wilde uiteraard ook een motor of meer een brommer denk ik, precies hetzelfde verhaal, die heeft in Angeles volledig in de kreukels gelegen.
Even tanken en dan hup zo de weg op, even kijken ben je gek, die werd gelanceerd.
Maanden in de kreukels gelegen, motor total loss, hoge ziekenhuis rekening.

josv

Citaat van: opinie op woensdag  8 december 2010, 14:44:45
Zolang het nog te zien is want je hebt de tafels al voor de cam gezet.

Tja, 9 uur sluiten we. Maar gisteren was het weer stukken later :-(
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....