Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Belgische frieten

Gestart door Baliw-katok, vrijdag 14 augustus 2009, 13:20:28

Vorige topic - Volgende topic

Baron



Lekkele flieten   :haha: :haha:

Nu, ik heb in datzelfde stalletje in de Mall of Asia ook al frieten gegeten en vond ze ook niet verkeerd. Nu ben ik wel geen ECHTE Belg maar mij smaakte het goed. Had er een vers gegrild haantje bij gekocht in de supermarkt ernaast en smaakte prima:

Dus voor die Belgische Chinees, of Chinese Belg:  :congratualtionsis0: :thankyoufw5:

:applaus: :applaus:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Phille

Heb in Shakey's het op de kaart zien staan de verleiding was te groot en heb ze dus besteld --> conclusie: niet te eten ... en ha zoveel zout! Echt niet lekker!


Luc

"basket of Belgian fries"

Heb ik een keertje gegeten in Ayala, Cebu op aanraden van een andere Belg die al een paar jaar in Cebu woont. Vond ze eigenlijk niet zo slecht. Dikke frieten, waren daar niet te zout. Maar de mayonnaise...veel te zoet  :negatief:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Mawibata





Het is soms moeilijk kiezen          :lachen:



















Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

buizesmurf

Verleden week nog in mall of asia geweest.Heeft nu ook een kleine ruimte in de mall zelf gehuurd.Frieten en Belgische hamburgers zijn er te verkrijgen.Het stalletje buiten staat er ook nog steeds. :thumb: :belgiesmiley: :smiley-philippines: :belgiesmiley: :thumb:
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

Pieter-Jan

Ik moet zeggen dat die frietjes van de belgian fries stall idd nie slecht zijn. Er kan wel nog wat bijgeschoold worden omtrent baktijden en het voorbakken op een lager vuurtje maar voor mij verdienen die de naam van belgian fries. De patat komt namelijk echt wel van belgie. Ik heb de zakken gezien en alles stond er in het vlaams op gedrukt. De frieten die ik de laatste keer in nederland at waren minder dan die van de belgian fries stall.
Die van shakeys heb ik ook gegeten. Ze zijn dik en waren ook niet zo goed gebakken maar dat valt ook wel nog mee. Ik zou die van shakeys wel geen belgian fries durven noemen. De mayonaise is echt niet te eten. Ze gebruiken dat gerief van ladys choice.

Nu ik over mayonaise bezig ben. Ik heb een lange zoektocht achter de rug naar goeie mayonaise. Heb nu uiteindelijk een merk gevonden die door de beugel kan. Het is enkel te vinden in de robinsons. Doorzichtige plastieken pot met een blauw deksel. Het is het super savers huismerk van robinsons. Wordt ook verkocht met een ander etiquet. ''American mayonaise'', in diezelfde pot met een blauw deksel. Heb eens de proefop de som genomen en heb eens een andere belg laten proeven. Toen Callebaut mij een bezoekje bracht heb ik hem laten proeven. Idd nie slecht was de reactie. Ikzelf ben nog altijd een grote fan van calve mayonaise maar het huismerk van robinsons had gerust in belgie in de rekken kunnen staan. :congratualtionsis0: robinsons!! 

buizesmurf

Citaat van: Pieter-Jan op maandag 12 juli 2010, 19:07:11
Ik moet zeggen dat die frietjes van de belgian fries stall idd nie slecht zijn. Er kan wel nog wat bijgeschoold worden omtrent baktijden en het voorbakken op een lager vuurtje maar voor mij verdienen die de naam van belgian fries. De patat komt namelijk echt wel van belgie. Ik heb de zakken gezien en alles stond er in het vlaams op gedrukt. De frieten die ik de laatste keer in nederland at waren minder dan die van de belgian fries stall.
Die van shakeys heb ik ook gegeten. Ze zijn dik en waren ook niet zo goed gebakken maar dat valt ook wel nog mee. Ik zou die van shakeys wel geen belgian fries durven noemen. De mayonaise is echt niet te eten. Ze gebruiken dat gerief van ladys choice.

Nu ik over mayonaise bezig ben. Ik heb een lange zoektocht achter de rug naar goeie mayonaise. Heb nu uiteindelijk een merk gevonden die door de beugel kan. Het is enkel te vinden in de robinsons. Doorzichtige plastieken pot met een blauw deksel. Het is het super savers huismerk van robinsons. Wordt ook verkocht met een ander etiquet. ''American mayonaise'', in diezelfde pot met een blauw deksel. Heb eens de proefop de som genomen en heb eens een andere belg laten proeven. Toen Callebaut mij een bezoekje bracht heb ik hem laten proeven. Idd nie slecht was de reactie. Ikzelf ben nog altijd een grote fan van calve mayonaise maar het huismerk van robinsons had gerust in belgie in de rekken kunnen staan. :congratualtionsis0: robinsons!! 
Zelf maken,goede olie,eieren zijn er goed te verkrijgen.Problem daar is dat ze alle sauzen ,voor ons toch,veel te zoet maken.
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

buizesmurf

In Cebu staat er een kraam met hoofdletters "GERMAN WORSTJES?lol.Een frankfurter besteld,wat bleek Geen mosterd.Probeer dat maar eens een duitser uit leggen.Alleen die zoete maionaise en bananen ketcup.. :janken: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen:
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

Rich

Citaat van: Kano op vrijdag 14 augustus 2009, 17:04:11
Neeee, dan zou het Belgian FLIES moeten zijn  :lachen:



Met een culliwolst en een lekkele belepoot  :lachen:
Rich de Nederbelg.

Amice

CitaatDe mayonaise is echt niet te eten. Ze gebruiken dat gerief van ladys choice.

Norma;iter wordt het al gauw best food mayo en die is niet te pruimen. Heb in gpoint al eens aangekaart en n pot ladys choice laten halen,de eigenaresse proefde duidelijk het verschil, maar de french fries krijgen we nog steeds zoet. :ikkeniebegrijp:

Overigens is er lekker mayonaise te krijgen in robinson en eigenlijk overal wel, in het internationale rek van de japanners. gele fles met rood plastic zakje erom.Niet goedkoop maar wel n verademing t.o.v. het zoete spul.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent