Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

En het is zover, :applaus: Dumaguete heeft zijn eerst verkeerslicht :applaus:

Nu verwacht je zoiets op 1 van de drukste kruispunten van de stad, maar nee ergens in een uithoek is het eerste verkeerslicht geplaats.
Kruispunt Rovira Road en Hibbard Avenue. :negatief:

Pinocchio

Voor wie binnenkort gaat bouwen of verbouwen ten zuiden van Dumaguete is er goed nieuws. Triumph Homedepot bouwt momenteel een magazijn in Bacong langs de grote baan South road, en nog beter nieuws, net aan de overkant is er een winkeltje waar je softdrinks en bier (per kist) kan kopen aan bodegaprijs. :applaus:  :happy2:

Pinocchio

Net als vele anderen heb ik wel eens een oude boormachine of slijpschijf in een balikbayan box gestopt.
Destijds was het zowat de enige manier om wat behoorlijk gereedschap ter plaatse te hebben.

Maar tijden veranderen.

Er komen doe-het-zelf zaken bij (Mr DIY, Unitop) ook home depots (Citi Hardware, Triumph, Wilcon) en last but not least On-line shopping (lazada, shopee, amazon) keuze genoeg dus.

Ga je naar een winkel dan zie je prijzen die soms iets lager, dan weer duurder zijn dan in BE/NL

Kijk je bij Lazada en co dan zie je prijzen die niet mogelijk zijn.

Dus toch maar een gewone winkel? Na lang aarzelen kocht ik toch maar een kettingzaag via Lazada.

Draadloos 16". In de doos het toestel, 4 batterijen 21V 4000mA en 4 kettingen voor 4.400 pesos ( 71 Euro)

Eerste indruk, dat is speelgoed, maar de batterijen zagen er behoorlijk uit en ook de kettingen bleken toch OK.

Intussen heb ik er 2 uur intensief mee gewerkt, machine werkt op 2 batterijen (2 x 21 V = 42 V) en ik moet zeggen dat ik mijn eerst indruk moet herzien.
2 uur met dezelfde batterijen (diezelfde batterijen kosten bij Lidl 30 Euro/stuk)

Dit is zeker geen professioneel gereedschap, maar als je het toch maar sporadish gebruikt zeker het overwegen waard.

Mijn volgende aankoop is een boormachine waaarop ik dezelfde batterijen kan gebruiken 395 Peso + 48 peso verzending (7,13 Euro) :applaus:

Bjorna145

Bij Shopee en Lazada een impact wrench, drill hammer en krik gekocht allen goed spul de impact wrench is een monster van een ding de drill hammer gaat in minder dan een minuut door een paal van 20cm en de krik is draadloos hardstikke makkelijk.(5 ton)
Waar je op moet letten is specificatie vele drill hammers geven niet weer de slagkracht dat is een getal in joule's.
Impacht wrench hetzelfde daar moet men een getal in NM weergeven doet men dat niet is het rotzooi.

https://shopee.ph/YN-Demolition-Hammer-Chipping-Gun-1-1-4-Inch-SDS-Plus-Rotary-Hammer-Drill-7Joules-Impact-Energy-i.428263643.11741102359
https://www.lazada.com.ph/products/i3530727675-s18196249262.html?urlFlag=true&mp=1
https://www.lazada.com.ph/products/i3122002199-s15458277018.html?urlFlag=true&mp=1

Dus het is op specificatie letten voor dat je iets koopt en ook weten welke specifiecatie bij een stuk gereedschap horen.

m.vr.gr.

Johan

tjenn

Citaat van: Pinocchio op zaterdag  8 maart 2025, 02:23:12Net als vele anderen heb ik wel eens een oude boormachine of slijpschijf in een balikbayan box gestopt.
Destijds was het zowat de enige manier om wat behoorlijk gereedschap ter plaatse te hebben.

Maar tijden veranderen.

Er komen doe-het-zelf zaken bij (Mr DIY, Unitop) ook home depots (Citi Hardware, Triumph, Wilcon) en last but not least On-line shopping (lazada, shopee, amazon) keuze genoeg dus.

Ga je naar een winkel dan zie je prijzen die soms iets lager, dan weer duurder zijn dan in BE/NL

Kijk je bij Lazada en co dan zie je prijzen die niet mogelijk zijn.

Dus toch maar een gewone winkel? Na lang aarzelen kocht ik toch maar een kettingzaag via Lazada.

Draadloos 16". In de doos het toestel, 4 batterijen 21V 4000mA en 4 kettingen voor 4.400 pesos ( 71 Euro)

Eerste indruk, dat is speelgoed, maar de batterijen zagen er behoorlijk uit en ook de kettingen bleken toch OK.

Intussen heb ik er 2 uur intensief mee gewerkt, machine werkt op 2 batterijen (2 x 21 V = 42 V) en ik moet zeggen dat ik mijn eerst indruk moet herzien.
2 uur met dezelfde batterijen (diezelfde batterijen kosten bij Lidl 30 Euro/stuk)

Dit is zeker geen professioneel gereedschap, maar als je het toch maar sporadish gebruikt zeker het overwegen waard.

Mijn volgende aankoop is een boormachine waaarop ik dezelfde batterijen kan gebruiken 395 Peso + 48 peso verzending (7,13 Euro) :applaus:
Het meeste gerief is speelgoed bij Lazada en Shopee vb, De Walt boormachine en slijpmachine samen 1200 peso  :laugh: dan weet je al dat je gekloot bent.

Bjorna145

Zoeken naar testen op internet van het gereedschap/product van wat je wilt kopen.
En zoeken naar welke parameters er bij een toestel horen (b.v. joule. NM in geval van gereedschap)

succes

Johan