Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Digitale Camera kopen in de Filippijnen

Gestart door Gago, zondag 19 december 2010, 13:16:19

Vorige topic - Volgende topic

Lenn

Het is heel raar met die prijzen in de ph.Heb vandaag mijn canon sx30 opgehaald voor de prijs van  20500 php.Kost in nl 380 euro en in us 399$.

Rich

Citaat van: Mawibata op dinsdag 21 december 2010, 02:37:36
Citaat van: Lenn op zondag 19 december 2010, 22:44:39
Ik zou de canon sx210 nemen voor dat geld.Prijs bij canon.ph 24000php.Prijs in nl net onder de 200 euro.Prijs in us 249$


Kost hier in de Mall's rond de 18,000.00   Ong â,¬300,00 en is dus duurder dan in  :belgiesmiley:/ :nederlandsevlag:


Deze heb ik me aangschaft net voor het vertrek naar de   :smiley-philippines:  , en dit vanwege de vele goede recensies van gebruikers.


+ punt is ook de geweldige zoom   :thumb:    :thumb:



Het is inderdaad een pluspunt die 14 x zoom, maar volledig ingezoomd heb je dan eigenlijk altijd een statief nodig om haarscherpe foto's te kunnen maken.
Rich de Nederbelg.

Phille

Citaat van: Rich op dinsdag 21 december 2010, 09:01:57
Citaat van: Mawibata op dinsdag 21 december 2010, 02:37:36
Citaat van: Lenn op zondag 19 december 2010, 22:44:39
Ik zou de canon sx210 nemen voor dat geld.Prijs bij canon.ph 24000php.Prijs in nl net onder de 200 euro.Prijs in us 249$


Kost hier in de Mall's rond de 18,000.00   Ong â,¬300,00 en is dus duurder dan in  :belgiesmiley:/ :nederlandsevlag:


Deze heb ik me aangschaft net voor het vertrek naar de   :smiley-philippines:  , en dit vanwege de vele goede recensies van gebruikers.


+ punt is ook de geweldige zoom   :thumb:    :thumb:



Het is inderdaad een pluspunt die 14 x zoom, maar volledig ingezoomd heb je dan eigenlijk altijd een statief nodig om haarscherpe foto's te kunnen maken.

Dat is omdat je al wat ouder geworden zijt Rich, tis allemaal zo stabiel niet meer  :lachen: :lachen: :lachen:

Rich

Citaat van: Phille op dinsdag 21 december 2010, 10:07:14
Citaat van: Rich op dinsdag 21 december 2010, 09:01:57
Citaat van: Mawibata op dinsdag 21 december 2010, 02:37:36
Citaat van: Lenn op zondag 19 december 2010, 22:44:39
Ik zou de canon sx210 nemen voor dat geld.Prijs bij canon.ph 24000php.Prijs in nl net onder de 200 euro.Prijs in us 249$


Kost hier in de Mall's rond de 18,000.00   Ong â,¬300,00 en is dus duurder dan in  :belgiesmiley:/ :nederlandsevlag:


Deze heb ik me aangschaft net voor het vertrek naar de   :smiley-philippines:  , en dit vanwege de vele goede recensies van gebruikers.


+ punt is ook de geweldige zoom   :thumb:    :thumb:



Het is inderdaad een pluspunt die 14 x zoom, maar volledig ingezoomd heb je dan eigenlijk altijd een statief nodig om haarscherpe foto's te kunnen maken.

Dat is omdat je al wat ouder geworden zijt Rich, tis allemaal zo stabiel niet meer  :lachen: :lachen: :lachen:

Daar zou jij nog raar van kunnen opkijken jongen hoe stabiel het allemaal nog is  :happy: :lachen: :lachen:
Rich de Nederbelg.

Gago

valt me ook op dat de prijzen in  :smiley-philippines: toch hoger liggen dan hier. De meeste van die toestellen zijn toch "made in China" of andere omliggende contreien.

Luke

Citaat van: Gago op dinsdag 21 december 2010, 22:22:44
valt me ook op dat de prijzen in  :smiley-philippines: toch hoger liggen dan hier. De meeste van die toestellen zijn toch "made in China" of andere omliggende contreien.

Dat kan verschillende reden hebben:
Mogelijk worden lokaal cameras geproduceerd (of geassembleerd) en is er een importtax van rond de 30% (+12% BTW)
Het volume bij aankoop (door de verdelers) speelt ook een rol: een container bestellen zal de prijs gevoelig drukken, terwijl een doosje met enkele 10-tallen maar een kleine prijsvermindering geeft.

Andere electronische apparaten kunnen dan weer een stuk goedkoper zijn dan in europa.

bananacreek

Ik liet mijn broer in Nederland een Panasonic DMC FX40 kopen voor ongeveer 16400 pesos omgerekend (inclusief verzending waarbij de batterie en de camera apart werden verzonden en ik moest P40 duties betalen),  en het bleek dat diezelfde camera (FX-48) hier het DUBBELE BEDRAG zou worden.

LCD tv's zelfde probleem, evenals gsm's

Computer & parts ongeveer gelijk want daar wordt veel minder import duties op geheven.

Wil je een goede camera, koop het in Nederland of Belgie als je geld wil besparen.
Het gezegde dat al die dingen zoals camera's horloges enz enz in het verre oosten goedkoper zijn als in Europa is dateerd uit de jaren '60-'70  dacht ik, ben ik fout svp corrigeer me.

koy

Ben in Moalboal bestolen geworden, indringer in de cabin, beide camera's weg, mijn uurwerk en wat geld, vandaar dat ik ook zal moeten uitkijken naar een nieuwe camera. Momenteel zitten we op Malapascua Island by the way, leuk maar toch niet zoals Boracay, rustiger en kleinschaliger.

Ik kocht al regelmatig bij www.digitalstraat.nl

Heel goede website, beste prijs en service volgens mij.

Grtjs Koy vanop Malapascua
leven en laten leven...

yepyep

#18
Weet niet of je er ondertussen een hebt gekocht, maar kwam er een tegen van de week:



PHP 8990



Uploaded with ImageShack.us

Gago


Jup de Asawa heeft een Panasonic gekocht. Weet niet precies welke. Ze moest een Pink hebben. Ik had haar gezegd dat dit nog geen zo'n slechte keuze was, want zo zou ik haar camera nooit gebruiken. "Maar goed ook" zei ze.
Heeft ze nu wel geen Blauwe gekocht zeker  :ikkeniebegrijp: . Zodat ik hem ook zou kunnen gebruiken.  :weetikniet:
Kop noch staart aan te krijgen.

Maar de prijs is inderdaad een stuk duurder als BE of NL Creek. Ik zag er wat tegen op om er één te versturen. Heb ooit eens een gsm verstuurd, per aangetekende brief. Die was bijna 2 maanden onderweg geweest.