Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Beter kan niet...

Gestart door stip66, maandag 27 december 2010, 19:41:18

Vorige topic - Volgende topic

stip66

Er is geen betere video om de Filipijnse manier om gevaar te minimaliseren dan dit.
[yt=640,505]v/jF2rlrzF32g?fs=1&hl=nl_NL[/yt]

Gevaar kennen ze niet, dronken rijden op hunne motor, vuurwerk aansteken, messen, elektriciteit, dus kan dit er ook nog bij.

stip66

Alvorens er weer eens kritiek komt, ga ik mijn post verduidelijken.

Rijstkokers kennen ze in alle maten, vormen en kleuren. Daar gaan we het toch over eens zijn. ( hoop ik )

Nu, na haar verblijf in den Belgique, heeft Virgie door hoe en op welke manier we lekkere frieten maken ( meestal diepvries, Phil )

Dus....... wat is de logica van een Philipina ?

We send a friteuse to my home to make delicious fries.

Kwaad en teleurgesteld reageerde ze op mijn reactie " NO, not today, not tomorrow ".

Ik zal wel een friteuse meenemen naar ginds op het moment dat ik ter plaatse ben.

Dit houdt in dat ik met de wipzaag een gat maak in het aanrecht, de behuizing vastzet met schroeven en TEC-7 zodat ze de " ketel " NIET kunnen verplaatsen.

De kinderen lopen daar rond als zijnde mieren, dus zou ik niet op mijn geweten willen hebben dat ze " achter " de kabel blijven hangen, met alle gevolgen vandien.

Ik gun hun alles, ik ben gene Kurriepot, als het maar op een veilige manier gebruikt wordt, en die garantie heb ik van geen kanten.




callebaut

 :hoedjeaf: voor degene die dit filmpje gemaakt heeft op ( haar , zijn ) gsm ..... ze moesten ( hem , haar ) gewoon  :moord: :shoot13lj7:
En dan maar zeuren om geld doordat het kind in het hospitaal terecht komt ..... is gewoon barbaars  :negatief:

Luke

De video komt uit India. Wat heeft dit met de Filipijnen te maken?

xav

volgens mij zijn de giftanden wel verwijderd van de slang... anders was de kleine al overleden op het einde van de video...

maar het blijft natuurlijk oerdom om zoiets te doen...

stip66

Citaat van: Luke op dinsdag 28 december 2010, 03:40:43
De video komt uit India. Wat heeft dit met de Filipijnen te maken?

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat sommigen de gelijkenis niet zien ?  :ikkeniebegrijp:

Rich

Citaat van: xav op dinsdag 28 december 2010, 06:23:20
volgens mij zijn de giftanden wel verwijderd van de slang... anders was de kleine al overleden op het einde van de video...

maar het blijft natuurlijk oerdom om zoiets te doen...

Tuurlijk zijn die giftanden verwijderd. Inderdaad, waar zit zulke mensen hun verstand   :weetikniet:
Rich de Nederbelg.

Cyberfreak

In de Filippijnen wordt door kinderen ook gespeeld met (grote) spinnen, maar ik veronderstel dat ze wel weten welke spinnen gevaarlijk zijn en welke niet. Mijn echtgenote weet bijvoorbeeld ook meteen het verschil tussen een eetbaar en een giftig schelpdier, toen we schelpdieren gingen plukken op het lokale strand :) En wat zie je hier? Het tegenovergestelde, hier is de doorsnee huisvrouw (en ook veel mannen) doodsbang van eender welke spin, ook kleine, en ook al zijn er denk ik amper giftige spinnen in Belgiƫ.

Hier is men gewoon alle contact met de natuur verloren. De enige natuur die we hier hebben is aangelegd/bewerkt door mensen (ook de meeste bossen in Vlaanderen), en verder willen we gewoon alle wilde dieren zo ver mogelijk van ons bed/huis/tuin/straat, omdat dit territorium alleen van de mens is, niet? Tamme huisdieren met een hoog knuffelgehalte en een plantje planten in de tuin kan wel nog. En als we eten is het een rechthoekig stukje vlees uit de supermarkt, soms niet wetende van welk dier/lichaamsdeel het komt, en is men geschokt als ik een video laat zien van de varkens die geslacht werden tijdens ons huwelijk ginds.