Overnachten voor minder dan 1000 peso in Filippijnen

Gestart door gosternokke, donderdag 30 december 2010, 19:55:11

Vorige topic - Volgende topic


gosternokke

Antonioos appartelle General Santoscity, kamers vanaf 1100 peso inclusief ontbijt

http://www.antoniosingensan.com/economy.php     Joekel van een kamer

TheDolphin

Het wordt wel steeds moeilijker heb ik de indruk om een beetje goede accomodatie te krijgen beneden de 1000 PHP. Op een paar websites van resorts heb ik gemerkt dat accomodaties die een paar jaar geleden nog beneden de 1000php  per nacht waren nu boven die prijs zitten. Ik schat dat ze met zo'n 100php per jaar in prijs zijn gestegen gemiddeld. Ik heb ook de indruk dat ze een hogere prijs vragen op een website en als je wilt reserveren maar als je binnenwandelt, je nog wel kunt onderhandelen over de prijs zodat je toch op of onder de 1000php komt.

gosternokke

Zeker in het laagseizoen, wanneer het merendeel van de kamers leeg staat, is men zeker wel bereid discount te geven.   Zeker in vergelijking met Thailand zijn in Ph de lowbudget accomodaties stevig aan de prijs .   Ik lees wel eens op het Lonelyplanerforum en de Thailandgangers die ook eens  :smiley-philippines:  aan doen klagen altijd oiver de beroerde prijs/kwaliteit verhouding in Ph.

  Maar zeker op het platteland in Ph geld :  de echte lowbudget accomodatie vindje aleen ter plekke, en niet op internet, want ze hebben geen website.  Als ze geluk hebben staan ze ergerns in een travelblog van iemand vermeld, maar daar houd het dan ook mee op.

Pinocchio

Citaat van: gosternokke op vrijdag 17 januari 2014, 08:04:42

 Ik lees wel eens op het Lonelyplanerforum en de Thailandgangers die ook eens  :smiley-philippines:  aan doen klagen altijd oiver de beroerde prijs/kwaliteit verhouding in Ph.


Wie regelmatig naar de Filippijnen komt en een goed hotelletje heeft gevonden stelt vast dat het onderhoud zo erg te wensen overlaat dat het na 3 jaar een krot is geworden.
In Bangkok op een toplocatie (Central World) logeer je voor minder dan 1500 Pesos (1050 baht) in een hotel met uitgebreid ontbijtbuffet voor 2 en gratis WIFI.
Ik ken in Manila geen enkele plaats waar je zoveel waar voor je geld krijgt.

Rich

Citaat van: Pinocchio op vrijdag 17 januari 2014, 09:13:07
Citaat van: gosternokke op vrijdag 17 januari 2014, 08:04:42

 Ik lees wel eens op het Lonelyplanerforum en de Thailandgangers die ook eens  :smiley-philippines:  aan doen klagen altijd oiver de beroerde prijs/kwaliteit verhouding in Ph.


Wie regelmatig naar de Filippijnen komt en een goed hotelletje heeft gevonden stelt vast dat het onderhoud zo erg te wensen overlaat dat het na 3 jaar een krot is geworden.
In Bangkok op een toplocatie (Central World) logeer je voor minder dan 1500 Pesos (1050 baht) in een hotel met uitgebreid ontbijtbuffet voor 2 en gratis WIFI.
Ik ken in Manila geen enkele plaats waar je zoveel waar voor je geld krijgt.


Dat is één van de redenen waarom de reisgidsen hier vol staan met reizen naar Thailand, en waarom men de Filippijnen links laat liggen. En zolang er geen mentaliteitsverandering komt zal dat niet veranderen.

Reisorganisaties zouden teveel werk hebben met klachten van klanten achteraf.
Rich de Nederbelg.

gosternokke

Ben ik het mee eens.  Als je klaagt over mankementen aan je kamer haalt men vaal de schouders op bij de receptie van het hotel of pension.

Das natuurlijk al een verkeerde benadering, stuur op zen minst iemand met de gast mee naar de kamer die de klacht beziet  en noteerd, dan voelt een gast zich al iets serieuzer genomen , dan wanneer men de schouders ophaald.

Ja een mentaliteisverandering ?  Daar gaan generaties overheen.