Overnachten voor minder dan 1000 peso in Filippijnen

Gestart door gosternokke, donderdag 30 december 2010, 19:55:11

Vorige topic - Volgende topic

antzan

Het zal  beter/goedkoper  worden in Dumaguette , want Go-hotels
gaat daar zijn volgende hotel bouwen [ na Manila ]
En die heeft altijd promo,s .
Antzan 
Foodmaster

gosternokke

Citaat van: Robert op donderdag  7 april 2011, 17:03:29
Citaat van: gosternokke op donderdag  7 april 2011, 15:10:00
Met dank aan uw royale bijdrage aan dit topic Bananacreek  :thumb:

Volgende dan maar weer:  Eastpointhotel  op het eiland  Marinduque, kamers vanaf 750 peso

                 http://www.eastpointhotel.com/index.htm


Mooie tip deze, naar Marinduque wil ik zeker een keer heengaan.
Denk dat ik de volgende keer een keer dit eiland ga bezoeken.

@  Robert ,als je snel ben kun je met pasen nog het Moriones festival meemaken       :lachen:

Trouwens wat valt er te zien op Marinduque?, ik weet echt niks over dat eiland

bananacreek

Hotel " NO PAIN - NO GAIN" helaas volledig volgeboekt  :negatief: :negatief:


Hotel " HET HOGE DUIN " heeft evenwel nog een SUITE beschikbaar



Robert

Citaat van: gosternokke op vrijdag  8 april 2011, 09:50:18
Citaat van: Robert op donderdag  7 april 2011, 17:03:29
Citaat van: gosternokke op donderdag  7 april 2011, 15:10:00
Met dank aan uw royale bijdrage aan dit topic Bananacreek  :thumb:

Volgende dan maar weer:  Eastpointhotel  op het eiland  Marinduque, kamers vanaf 750 peso

                 http://www.eastpointhotel.com/index.htm


Mooie tip deze, naar Marinduque wil ik zeker een keer heengaan.
Denk dat ik de volgende keer een keer dit eiland ga bezoeken.

@  Robert ,als je snel ben kun je met pasen nog het Moriones festival meemaken       :lachen:

Trouwens wat valt er te zien op Marinduque?, ik weet echt niks over dat eiland

Ik ook niet, vriendin van me komt er origineel vandaan, wil er wel een keertje gaan kijken.
vluchtje van Manila pakken en daar eens rond gaan touren.

gosternokke

Volgende maar weer:  Red Carabao Hostel, in Santa Cruz, Manila.
   
                 http://redcarabao.wordpress.com/about/

Ligt wel een beetje in een uithoek in Manila, Santa  Cruz is niet echt een wijk waar toetristen komen dacht ik ?

Kano

Op deze site staan wat goedkope pensionhouses voornamelijk in Ermita, Malate. Heb hier alleen geen verdere info over.

http://www.cocorepublic.net/2009/07/philippine-pension-houses.html#
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

gosternokke

Goeie link Kano :thumb:    Alleen jammer van geen prijzen en andere info.  Maar uit deze link blijkt maar weer dat er zat simpele onderkomens zijn in Manila.  Hierbij nog eentje in dezelfde omgeving Ermita en malate,  Slouchhat Inn, kamers vanaf 350 peso http://slouchhatmanila.com/slouch/budget.htm

Dreamer1975

Weet er soms iemand een goed/goedkoop hotelletje nabij robinson metro east in marikina city ? Ik ga eind juni naar ginder om voor de eerste keer de familie van mijn vriendin te ontmoeten en ik had ondertussen het Mariposa budget hotel gevonden en dat blijkt vlakbij haar huis te zijn,maar mag er niet verblijven van haar ........ reden : het is een rendez-vous plaats waar je blijkbaar de kamer ook per uur kan huren  :biggrinn:
Haar zus ging dan eens kijken voor een hotel in de buurt,maar wou hier ondertussen ook eens mijn licht opsteken of iemand iets wist.Ondertussen had ik ook het Granpolo hotel gevonden aan de marcos hwy,maar verder geen foto's of info te vinden over dit hotel.
Ik keek ook reeds eens naar dat gohotel dat hier werd vernoemd,maar blijkbaar kan je niet langer dan 10 nachten blijven .....  :ikkeniebegrijp:
Alvast bedankt ;-)

Johan En Elvie

Dreamer1975,

En gewoon bij je vriendin in haar huis of huisje logeren is dat geen optie?
Ik heb dat vroeger gedaan en heb daar nog geen minuut spijt van gehad, je wordt onmiddellijk ondergedompeld in hun leefwereld en ondervind zo hoe ze daar moeten leven soms in erbarmelijke omstandigheden.
Het kan ook zijn dat je vriendin dat niet ziet zitten omdat ze beschaamd is maar dat hoeft toch niet je kiest voor haar en wil toch proeven wat voor leven zij meemaakt zodat je haar beter begrijpt.

Het kan ook zijn dat zij tegenover de buitenwereld niet wil dat je bij haar logeert (moet zelfs nog niet in hetzelfde bed zijn als er al een bed is) omdat ze denken er komt en rijke en die kan zich wel iets beter veroorloven, velen denken ook zo daar en eerlijk gezegd dat zijn niet de goede omdat je dan weet dat ze uw geld in de toekomst heel erg belangrijk gaan vinden en dat ziet er niet goed uit voor u.

Of u wil zelf luxe hebben en kan u niet aanpassen aan hun leefwereld en dan heb je ook een probleem want als je ermee verder gaat zal je steeds geconfronteerd worden met hun armoede en op den duur geef je er dan ook de brui aan.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Dreamer1975

Wel laat ik het zo stellen,er is geen armoede in haar familie........ Vader altijd in het buitenland gewerkt,moeder altijd op ambassade gewerkt,zelf heeft ze heel goed verdiend in indonesie en haar zus en schoonbroer werken beiden in de bank.
Ouders zijn zeer conservatief en aan geld is er ginds geen gebrek.
Waarom dan niet daar logeren ?
1 Ik moet eerst goedgekeurd worden door de ouders,beetje van de oude stempel....
2 Er is niet echt plaats.Zus en haar man wonen thuis met klein kindje.Haar broer heeft zijn eigen kamer,de meid heeft haar eigen kamer,de ouders hun eigen kamer,enz...... Meteen bij haar slapen zou dus niet goedkomen,zie punt 1  :biggrinn:

Dus nee,er is geen schande en geen armoede of wat dan ook,gewoon oude stempel en die willen eerst "de indringer" eens keuren  :biggrinn: