Overnachten voor minder dan 1000 peso in Filippijnen

Gestart door gosternokke, donderdag 30 december 2010, 19:55:11

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata

Citaat van: Luke op zondag  5 augustus 2012, 14:05:41
Het kan hier ook in tabel gemaakt worden. Probleem is dat enkel degene die het aangemaakt heeft, het kan wijzigen


Plaats/Regio|Hotel|Prijs(PHP)|PAX/Kamer
Manlla NCR|The Shangrila|11.500(AIRCON)|PAX
***** ******|**************|*****(****)|***

Juist,

maar een Excel file is makkelijker, en je kan sorteren op prijs, plaats, regio, etc , , , ,
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

bananacreek

Citaat van: Luke op zondag  5 augustus 2012, 14:05:41
Het kan hier ook in tabel gemaakt worden. Probleem is dat enkel degene die het aangemaakt heeft, het kan wijzigen


Plaats/Regio|Hotel|Prijs(PHP)|PAX/Kamer
Manlla NCR|The Shangrila|11.500(AIRCON)|PAX
***** ******|**************|*****(****)|***

Zijn er mensen op deze planeet die 11500 pesos per nacht voor een hotel gaan betalen?............. :lachen: :lachen: :ikkeniebegrijp:

Kano

Jawel Creek , die zijn er ZAT anders zat het hotel al dicht.  Mensen als Paris Hilton, andere "celebrities", topsporters, politici en zakenlui kunnen dat makkelijk betalen. Mensen met een AOW-tje uit Marocco zul je er weinig zien denk ik  :lachen:

http://www.shangri-la.com/manila/makatishangrila
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

vvjoris

Citaat van: bananacreek op zondag  5 augustus 2012, 14:43:41

Zijn er mensen op deze planeet die 11500 pesos per nacht voor een hotel gaan betalen?............. :lachen: :lachen: :ikkeniebegrijp:


Voor sommigen is dat kleingeld ....

Burj al Arab in Dubai promoprijs 55000 pesos per nacht ...

En dat is niet het duurste hotel ter wereld é ...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

vvjoris

Citaat van: Mawibata op zondag  5 augustus 2012, 13:17:05




Als je wil kan ik hem op server zetten, te downloaden via hyperlink.     :jajaja:   :jajaja:





Kan ik wel in db zetten en on line toegang geven voor alle forumleden
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bananacreek

Citaat van: Kano op zondag  5 augustus 2012, 15:02:46
Jawel Creek , die zijn er ZAT anders zat het hotel al dicht.  Mensen als Paris Hilton, andere "celebrities", topsporters, politici en zakenlui kunnen dat makkelijk betalen. Mensen met een AOW-tje uit Marocco zul je er weinig zien denk ik  :lachen:

http://www.shangri-la.com/manila/makatishangrila

Ja, natuurlijk maar ik bedoelde eigenlijk forumleden...............dus b.v. Admin die zou dan naar Shanrila gaan en de Klootzak naar de YMCA bijvoorbeeld?

Luke

Citaat van: bananacreek op zondag  5 augustus 2012, 15:25:00
Citaat van: Kano op zondag  5 augustus 2012, 15:02:46
Jawel Creek , die zijn er ZAT anders zat het hotel al dicht.  Mensen als Paris Hilton, andere "celebrities", topsporters, politici en zakenlui kunnen dat makkelijk betalen. Mensen met een AOW-tje uit Marocco zul je er weinig zien denk ik  :lachen:

http://www.shangri-la.com/manila/makatishangrila

Ja, natuurlijk maar ik bedoelde eigenlijk forumleden...............dus b.v. Admin die zou dan naar Shanrila gaan en de Klootzak naar de YMCA bijvoorbeeld?

Je zou der van versteld staan hoeveel (rijke) pinoys in de luxe hotels logeren, zowel overzeese als lokale Filipinos!!
Tijdens de feestdagen zitten al die hotels prop vol.
In de goede tijd konden we, voor de job, ook logeren in dat die luxe hotels (Shangri-la, Sheraton, Hilton, ets..). Helaas moeten we nu met minder luxe doen.

vvjoris

Citaat van: Rich op vrijdag  2 december 2011, 12:41:27
Even een update:

Laura's Charmaine appartementen Basak Lapulapu: Bemeubelde kamers vanaf 900 tot 1000 Peso ( onderhandelen voor lange termijn!)





Kamers met : Airco, Wifi, TV, gratis drinkwater, microgolfoven, ijskast, keuken met gasvuur, bemeubeld,  slaapkamer, badkamer met douche, kamers worden door eigenares regelmatig schoongemaakt tijdens uw verblijf, handoeken, bedlinnen. Aangenaam verblijf in familiale sfeer. Alles zeer netjes en proper.

Tel: 023/2380739 en 09266423316 eigenares Charmaine Tunacao.

e-mail : charmaine.tunacao22@gmail.com

Ze is bezig met een website en ik zal deze plaatsen vanaf het klaar is.

:hoedjeaf:

Ik ben hier nu, op dit moment, en intussen ziet de straat er iets beter uit ... Ik betaal hier ongeveer 600 Peso per dag, maar ik ben er dan ook 35 dagen.

Alles is zoals Rich het beschrijft, de meubels (zitbank) zijn wel naar Filippijnse normen (veel te klein dus), en er is geen bureau, vervelend voor mij want ik zit constant aan de computer ... Een website is er nog steeds niet, en ook een printer heeft Charmaine niet. Haar man (of vriend, weet niet of ze getrouwd zijn) is van Australië, een erg aangename persoon, zit hier in een zaak samen met mensen uit Noorwegen.

Is ook erg goed gelegen, in een zijstraatje, dus niet langs de enorm drukke stinkende weg naar Marigondon, Gaisano Grand Mall op 300 meter, Mepz 2, met Robinsons daar, een marktje, Metrobank, BDO, Unionbank, BPI,.... Zijstraatje is net over Hotel California, waar ook een pizzaspul in zit, en veel beter dan degoutante Greenwich....

Ik pik even de foto van Rich ....



En dit zijn mijn foto's:




(moet even bekijken hoe het moet met die fotos, de ene lukt, de andere niet, ik zal er later nog bijplaatsen)

Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.


koy

Ik heb een Excel database klaar met 1 pagina per regio en de volgende kolom indeling:
1. hotel name
2. price/night
3. website
4. address
5. city
6. comment

Ik denk ook nog aan input datum toe te voegen, want prijzen wijzigen nogal en dan kan je zien "ah deze prijs dateert van xx/xx/20xx bv.

Er er zijn dus 14 regio's en de eerste pagina toont de map van PH met de verschillende regio's en de namen.
Zo kunnen mensen die bv op zoek zijn naar een goedkoop hotel in Puerto Princesa, klikken op tabblad 4b. Mimapora en kunnen daar zoeken op Puerto Princesa en vinden makkelijk de hotels. De database aanvullen is makkelijk nadien en ze kan te downloaden zijn via de website.
Aanvullen is makkelijk, input doen van 33 pagina's niet zo snel, vandaar dat we het werk wat moeten verdelen en als we een 10-tal mensen vinden is dat in no-time gefixt. Ik wil natuurlijk al meedoen, wie doet nog mee?

Wat heb je nodig? Enkel Office op je computer, anders kan je Excel niet openen, een klavier om in te putten en een beetje tijd. Nadien is het voor mij gewoon copy/paste en de database is klaar. Meldt je hier aan als je wil meedoen hieraan.

grtjs koy
leven en laten leven...