Overnachten voor minder dan 1000 peso in Filippijnen

Gestart door gosternokke, donderdag 30 december 2010, 19:55:11

Vorige topic - Volgende topic

hansy66

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op vrijdag 21 september 2012, 20:40:28
Citaat van: hansy66 op vrijdag 21 september 2012, 20:12:09
Zijn jullie nu allemaal zo " kuriepot ' als ge landt in de Filipijnen ? Dan nog comments hebben op het ontbijt ? Wat wil je voor php 800 ? Champagne, kaviaaar, kreeft, oesters, .... ? 'k Snapt het ni meer hoor.
Ja de Belgen doen zeker niet onder voor de Ollanders, dat is duidelijk.

Maar het is meestal toch prijs naar kwaliteit, dus dat het ontbijt niet veel is is niet abnormaal, maar er staat ook niet dat hij het heeft verwacht voor die prijs.
Persoonlijk zoek ik provincial meestal iets rond de 1500, als het toevallig minder is is het meegenomen, dan zit ik meestal wel goed. In Manila rond de 2500.
Als het echt om de poen gaat ken ik nog wel wat boardinghouses die onder de 500 zitten hoor!

Van dat lager zoeken is wel leuk om als back-up info te kunnen nalezen, in ieder geval nuttiger dan de 1-1000.

Ach, ergens houdt het op. Ik betaal best en met plezier 2000 voor een nacht, met het voordeel dat ik niet hoef te zeuren over de service. Voor wat hoort wat, je kan geen Golden service krijgen als je er maar tinnen zakgeld voor over hebt. Ik ben GEEN moviestar, dus verwacht ik daar geen service naar, what"s wrong to act normal and adapt to the country of ur fiancee/ wife ????
Stinkt onze stont beter dan de vriendelijke filipino's ?

gosternokke

Citaat van: vvjoris op vrijdag 21 september 2012, 17:21:01
Citaat van: gosternokke op vrijdag 21 september 2012, 16:27:19
Sunste Lodge  , Brooke,s Point   Palawan, kamers vanaf 250 peso

  http://sunset-lodge.blogspot.nl/

Is wel ver van de 'bewoonde wereld' ....

Waarom zetten die nu geen tarieven op hun site, 'vanaf' daar weet je toch niks mee, het kan het hondehok zijn dat 250 pesos kost, terwijl de kamers misschien veel duurder....

  Je kan een plaats als brooks point  toch niet ver van de bewoonde wereld noemen, wonen altijd nog 50duizend mensen in
BP.
Toeristen zie je hier nog weinig,  hier heb je een uitgestrekt strand helemaal voor je zelf.

  Brookes Point is het startingpoint voor de beklimmingen van Mount Mantalingajan, de hoogste berg van palawan.

koy

Citaat van: hansy66 op vrijdag 21 september 2012, 20:12:09
Citaat van: koy op vrijdag 21 september 2012, 20:02:54
880p/night (1 negatief punt: het incl. ontbijt is shit)

grtj koy

Komaan, blijf aub eens normaal php 880= â,¬ 16. Daar gaan we amper nog een burger mee kopen bij Mc Donalds. Zijn jullie nu allemaal zo " kuriepot ' als ge landt in de Filipijnen ? Dan nog comments hebben op het ontbijt ? Wat wil je voor php 800 ? Champagne, kaviaaar, kreeft, oesters, .... ? 'k Snapt het ni meer hoor.


Deze topic heet "overnachten voor minder dan 1000p" Ik probeer een neutraal verslag te geven van een hotel waar je voor 880p kan overnachten.
Ik denk ook niet in euro maar in pesos als ik in de Filipijnen ben en dat zal je nog leren als je er iets langer dan 10 dagen hotel verblijft.

en als je mij comments op het ontbijt niet kan appreciëren, fuck off man
leven en laten leven...

O.B.Bommel

Wat inderdaad belangrijk is dat je lelijk op je bek kunt gaan met VANAF-prijzen, ik stel b.v. prijs op airco en een eigen plee en dat kost alweer meer.....
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

vvjoris

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op vrijdag 21 september 2012, 23:56:33
Wat inderdaad belangrijk is dat je lelijk op je bek kunt gaan met VANAF-prijzen, ik stel b.v. prijs op airco en een eigen plee en dat kost alweer meer.....

Bedoeling is dat er een database komt met concrete - waar mogelijk iets meer uitgebreide - info, Koy nam daartoe het initiatief, en ik stelde voor de info te consolideren en er de forumleden op een gebruiksvriendelijke manier toegang toe tegeven. Blijkbaar komt er echter van de forumleden niet erg veel medewerking, toen ik aan admin vroeg of er nog iets was binnengekomen was het antwoord 'niks meer gehoord' ....

Als je je op dit moment iets herinnert ivm dit topic, en je wil het betreffende logement zoeken, moet je door de 417 posts in dit topic scrollen ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

vvjoris

Citaat van: hansy66 op vrijdag 21 september 2012, 20:53:01
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op vrijdag 21 september 2012, 20:40:28
Citaat van: hansy66 op vrijdag 21 september 2012, 20:12:09
Zijn jullie nu allemaal zo " kuriepot ' als ge landt in de Filipijnen ? Dan nog comments hebben op het ontbijt ? Wat wil je voor php 800 ? Champagne, kaviaaar, kreeft, oesters, .... ? 'k Snapt het ni meer hoor.
Ja de Belgen doen zeker niet onder voor de Ollanders, dat is duidelijk.

Maar het is meestal toch prijs naar kwaliteit, dus dat het ontbijt niet veel is is niet abnormaal, maar er staat ook niet dat hij het heeft verwacht voor die prijs.
Persoonlijk zoek ik provincial meestal iets rond de 1500, als het toevallig minder is is het meegenomen, dan zit ik meestal wel goed. In Manila rond de 2500.
Als het echt om de poen gaat ken ik nog wel wat boardinghouses die onder de 500 zitten hoor!

Van dat lager zoeken is wel leuk om als back-up info te kunnen nalezen, in ieder geval nuttiger dan de 1-1000.

Ach, ergens houdt het op. Ik betaal best en met plezier 2000 voor een nacht, met het voordeel dat ik niet hoef te zeuren over de service. Voor wat hoort wat, je kan geen Golden service krijgen als je er maar tinnen zakgeld voor over hebt. Ik ben GEEN moviestar, dus verwacht ik daar geen service naar, what"s wrong to act normal and adapt to the country of ur fiancee/ wife ????
Stinkt onze stont beter dan de vriendelijke filipino's ?


Het gaat niet over "kuripot", het gaat over prijs-kwaliteit, en de prijs moet toch enigszins in overeenstemming zijn met het algemene prijsniveau van de  :smiley-philippines:, en er zijn mensen met een beperkt budget die naar de  :smiley-philippines: gaan ...  Wat je hier kan vinden zijn degelijke overnachtingsmogelijkheden voor minder dan 1000 peso (als je er een maand bent is dat al 575 euro ..., vliegen kost al snel 1000 euro, dus een gemiddeld maandloon is er al door, en dan heb je nog niks gegeten of gedronken)

Wat betreft ontbijten lijkt 'het is shit' subjectief, je kan bijvoorbeeld beter zeggen 'ontbijt bestaat uit rijst met dried fish en een degoutant nectar-sapje'. Voor mij is zoiets ook shit, voor Filipino/a's is het bijna een feestmaal.... Als er bij een kamer van 880 pesos ontbijt inbegrepen is, maar het is shit, dan maak ik er echter wel geen probleem van ergens anders degelijk te ontbijten voor 100 pesos ...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

hansy66

Citaat van: koy op vrijdag 21 september 2012, 21:44:10
als je mij comments op het ontbijt niet kan appreciëren, fuck off man

Ik wil niet cru zijn, maar je krijgt voor wat je betaald. Voor 880 PHP moet je niet veel verwachten. Denk toch dat dit logisch is  :weetikniet:
Kankeren en zeuren kan iedereen, zoals ik eerder zei: ergens houdt het op ! Ik ga liever 1x per jaar naar ginds met betere accomodatie dan 5x met beperkt buget, maar dat is idd ieders idee van vakantie.

gosternokke

Er heerst bij sommige forumleden blijkbaar nog steeds de misvatting dat voor minder dan 1000 peso , eigelijk niks goeds kan verwachten.
Maar dan kan heel goed als je het maar weet te vinden, neem nou deze bijvoorbeeld

  http://www.ilink.ph/view.php?id=1070      Lijkt mij niks mis met deze standart room.

verder hebben we allemaal onze eigen eisen,  zo zal ik nooit een kamer met aircon nemen want dan ben ik de andere dag snipverkouden.

@  hansy66,    Nou dan ga ik toch liever 5 keer per jaar met beperkt budget ,dan 1 keer met alle luxe    :jajaja:

vvjoris

Citaat van: gosternokke op zaterdag 22 september 2012, 07:42:32
 Nou dan ga ik toch liever 5 keer per jaar met beperkt budget ,dan 1 keer met alle luxe    :jajaja:

Dat is ook wel 5 keer vliegen .... 5 keer 6, 7, ... 900 euro ...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

O.B.Bommel

Het moet uit de lengte of uit de breedte, dus de discussie is eigenlijk niet spannend.
Het is erg persoonlijk en zelfs daarbinnen maak ik andere keuzes.

Als ik ergens niet lang ben en ik heb even zin in wat luxe neem ik een duurder hotel en als ik langer onderweg ben is het net hoe het uitkomt en is het meestal rond de genoemde bandbreedtes.
Ik ga ook niet altijd eten bij een cafetaria, soms zit ik ook in een duurder restaurant. Waarom hangt van de omstandigheden af. Dat is hier niet anders.
Als je geen airco wil is het onzin om ervoor te betalen dus lijkt het me niet voor de hand liggen om dan in een 5-star te kruipen.

Hoe groot is het aandeel van hotelkosten in je verblijf, bij mij hooguit een week, de rest ben ik in mijn eigen huis. Dan telt het niet zo hard aan, ik ben natuurlijk wel op vakantie en de tijd van backpacker heb ik inmiddels achter mij gelaten. Mijn vrouw zegt wel eens ik hoef het op vakantie niet slechter te hebben dan thuis en daar zit ook wel wat in.
5x per jaar (met reistijd) zou me niet erg trekken en ja, dat kost wat pegels extra, maar voor vliegtickets is dit forum al wel volgeschreven.

Ik heb eigenlijk een ander "probleem" en dat krijg ik nog niet opgelost: TIJD, tenminste de goede verhouding. Hoef ik geen topic van te maken, dat moet ik zelf maar eens regelen.

Verder gaat dit topic over de mogelijkheden sec onder de 1000 Peso, niet over de kwaliteit (meer de verhouding prijs/kwaliteit), dus iedereen kan er wat mee doen, o.a. een spreadsheet maken (database) rond de plaatsen waar hij naartoe wil.

Het is me eigenlijk niet duidelijk wat vvjoris met medewerking bedoelt.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam