Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

annual report

Gestart door Bjorna145, maandag 10 januari 2022, 06:58:31

Vorige topic - Volgende topic

kaetemi

Het systeem was offline. Er werden helemaal geen annual reports verwerkt. Iedereen daar stond voor niks te wachten. :negatief:
Kaetemi

maastricht

Volgends mij hoeft Annual report niet voor degene met een Tourism visa. Ook als je langer dan een jaar verblijft door steeds te verlengen. Ik heb ook een ACR I-Card van de Filipijnen gekregen na 6 maanden, maar staat Tourism op.
Kon er ook geen bankrekening mee open, er moet Resident op staan.

stijn54

#52
Citaat van: maastricht op dinsdag 28 februari 2023, 02:24:53Volgends mij hoeft Annual report niet voor degene met een Tourism visa. Ook als je langer dan een jaar verblijft door steeds te verlengen. Ik heb ook een ACR I-Card van de Filipijnen gekregen na 6 maanden, maar staat Tourism op.
Kon er ook geen bankrekening mee open, er moet Resident op staan.
Dat is juist geen annual report voor toeristen visa.
Openen bankrekening kan met ACR card toerist maar niet alle branches willen het. Blijven proberen.

maastricht

Dankjewel, zal weer eens een andere bank proberen. Bij de Metro bank was het eerst in orde, maar later komen ze er mee dat ik een kaart heb met tourist vermelding. Konden ze direct ook wel vertellen. Zit je eerst alle papieren te verstrekken en een week later wordt het afgewezen.

Kano

Wie moeten het jaarlijks terugkerend "annual report" doen?
"All registered aliens and ACR I-Card holders except Temporary Visitor's Visa holders or Tourist Visa holders"

https://immigration.gov.ph/services/alien-registration/annual-report-a-r
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

maastricht


Antonio

Even dit oude onderwerp afstoffen...

Inmiddels heb ik het on line formulier ingevuld, en per email een B.I. nummer gekregen,
Wat moet je allemaal meebrengen naar de B.I. voor een annual report ?
Ik stel me voor : het B.I. nummer van de aanvraag,  mijn 13A kaartje, paspoort + de nodige kopietjes (en hoeveel dan) ?
Misschien nog : pasfoto, etc ?

Het stomme is, dat ik het vorig jaar al eens gedaan heb, maar ik ben het helemaal vergeten...
Ook op het forum hier kan ik het niet vinden (maar het staat er beslist ergens op).
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Antonio

Update van m'n eigen post: dit is wat ik vond op de website van de B.I.
(heb ik tig keer overheen gekeken..)
Dus ik neem mee paspoort, ACR kaart, ingevuld formulier + ref number en oude bonnetjes

===============================================================================================
How to apply?

- Register online through the above-link and secure reference number
- Go to your preferred participating BI Office
- Present reference number of online registration, original ACR I-Card or paper based ACR, and original passport (for dispute purposes you may bring official receipts of previous annual report payments)
- Secure Order of Payment Slip
- Get your official receipt
===============================================================================================
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Luke

Citaat van: Antonio op zaterdag 24 februari 2024, 11:42:36Update van m'n eigen post: dit is wat ik vond op de website van de B.I.
(heb ik tig keer overheen gekeken..)
Dus ik neem mee paspoort, ACR kaart, ingevuld formulier + ref number en oude bonnetjes

===============================================================================================
How to apply?

- Register online through the above-link and secure reference number
- Go to your preferred participating BI Office
- Present reference number of online registration, original ACR I-Card or paper based ACR, and original passport (for dispute purposes you may bring official receipts of previous annual report payments)
- Secure Order of Payment Slip
- Get your official receipt
===============================================================================================


Wow, ze doen moeilijk in de provicies.
Vorige maand Anual report gedaan in SM-Aura (BGC): ACR card en paspoorten. Referentie nummer op de phone getoond. Betalen en buiten...