Eerste verlenging visa.. positieve ervaring

Gestart door Fonzie3300, maandag 10 januari 2011, 06:49:15

Vorige topic - Volgende topic

Fonzie3300

Vanmorgen voor de eerste keer naar het Bureau of Immigration geweest hier in Cebu voor de eerste verlenging met twee maanden van mijn toeristen visum.

Ik had me mentaal totaal voorbereid op een halve dag wachten maar tot mijn groot genoegen was ik op één uur tijd weer buiten.  Op mijn rekening prijkt wel 1.500 pesos voor het gebruik van de express lane en daar snap ik niks van want iedereen werd op dezelfde manier behandelt aan dezelfde loketten; geen express lane te vinden. Dus wellicht betaalt iedereen deze 1.500 pesos en is dit gewoon een extraatje dat ze uit onze zak kloppen. Maar ik trek het met niet aan, heb gerust 1.500 pesos over om op een uur tijd buiten te zijn.

Volgende week mijn I-card afhalen en dan ben ik voor twee maanden gerust. :-)

F.



Kano

Die express-lane fee is :blahblah: pure geldklopperij, want ik heb geen aparte rij kunnen vinden.  Ik heb er eens naar gevraagd en toen zei men dat alles express gedaan werd.  :fool: :handenwrijven:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Iets fout. Express lane is P 500 en geen  P 1500 in Cebu en waar dan ook

Fonzie3300

Citaat van: bananacreek op maandag 10 januari 2011, 09:38:35
Iets fout. Express lane is P 500 en geen  P 1500 in Cebu en waar dan ook

Ik kijk naar mijn official receipt en ik lees:

Express lane fee : 1.000
Express lane fee (certification): 500
Total: 1.500

Dit is een aparte rekening, heb nog een tweede official receipt :

Alien certification of registration (adult): 1.000
Head tax: 250
Monthly extention application fee: 300
Monthly  extention fee: 1.000
Emigration clearance certificate: 700
Certificate fee: 500
ACR I-card fee: 2.205
Legal research fee: 50
Total 6.005

Samen 7.505 pesos

F.

Kano

Klopt inderdaad (ze zijn namelijk zeer inventief bij BI)

Express fee (For processing)   500.00
Express fee (Certification)   500.00
Express Lane Fee (For processing of I-Card)     P    500.00

Zie http://immigration.gov.ph/index.php?option=com_content&task=view&id=118&Itemid=43
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Luke

Ja Fons, das al 122 EUR! De volgende verlenging zou het rond de 4000PHP moeten zijn.
Dus maar beter denken aan een 13a als je van die kosten wil afkomen. Tenzij je nog van plan bent om veel internationaal te reizen.

Fonzie3300

Citaat van: Luke op dinsdag 11 januari 2011, 03:56:06
Ja Fons, das al 122 EUR! De volgende verlenging zou het rond de 4000PHP moeten zijn.
Dus maar beter denken aan een 13a als je van die kosten wil afkomen. Tenzij je nog van plan bent om veel internationaal te reizen.

Eén keer per jaar naar België voor een paar weken en is een keertje naar Hong Kong, dat is het zo ongeveer.  Als alles goed gaat kunnen we trouwen in de tweede helft van het jaar en dan kan ik een permanent visum aanvragen hé? Ik heb me hier nog niet in verdiept dus weet er eigenlijk niks van op dit moment. Misschien tijd dat ik hier eens werk van maak. :-)

bananacreek

#7
Citaat van: Kano op maandag 10 januari 2011, 10:26:49
Klopt inderdaad (ze zijn namelijk zeer inventief bij BI)

Express fee (For processing)   500.00
Express fee (Certification)   500.00
Express Lane Fee (For processing of I-Card)     P    500.00

Zie http://immigration.gov.ph/index.php?option=com_content&task=view&id=118&Itemid=43

Precies, dat is het !!
Ja, zo komt er een hoop geld binnen van de blanke jongens, inleveren maar, en gelukkig met een 13a of 13e alleen maar 310 pesos per jaar, naast de 50 $ om de vijf jaar voor de vernieuwing van de I-Card.
Dus op lange termijn veel voordeliger.

bananacreek

#8
Citaat van: Kano op maandag 10 januari 2011, 07:42:19
Die express-lane fee is :blahblah: pure geldklopperij, want ik heb geen aparte rij kunnen vinden.  Ik heb er eens naar gevraagd en toen zei men dat alles express gedaan werd.  :fool: :handenwrijven:

Precies, de "express-lane" -rijen-kassa's- zijn al jaren weg uit Mandauwe (en ook Intramuros dacht ik?)
Vroeger kon je kiezen en nu wordt er voor je gekozen  :moord:

stijn54

Hoelang is zo een i-card geldig? Kan deze op vervaldag ( ik dacht na 1 jaar) nog gebruikt worden voor verlenging? of dient men na 1 jaar steeds een nieuwe aan te vragen?
Bedankt

Kano

Als het gaat om een 13 visa: de eerste kaart is 1 jaar geldig, omdat het dan nog een voorlopig (probational) visum betreft. Daarna wordt de definitieve kaart afgegeven welke geldig is voor 5 jaar en ook om de 5 jaar vernieuwd moet worden. 
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

stijn54

@kano
Het  is een I-card omdat ik drie maanden in PH verblijf. Vervalt die kaart ook na 1 jaar of kan je die verlengen? Ik vraag dit om kosten te vermijden?
Bedankt

Kano

De geldigheidsduur staat op de kaart.  Verlengen is niet mogelijk, het wordt dan weer een nieuwe kaart  :dollareyes:  :jajaja:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Pjottr

Heb begin van de week mijn I card verlenging aangevraagd  (weer 5 Jaar) kosten 3.200 ps niks express line Dit zijn de normale kosten
Duurt een maand voor dat ik de nieuwe kaart heb omdat dit van legaspi naar Manila wordt gestuurd
Ben benieuwd
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

gosternokke

Even een vraag nog over die I-card.  Ik ben al jeren niet in Fil geweest dus nog niet mee te maken gehad. Stel ik kom samen met mijn vrouw 3 of 4 maanden naar Filippijnen, en wil dan een balikbayanvisum vragen bij aankomst. Heb ik dan ook nog zo,n I-card nodig? Of in mijn geval niet ?

Kano

@Gosternokke  Als je een Balikbayan stempel krijgt (dit is een privilege en geen visum) dan is een ACR-I card niet nodig.  Als je dan langer een jaar blijft dan wordt je een gewone tourist en dan gaan de 21 dagen visa upon arrival in, daarna een visum aanvragen tot 59 dagen en bij verdere verlenging is dan naast het visum wel een ACR-I card nodig.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn