Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

gasgeyser voor warmwater.

Gestart door gosternokke, zaterdag 29 januari 2011, 21:51:07

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Wie van de forumleden maakt gebruik van een geyser op een gasbus aangesloten  ?  Ik zag dat die dingen wel in  :smiley-philippines: te koop zijn.  http://www.amici.com.ph/catalog/38    Ik zag zo gauw ook geen prijzen op de site, dus heeft iemand enig idee wat die dingen kosten?  En hoe zit het met de kalk in het water? Als zo, n ding na een paar jaar helemaal verkalkt is, dat schiet ook niet op.    Ik vermoed dat de meeste van jullie wel zo,n elelktrisch waterheater in de badkamer hebben hangen, maar het gaat nog jaren duren voordat ik op het elektriciteitsnet word aangesloten.  Oja en als de waterdruk te laag is werkt zo,n ding ook niet zeker?

bananacreek

Citaat van: gosternokke op zaterdag 29 januari 2011, 21:51:07
Wie van de forumleden maakt gebruik van een geyser op een gasbus aangesloten  ?  Ik zag dat die dingen wel in  :smiley-philippines: te koop zijn.  http://www.amici.com.ph/catalog/38    Ik zag zo gauw ook geen prijzen op de site, dus heeft iemand enig idee wat die dingen kosten?  En hoe zit het met de kalk in het water? Als zo, n ding na een paar jaar helemaal verkalkt is, dat schiet ook niet op.    Ik vermoed dat de meeste van jullie wel zo,n elelktrisch waterheater in de badkamer hebben hangen, maar het gaat nog jaren duren voordat ik op het elektriciteitsnet word aangesloten.  Oja en als de waterdruk te laag is werkt zo,n ding ook niet zeker?

Ik heb een National 11 jaar hier en het apparaat werkt uitstekend zolang de waterdruk groot genoeg is want als de waterdruk te laag wordt dan slaat het ding gewoon af en komt er alleen nog maar koud water uit

Ik heb het filter in de toevoer eruit gehaald een jaar of drie geleden omdat ik altijd problemen had met de bevestiging en het filter brak.
Kalk hier...problemen alleen op de lange duur want als je het water zelf uit de grond pompt dan is het toch wat minder kalkhoudend.
Maar het werkt nog allemaal goed tot zeer goed. Normaal...even kijken...is de waterdruk.. van het citywater....ongeveer 1,5 Atm (overdruk) maar een aantal jaren geleden was de waterdruk ZEER LAAG en gebruikte (nu nog) ik een Goulds " Balanced-Flow" pump om een hogere druk te krijgen voor onder de warme douche.

Prijzen: Tussen de P6500 en P 12000 dacht ik (morgen even een paar foto's nemen :atyourservice:)






bananacreek

Ok, hier een paar waterheaters met verschillende prijzen, maar meeste toch tussen de 6000 en 8000 pesos en daarnaast wat andere materialen: :offtopic:















  :benweg:

bananacreek


Kano

Die multipoint toestellen zijn best goed en kun je bijvoorbeeld in een aanrechtkastje kwijt . Deze kunnen verschillende tappunten van warm water voorzien, mits de afstand niet al te groot is. De waterheaters die aan de douchewand moeten worden gehangen vind ik toch een beetje griezelig (elektriciteit en water).
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

opinie

Bananacreek, gosternokke zoekt eigenlijk een waterverwarmer op gas!

Lijkt me ook veiliger gezien de combinatie water, stroom en natte douchevloer.  :benweg:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

gosternokke

@Opinie,goed opgemerkt, gelukkig zijn er toch nog forumleden die wel goed kunnen lezen!   Nou waar ik zo,n ding op gas kan kopen weet ik wel inmiddels  http://www.amici.com.ph/catalog/38    Maar de vraag was zijn er ook forumleden met ervaring met zo,n ding?    Een elicktrische is voor mij geen optie, het elektranet zit op 6 kilometer van mijn huis, vandaar dat ik er eentje wil die gewoon op een gastankie kan werken.    Om dezelfde reden heb ik ook een koelkast op gas.   Die komt komt gewoon uit nederland uit een caravan,je kent ze wel die dingen die zowel op gas ,als 220volt als op 12 volt kunnen werken.  Paste net in een balakbayanbox.  Dus ik opgestuurd, en draaid als een tierelier, verbruikt 1 gastankie per maand.  Voorheen had ik zo,n koelbox van styrofoam en moest ik  om de 2 dagen een ijsblok kopen om men flesje SMB koel te houden.  En dat douchen met koud water ben ik ook beu, voor filipos kan het water niet koud genoeg zijn,maar ik wen er nooit aan denk ik.  En zelf het vrouwtje die al jaren in nederland is ,is zo gewend aan een warme douche ,die klaagt steen en been als we daar zijn over het koude water dus vandaar ik zo,n gas-heater zoek.

Luc

Citaat van: opinie op maandag 31 januari 2011, 19:12:38
Bananacreek, gosternokke zoekt eigenlijk een waterverwarmer op gas!

Lijkt me ook veiliger gezien de combinatie water, stroom en natte douchevloer.  :benweg:


En gas kan ontploffen  :biggrinn:

Probleem bij onvoldoende druk is dat je thermostatische douchekraan niet meer fatsoenlijk werkt. Je moet dan voortdurend aan de koud/warm waterkranen gaan draaien. Dan weer te warm, dan weer te koud... Zo een thermostatische kraan heb je nodig. Misschien dat de nieuwste gasgeisers zelfs hun temperatuur kunnen regelen  :weetikniet:

Goedkoop is een goede gasgeiser niet. Reken maar snel zo rond de 1000â,¬ voor een goede. Wat ze in de Filippijnen kosten weet ik niet.

Van kalk moet je niet veel schrik hebben. Onze gasgeiser hier in België hangt al 25 jaar tegen de muur en werkt nog altijd. Het enige wat ik een paar keer heb moeten vervangen is de temperatuurvoeler van de waakvlam.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

opinie

Amici is inderdaad de eerste site waar je terecht komt als je het door de zoekmachines jaagt.

Prijzen hebben ze niet online:

Where can I see the prices of your products?

We are sorry, but unfortunately our product prices are not yet online.  We are in the process of constructing our online store to not only display prices but also allow online ordering.  In the mean time, please call our office or email us about your requirements so we can give you quotations.  Please bear with us. :slapen:
FAQ - Visitor - 10/02/2009 - 10:22am

Sinds de vraag gesteld werd op oktober 2, 2009 is er niet veel veranderd.

Over de kalkafzetting:
Verwarm het water niet hoger dan 60 °C om kalkafzetting tot een minimum te beperken. Men zal toch aan 35 °C douchen en koud bijmengen. Verwarmen naar 90 °C is eigenlijk nutteloos en verhoogt het verbruik. Je slaat twee vliegen in één klap:
  • langere levensduur
  • efficiënter verbruik
Ook moet men letten op de tapdrempel. Onder een bepaald volume per minuut slaat de geiser af.

Nu alleen nog bananacreek op pad sturen voor de prijzen van de gasgeiser.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

opinie

Citaat van: Luc op maandag 31 januari 2011, 20:24:10
En gas kan ontploffen  :biggrinn:

Ja maar dat heb je in de hand met goede aansluitingen en om de twee jaar de gasslang te vervangen.

Een Vaillant MAG 9/1 OZ premium zie ik aan â,¬ 265 ex BTW
Een Vaillant atmoMAG 11XZ aan â,¬ 388 ex BTW
Voor â,¬ 1.000 vrees ik een verwarmer met gedwongen luchtafvoer te krijgen. De ventilator en sturing zal weer stroom nodig hebben.
In de omstandigheden zoals omschreven heb je meer nut aan een ouderwetse geiser zonder toeters en bellen. De geisers waren vroeger toch met twee knoppen? Eén voor het doorvoerdebiet en één voor ontsteking en vlamhoogte.
Inderdaad, Luc die voeler van de waakvlam brandt al eens door. Ik zou gosternokke aanraden om bij aankoop van de geiser al een reservevoeler te kopen. Zo voorkom je de lastige "out of stock" als je het nodig hebt.

http://www.koelenverwarmingedm.be/VAILLANT%20MINI%20MAG%2011%20BUTAAN%20PRIJS.pdf
Prijslijst 2006 dus iets bijtellen.

Het is ook afhankelijk waar je de prijs vraagt! Vorig jaar gaf de CV de geest en vroeg ik op enkele plaatsen prijs aan voor een nieuwe ketel. 2.100 à 2.600 ex. BTW, ex. plaatsing. :eek: 4.000 euro klaarhouden om hopelijk iets van wisselgeld te zien.
Er hangt nu een Vaillant HR van 1.500 incl. BTW. Nieuw met garantie. Even rondkijken kan geld opbrengen.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus