Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

De nieuwe taxitarieven

Gestart door Kano, maandag 7 februari 2011, 12:58:46

Vorige topic - Volgende topic

Kano

De nieuwe taxitarieven voor taxi's met gekalibreerde meters die een bonnetje kunnen printen:

Flagdown incl. 500 m: 40 Pesos, in plaats van de huidige 30 Pesos.

Elke 300m meer:     3,50 Pesos, in plaats van de huidige 2,50 Pesos.



AfstandEenhOude prijsNieuwe prijs
0,5 km030,0040,00
0,8 km132,5043,50
1,1 km235,0047,00
1,4 km337,5050,50
2,0 km542,5057,50
3,5 km1055,0075,00
6,5 km2080,00110,00
9,5 km30105,00145,00
15,5 km50155,00215,00
30,5 km100280,00390,00



Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

TheDolphin

Ik had een keer een metered cab van Manila Airport waarbij je voordat je instapt vaniemand achter een kleine bali een bonnetje krijgt met je naam en bestemming en ook het taxinummer erop zodat het duidelijk is waar je naartoe wilt als je dat bonnetje laat zien aan de taxichauffeur  zodat ie niet de verkeerde kant oprijd. Ik vroeg hem de meter aan te zetten wat hij zonder protest deed alleen was het een zelfingebouwde meter ofzo die je op verschillende tariefsoorten kon zetten de betsemming was Malate wat normaal ongeveer 200 peso ik had al snel door dat de meter te snel liep en toen we in Malate aangekomen waren stond de meter al op 450 ofzo. Tjsa hij had niet omgereden en de meter aangezet dus heb ik het maar betaald. Onderweg probeerde hij me nog het bonnetje dat ik gekregen had in te laten leveren maar dat is het bonnetje met zijn taxinummer en een telefoonnummer waar je kunt klagen als de taxichauffeur de boel belazert dus daar trapte ik niet in. Ik was te lui om te bellen maar hij loopt vanzelf wel tegen de lamp op een dag.

yepyep

Flagdown tarief is voortaan altijd 40 pesos ongeacht of ze een meter hebben die kan printen.


Amice

De km tarieven zijn mede afhankelijk van de tijd/traffic die er op dat moment is.
Zelfs al staat de taxi te wachten dan nog loopt de meter(welliswaar langzaam) door. De weergegeven km prijzen wijken dus af van het uiteindelijk te betalen bedrag.

Of die flagdown ook altijd betaald dient te worden is nog maar de vraag want gisteren had ik het toeval dat de taxi onderweg panne kreeg(er stond 55 op de meter,terwijl normaliter de afstand tot bestemming rond de P70 ligt), dus moest ik n andere taxi zien te krijgen. Maar ik heb niets betaald aan de panne taxi en m.i. terecht, ik flag hem immers niet down om halverwege te komen.
Daarnaast wordt de meter meestal ook pas aangezet als je inderdaad instapt, ze houden dus een slag om de arm,niet zozeer voor de passagier maar meer of de rit hun wel bevalt.
het passagiers raam is steeds vaker open en de deur op slot,zodat de driver kan kiezen. overigens is dat nog steeds verboden(men mag passagiers niet weigeren)
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Daarnaast wordt de meter meestal ook pas aangezet als je inderdaad instapt, ze houden dus een slag om de arm,niet zozeer voor de passagier maar meer of de rit hun wel bevalt.
het passagiers raam is steeds vaker open en de deur op slot,zodat de driver kan kiezen. overigens is dat nog steeds verboden(men mag passagiers niet weigeren)



Precies.......dan rijd de taxi en vraagt hij "Where do you like to go Joe"?

Joe zegt: " Downtown Legaspi Street, and please pass the highway" (Cebu en Joe stapt in naast SM)..... :jajaja:

Dan is de snelste (kortste) mogelijk via de Mc Arthur (Highway) en achter langs Fort... :weetikniet: :weetikniet:

Dan heb je soms dat ze via Gen. Maxilom Ave & Ramos st. rijden en een onschuldige blanke Kloot betaald dan wel het dubbele.... :negatief: :negatief:

Ik heb daar heel wat duidelijke Nederlandse taal naar voren gebracht....maar... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :lachen:

josv

Toch wel vreemd. Ik heb een heel andere ervaring kwa omwegen etc. Hier hebben ze liever 3 ritjes per uur dan 1. Soms in slecht weer vraag ik wel eens aan 'n bezoekende taxichaffeur : Good day today ? Als het regent is het altijd : Yep lot of short rides !!!!!!! Misschien komt het omdat Davao zo groot is  :weetikniet: Maar hier hebben ze liever meer ritten dan langere ritten. Soms vragen ze of ze een omweggetje mogen nemen om de file te vermijden ! Zolang de omweg niet al te lang is zeg ik altijd : ok, LANG  :lachen:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

yepyep

Citaat van: josv op zaterdag 12 november 2011, 14:41:11
Toch wel vreemd. Ik heb een heel andere ervaring kwa omwegen etc. Hier hebben ze liever 3 ritjes per uur dan 1. Soms in slecht weer vraag ik wel eens aan 'n bezoekende taxichaffeur : Good day today ? Als het regent is het altijd : Yep lot of short rides !!!!!!! Misschien komt het omdat Davao zo groot is  :weetikniet: Maar hier hebben ze liever meer ritten dan langere ritten. Soms vragen ze of ze een omweggetje mogen nemen om de file te vermijden ! Zolang de omweg niet al te lang is zeg ik altijd : ok, LANG  :lachen:

De korte ritten leveren relatief meer op. Ze rijden liever 6 passagiers met een starttarief van 40pesos plus resterende km, dan een passagier met eenmaal starttarief van 40 pesos :)

josv

Citaat van: yepyep op zaterdag 12 november 2011, 14:48:51
Citaat van: josv op zaterdag 12 november 2011, 14:41:11
Toch wel vreemd. Ik heb een heel andere ervaring kwa omwegen etc. Hier hebben ze liever 3 ritjes per uur dan 1. Soms in slecht weer vraag ik wel eens aan 'n bezoekende taxichaffeur : Good day today ? Als het regent is het altijd : Yep lot of short rides !!!!!!! Misschien komt het omdat Davao zo groot is  :weetikniet: Maar hier hebben ze liever meer ritten dan langere ritten. Soms vragen ze of ze een omweggetje mogen nemen om de file te vermijden ! Zolang de omweg niet al te lang is zeg ik altijd : ok, LANG  :lachen:

De korte ritten leveren relatief meer op. Ze rijden liever 6 passagiers met een starttarief van 40pesos plus resterende km, dan een passagier met eenmaal starttarief van 40 pesos :)

Ja, dat snap het wel ! Vandaar ook hun rijgedrag !! Maar dat "omwegen" gedoe snap ik dan niet !! Hier zijn ze je liever kwijt dan rijk  :floet:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

yepyep

Misschien kunnen idd file vermijden en zo weer snel andere passagiers oppikken.

Amice

Precies.
Als ik naar Ermita ga,vraag ik altijd de service road langs roxas boulevard te nemen i pl.v. mabini die altijd vol staat. Vanaf coner pedro gil gaat die taxi echt mtr bij mtr  vooruit. Als je geluk hebt sta je in de schaduw anders in de volle zon te wachten, aircon of niet je voelt dan toch duidelijk het verschil.
Uiteindelijk betaal ik nagenoeg hetzelfde maar ben er wel sneller.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

steven

Kan iemand me vertellen wat zo ongeveer het tarief is voor dasmarinas,cavite als je een taxi zou nemen vanaf terminal 1?
M'n schoonouders zouden eerder een van huren voor diezelfde trip aan 1500Php.
Alvast bedankt voor de hulp. :thankyoufw5:

Luke

Citaat van: steven op zondag  8 januari 2012, 13:54:47
Kan iemand me vertellen wat zo ongeveer het tarief is voor dasmarinas,cavite als je een taxi zou nemen vanaf terminal 1?
M'n schoonouders zouden eerder een van huren voor diezelfde trip aan 1500Php.
Alvast bedankt voor de hulp. :thankyoufw5:

Een schatting met de Yellow Airport Taxi:
70 PHP de eerste 500 meters. Elke 300 meter 4 PHP.
NAIA -Dasmarinas 30-40KM (afhankelijk waar je moets zijn)
40000 meters / 300 * 4 +70 = 600 PHP

Andere mogelijkheden:
http://www.nissanrentacar.com/services.do?id=942

Phille

Citaat van: steven op zondag  8 januari 2012, 13:54:47
Kan iemand me vertellen wat zo ongeveer het tarief is voor dasmarinas,cavite als je een taxi zou nemen vanaf terminal 1?
M'n schoonouders zouden eerder een van huren voor diezelfde trip aan 1500Php.
Alvast bedankt voor de hulp. :thankyoufw5:

Daar je aan de luchthaven bent zal men wel moeilijk doen, de trip is ongeveer 30km, dus ik schat op 1.500,00 à 2.000,00 pesos; en naar alle waarschijnlijkheid niet op meter  :neeneenee:

de overige leden hebben hier misschien een andere mening over  :weetikniet:

Koen

Een paar maanden geleden hebben wij een taxi genomen van Pasay naar Imus, Cavite. Toen we vertrokken waren hangde hij zijn pet over de meter... en ik vroeg aan mijn vriendin, waarom is de meter niet zichtbaar? Blijkbaar had mijn vriendin een prijs van 700 pesos afgesproken met de taxidriver. Toen we langs de tollweg kwamen, vroeg hij nog geld om de toll te betalen. Ik dacht nog bij mezelf, rustig blijven Koen, rustig blijven... Na wat zoeken in Imus, zijn we dan voor de deur afgezet. Zonder gene vroeg de taxidriver om 100 pesos extra, hij had hard moeten zoeken....!!! Oké, die klotevent betaald. Daarna tegen mijn vriendin gezegd, als het over 'mijn' geld gaat, maak ik de afspraken.
Bij onze terugkeer, moesten we in Imus, zelf een taxi zoeken. Plots stopte er een gele taxi (nieuwe auto), en vroeg ons waar we heen moesten. Naar Pasay aub. Instappen, meter aanzetten, de man betaalde zelf de tollweg, en we werden voor de deur van het hotel afgezet voor nog geen 500 pesos.

Binnenkort ga ik terug naar de philipines, en dien ik terug een taxi te nemen naar Imus, Cavite. Dus ik wil wel zo'n gele taxi nemen. Ik vermoed dat deze gele taxi's van de luchthaven vertrekken, maar zeker weet ik het niet.

Groeten,
Koen

Luke

#14
Citaat van: Koen op zondag  8 januari 2012, 14:20:18

Binnenkort ga ik terug naar de philipines, en dien ik terug een taxi te nemen naar Imus, Cavite. Dus ik wil wel zo'n gele taxi nemen. Ik vermoed dat deze gele taxi's van de luchthaven vertrekken, maar zeker weet ik het niet.

Groeten,
Koen

Ik vermoed dat je aankomt op NAIA-1 (oude terminal).
De Yellow Cabs taxi stand is rechts aan de uitgang van de terminal (niet de straat oversteken).
Je geeft je naam op aan de man achter de kleine balie en die geeft je een papiertje met de nummerplaat op van de taxi.
Tot nu weinig problemen gehad met deze taxis. Er zijn er die nog durven een tip vragen maar daar moet je niet op in gaan, tenzij je daarmee akkord gaat....

Op de PAL terminal (Centenial/NAIA-2) is het een ander systeem. Niet noodzakelijk goedkoper.

NAIA-3 weet ik niet hoe het nu is. Denk free-style... ieder voor zich en God voor ons allen.

Koen

oke, bedank Luke. De vorige keren heb ik telkens de straat overgestoken, om dan naar beneden te gaan, om daar mijn vriendin op te pikken. Ik kom nu 's avonds laat aan, en dan neem ik wel zo'n gele taxi naar haar thuis in Cavite.

Groeten,
Koen

Luke

Je vraagt best toch maar eens hoeveel het ongeveer kost aan die persoon achter de balie.
Ik denk dat er een bordje hangt/staat met wat bestemmingen/richtprijzen op.
Weet niet hoe groot de actieradius is van deze taxies...

Blauwvinger

Vanaf terminal 3 naar Roxas boulevard gaat een gratis bus  :atyourservice:

Baron

Citaat van: TheDolphin op zaterdag 12 november 2011, 01:05:07
Ik had een keer een metered cab van Manila Airport waarbij je voordat je instapt .......................
Onderweg probeerde hij me nog het bonnetje dat ik gekregen had in te laten leveren maar dat is het bonnetje met zijn taxinummer en een telefoonnummer waar je kunt klagen als de taxichauffeur de boel belazert dus daar trapte ik niet in........
Ik was te lui om te bellen maar hij loopt VANZELF wel tegen de lamp op een dag.

Malate vanaf het vliegveld is max 150 peso.Pak het incl alle mogelijke tegenslagen. Heavy trafic sir, demonstratie op de Roxas boulevard.

En zolang niemand belt of meldt blijft dit gebeuren. Vooral bij de gele taxi's, die zijn sowieso al een stuk duurder. En het brutaalste (toeristen, net vers aangekomen, kun je alles mee). Ik heb gehoord dat ie gewoon ontslagen wordt als je het meldt.

Maak gewoon problemen bij je hotel of waar je heen gaat. En meteen zeggen: roep de politie maar. Dan hebben ze direkt angst.
Let wel op je bagage en natuurlijk zorgen dat je zijn nr hebt.

De instantie en de nrs om dit te melden:

Call  426.25.15
Of text alleen het kenteken nummer naar 0921.448.77.77

:atyourservice: :negatief:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

josv

Vorige week vanaf terminal 3 een gele taxi naar Viktoria(ry?) Line terminal, geen probleem. Meter aan en ik kreeg niet de indruk dat ie 'n ommetje wilde maken. Voor de lol vroeg ik : hoeveel is het naar Angeles City : 2500 php, niet gedaan natuurlijk !

Terug in Manilla ( eindpunt bus ) : 150p naar het hotel zonder meter ( witte taxi ), no way hozee, ik kon dat hotel gvd bijna ZIEN !! ! Leuk dat er dan altijd wel zo'n "mannetje" bij staat die je ook de taxi in wil lullen en zegt dat het dat toch echt wel kost, ook op de meter  :happy2:

Gewoon een andere taxi genomen, 63p op de meter  :lachen:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....