Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Iemand een Senseo apparaat te koop?

Gestart door yepyep, dinsdag 22 februari 2011, 01:49:33

Vorige topic - Volgende topic

yepyep

Citaat van: josv op dinsdag 22 februari 2011, 10:43:09
Citaat van: Robert op dinsdag 22 februari 2011, 08:44:55
zelf zou ik het niet missen in ieder geval.

Ga dan eerst maar eens 'n paar jaar hier zitten. De behoefte groeit dan vanzelf wel  :wink1: :wink1:

Inderdad Jos.

@Robert: smaken verschillen inderdaad. Persoonlijk vind ik het wel lekker wegdrinken :)
@Rich: Bedankt voor de link. Straks eens even bekijken.

Ik laat de pads altijd als 'pasalubung' uit Nederland meebrengen.

Heb met Buizensmurf het e.e.a. kunnen regelen, dus heb er momenteel geen meer nodig.

Bedankt!

yepyep

Goede tip Rich, misschien dat Buizesmurf zijn apparaat toch niet gaat verkopen  :lachen:

callebaut

De Senseopads zijn te koop te Ayala Cebu City in de groceriestore ... :atyourservice:

xav

je hebt nu ook al pads die je zelf kan opvullen met de plaatselijke koffie... dus geen wegwerp meer...

josv

Lekkerste koffie die ik hier heb gedronken ( was de mountains ) is vers gebrand van native bonen, tot poeder gestampt, kokend water erop, wachten tot de drap gezakt is en dan voorzichtig opdrinken en vooral niet leegdrinken tot op de bodem. In indonesie noemen ze het koffie toebroek. Helaas...... doe het hier in Davao maar met nescafe  :happy2:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

boomerang

Citaat van: josv op dinsdag 22 februari 2011, 14:41:43
Lekkerste koffie die ik hier heb gedronken ( was de mountains ) is vers gebrand van native bonen, tot poeder gestampt, kokend water erop, wachten tot de drap gezakt is en dan voorzichtig opdrinken en vooral niet leegdrinken tot op de bodem. In indonesie noemen ze het koffie toebroek. Helaas...... doe het hier in Davao maar met nescafe  :happy2:

Café Puro, vers gemalen koffie in blik, hier verkrijgbaar voor 137,50 php geeft ook een fantastische koffie tobroek.



"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

gosternokke

@ Josv , je gaat me toch niet vertellen dat er in heel de miljoenenstad Davao geen pak of blik gemalen koffie te koop  is ?

antzan

Ik weet wel , dat er in Davao  een Ci-Kat koffieshop is .
Koffie , gemaakt van de uitwerpselen van deze kattensoort .
Schijnt heel heel lekker te zijn ,
maar ook heel, heel, heel duur .
En er zijn inderdaad kunststof pads te koop , die je zelf kunt vullen met koffie .
Vroeger alleen namaak , maar nu ook van Douwe Egberts zelf .
Antzan
Foodmaster

josv

Citaat van: gosternokke op dinsdag 22 februari 2011, 16:19:39
@ Josv , je gaat me toch niet vertellen dat er in heel de miljoenenstad Davao geen pak of blik gemalen koffie te koop  is ?

Uiteraard wel ! Maar het ging mij om de versgebrande koffie van m'n "halve" schoonzus, volgens mij doet ze er ook wat anders mee. Als ze weet dat ik kom dan staat ze s'ochtends al vroeg op om bonen te plukken etc. Kan natuurlijk ook de ambiance zijn. Zittend op de veranda van een bamboe hutje, geen electriciteit, geen telefoon, ruisende rivier op 2 meter afstand en m'n half-zwager die net een varken geslacht heeft voor de lechon  :happy:  :thumb:



Die nescafe drink ik nu ook puur voor 't gemak en drinkt prima weg.

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Phille

Citaat van: antzan op woensdag 23 februari 2011, 07:40:44
Ik weet wel , dat er in Davao  een Ci-Kat koffieshop is .
Koffie , gemaakt van de uitwerpselen van deze kattensoort .
Schijnt heel heel lekker te zijn ,
maar ook heel, heel, heel duur .
En er zijn inderdaad kunststof pads te koop , die je zelf kunt vullen met koffie .
Vroeger alleen namaak , maar nu ook van Douwe Egberts zelf .
Antzan

Deze kattesoort zijn de loewak-katten en zijn bijzonder verzot op groene koffiebonen.

Ze verorberden er grote hoeveelheden van, maar kunnen de bonen niet verteren,
met het gevolg dat ze die bonen uitscheiden. In het koffieseizoen verzamelt men de uitgescheiden bonen om ze te wassen en te drogen.

Deze gefermenteerde koffiebonen leveren na het branden, een typisch aroma en smaak op. Een lekkere smaak die gelukkig in het geheel niet te
vergelijken valt met de geur die er voordien aan kleefde. De koffie heeft een zoeterig chocoladeachtig aroma met een uitgesproken sterke smaak.

Dus de koffie komt wel degelijk van de koffieboon en niet van de uitwerpselen.