Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Promo Cebu Pacific

Gestart door Rich, zaterdag 26 februari 2011, 06:48:48

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Voor hen die van plan zijn om een binnenlandse vlucht te nemen in de Filippijnen tussen 1 november '14 en 28 februari '15 heeft Cebu Pacific weer een mooie promotie.

Te boeken tot 27 juli '14 op de website van Cebu Pacific.

Pinocchio

NO MORE FUEL SURCHARGE staat nu op de website van Cebu Pacific....


...wellicht geen tickets meer voor 1 peso :lachen:

panshit

Goede dag ik ben nieuw op dit forum.
Kom uit nederland en woon in Dipolog.
Ben 7 jaar getrouwd en gepensioneerd.
Geniet van mijn pensioen, hopelijk gaat de koers weer om hoog.

Mijn vraag is hoe kom ik op een aanmelding voor de promo,s van Cebu airlines wil graag op mijn email deze promo,s ontvangen kan het niet vinden op de site van Cebu airlines .

Panshit

Ronny55

Citaat van: panshit op dinsdag 13 januari 2015, 01:48:16
Goede dag ik ben nieuw op dit forum.
Kom uit nederland en woon in Dipolog.
Ben 7 jaar getrouwd en gepensioneerd.
Geniet van mijn pensioen, hopelijk gaat de koers weer om hoog.

Mijn vraag is hoe kom ik op een aanmelding voor de promo,s van Cebu airlines wil graag op mijn email deze promo,s ontvangen kan het niet vinden op de site van Cebu airlines .

Panshit
effe naar de site van cebu paific en je aanmelden voor(email doorgeven) promo mails.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Citaat van: panshit op dinsdag 13 januari 2015, 01:48:16
Goede dag ik ben nieuw op dit forum.
Kom uit nederland en woon in Dipolog.
Ben 7 jaar getrouwd en gepensioneerd.
Geniet van mijn pensioen, hopelijk gaat de koers weer om hoog.

Mijn vraag is hoe kom ik op een aanmelding voor de promo,s van Cebu airlines wil graag op mijn email deze promo,s ontvangen kan het niet vinden op de site van Cebu airlines .

Panshit

:welcome: panshit

Op de website van cebupacific staat vermeldt dat de promo's via facebook en twitter gaan, dus als je facebook hebt kun je ze daar toevoegen en verschijnt het in je newsfeed op facebook, deze is dan ook gelinkt naar hun twittrer site.

Onder costumer service kun je hun nieuwsbrief per email aanvragen d.m.v. costumer feedback form.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Ga naar http://www.skyscanner.com.ph/

Vul een gewenste route in bijvoorbeeld Manila-Cebu

En klik vervolgens op Create New Price Alert

en vul je e-mail address in, telkens er een prijswijziging gebeurt krijg je een mailtje

En niet alleen voor Cebu Pacific maar ook voor andere maatschappijen die op die route vliegen
             

Ifugao

Les het hele verhaal over de afgelopen vakantie periode van Cebu Air: http://www.rappler.com/business/industries/171-aviation-tourism/80550-cab-fines-cebu-pacific


MANILA, Philippines — "It's about time. The airline is being irresponsible and it should not happen again."

Such was the remark of Civil Aeronautics Board (CAB) director Jose Victor Luciano as the regulatory agency slapped budget carrier Cebu Pacific Air Inc. (Cebu Pacific) a P52-million ($1.16 million*) fine over complaints of flight delays and cancellations during last year's holidays.

Luciano said the regulator decided to impose a punitive fine on Cebu Pacific after receiving thousands of complaints for flight delays and cancellations that started December 24.

A total of 10,400 passengers were affected by the flight delays and cancellations, Luciano said.

The CAB Board decided on Monday, January 12 to impose a P5000 ($111.25) fine for every affected passenger of Cebu Pacific.

"Cebu Pacific was fined P52 million ($1.16 million). That was based on the 10,400 passengers that were affected by delays and cancellations on December 24, 25, and 26," Luciano added over a telephone interview.

Luciano also said the budget airline violated its Certificate of Public Convenience (CPC).

"They are in public service and high absenteeism is not a reason for flight delays and cancellations," Luciano said.

The agency also decided to issue a strong reprimand to Cebu Pacific on top of the hefty fine, CAB executive director Carmelo Arcilla said in a text message.

The CAB Board also required Cebu Pacific to establish and maintain appropriate service standards for all its personnel, organic and outsourced, especially those manning the check-in counters, Arcilla added.

"After considering all available data and arguments, the Board concluded that the main culprit was Cebu Pacific's operational lapses and mishandling of passengers," Arcilla said.

Transportation Secretary Joseph Emilio Abaya ordered a full blown investigation into the incident wherein long queues at the Cebu Pacific counters disgruntled passengers at the Ninoy Aquino International Airport (NAIA) Terminal 3.

"The flying public deserves much better service than that. We sympathize with those who lost precious hours with their families and loved ones on Christmas, and we will see to it that Cebu Pacific will answer for any possible mismanagement," Abaya previously said.

Domino effect

Cebu Pacific is blaming air traffic congestion, but this does not appear to be "supported by the facts that caused its delayed flights," Abaya added.

In the morning of Dec. 26 alone, the head of the Department of Transportation and Communications (DOTC) said 6 flights of Cebu Pacific arrived late at the Ninoy Aquino International Airport (NAIA).

Data submitted by Cebu Pacific to the investigating panel showed that a total of 288 flights were delayed while 20 flights were cancelled between Dec. 24 and Dec. 26.

Of the 145 flights scheduled last December 24, Cebu Pacific said 102 were delayed while 13 were cancelled.

On Christmas day, 79 of the total 149 flights were delayed while 3 were called off.

On Dec. 26, 107 of the 145 scheduled flights were delayed while 4 flights were cancelled, Cebu Pacific said.

Cebu Pacific could still file an appeal before the CAB Board. — Rappler.com

Pinocchio

Op de locale televisie was er bovendien een ganse polemiek over de manier waarop Cebu Pacific zijn vluchten overboekt om zeker te zijn dat elke zetel bezet is.

Passagiers die niet meekunnen krijgen gewoon hun geld terug of kunnen een vlucht binnen de 30 dagen omboeken.

Verder geen compensatie.

Amice

Tja, geef iemand het monopolie en ze denken dat ze koning zijn.

In voorgaande jaren had men de keuze uit:
Cebu pacific
Zest air
Air asia
Air phil express
Philippine airlines
Air philippines

Als men nu bekijkt wie nog naar  de eilanden vliegen is dat een stuk beperkt.
Naar IloIlo vliegen bijna enkel nog cebu pacific/tiger air en philippine airlines.

Van Zest air die toch een behoorlijke concurent van cebupacific was hoor je nog maar weinig, die vlogen vroeger ook op Iloilo net als Air phil express naast cebu pacific en Philippine airlines.

De laatst genoemde is echter ook geen low cost aircompany.

Of deze ervaring voor alle eilanden geldt weet ik niet, maar voor iloilo dan toch wel.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Zest air en Air Asia vormen nu samen Air Asia Philippines (of Air Asia/Zest)

Air Phil Express is de opvolger van Air Philippines en is een dochter van Philippine airlines.  De twee worden nu door elkaar gebruikt met dezelfde vliegtuigen en de website maakt geen onderscheid meer tussen vluchten van de twee maatschappijen.

Verder is er nog Tigerair Philippines dat werd overgenomen door Cebu Pacific en Seair een kleine luchtvaartmaatschappij