Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

KLM

Gestart door Digos, woensdag 29 april 2009, 10:14:39

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Citaat van: share op maandag 15 augustus 2016, 17:51:42
een tijdje te wachten in het KLM-vliegtuig in Taipeh

Nu geboekt bij KLM via Taipei. Maar ik begreep dat men met de handbagage uit het vliegtuig moet en opnieuw in moet boeken.  :confused2: Rare gang van zaken, en niet erg wenselijk als je een overactieve koter van 3 bij je hebt.

Maar je we zien wel.  thx.  :hoedjeaf:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

boldy

Ja de laatste keer dat ik met KLM die route nam (2012) moest iedereen inderdaad voor ongeveer 1 uur uit het vliegtuig en je hand bagage meenemen.

Je handbagage wordt ook weer door de scan gehaald en jij moet je ticket ook weer laten zien.

de reden dat je alles mee moet nemen is omdat er schoonmakers aan boord komen en dan weten hun zeker dat er niks verdwijnt.  Ik dacht dat ze ook je koptelefoon opruimen als je die niet mee neemt. Dus als je nog muziek wilt luisteren zou ik hem mee nemen.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Fail_over

Thx Boldy, ik zal het doofgeven.

Vandaag weer een klucht zeg.
Gisteren de vlucht geboekt maar kon niet on-line betalen. Moest binnen 48 uur en die tijd neemt een overboeking van een BE bank naar NL al in.

Het kon wel via de KLM kantoren. Gratis aan de balie. Nu is "KLM kantoren" een groot woord want er zijn er hier maar 2, 1 op schiphol en 1 in zaveltrm, Brussel.
Nu moest ik vsndaag toch voor zakdn in Leuven zijn dus maar ff doorgexchoten naar de vluchthaven.

Daar aangekomen zou er een "stalletje' van klm zijn, of Air France wat mij betrdft.
Niet dus. Na 3x rond gelopen maar gevraagd.
We moesten bij de stal van Avia services zijn.

Daar de heer aangesproken en we konden de klm ticket daar betalen.
Op mijn uitdraai stond de prijs van de 2 tickets en €80,- voor het kiezen van de stoelen.
Liet die gast ons eerst alleen de tickets betaldn. Oh ja, heeft u ook de stoelen gereserveerd?

Vervolgens zei hij doodleuk dat er nog eens €50,- ticket fee bovenop kwam omdat eij voa hun betaalde.

Nu is de vertrekhal van Zaveltrm op het moment niet de plaats om een grote bek op te zetten maar ik heb ze wel latdn weten dat dit niet de juiste gsng vsn zakdn was en er een kkacht bij klm neergrlegd gaat worden, voor wat dat waard is....

Verder hebben we daar zeker 55 minuten aan de balie gestaan voor 2 betalingen. Zelf 2 bedrachen optelldn op een calculator duurde 5 minuten. Ze klaagden dat de verbinding slecht was dn de pcs uitvirldn.

Dit ter ingormatie voor wie ook via "een kantoor" van klm wil boeken rn of betalen. Niet doen!!!!!
:

Ps sorry voor de spelling: moe en op mn gsm getikt
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Rich

Ik zou ook meteen klacht neerleggen bij de producent van je toetsenbord  :lachen:    Grapje hé Fail-over  :jajaja:
Rich de Nederbelg.

Fail_over

Citaat van: Rich op dinsdag 16 augustus 2016, 18:59:39
Ik zou ook meteen klacht neerleggen bij de producent van je toetsenbord  :lachen:    Grapje hé Fail-over  :jajaja:
:lachen: :jajaja: :applaus:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Luke

Een kredietkaart is toch zo'n "unconvenience" he...  :daag:

boldy

Wat een gedoe allemaal zeg pfff. Kon je niet met ideal betalen of kennen ze dat in Belgie niet ?  :weetikniet:

Ik neem aan dat  economy comfert heb geboekt omdat je 80 Euro moest betalen voor je stoelen.  Toen ik in 2012 had geboekt moest je alleen extra geld betalen voor economy comfort of bij de nooduitgang voor elke andere stoel hoefde ik niets extra's te betalen.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

opinie

Citaat van: boldy op woensdag 17 augustus 2016, 06:55:20
Kon je niet met ideal betalen of kennen ze dat in Belgie niet ? 

iDeal is een Nederlandse betaalfunctie. In België is een soortgelijk iets genaamd Ogone. In de beginjaren was de grap: Waar is mijn geld, o gone! Dit was te wijten aan de vele kinderziekten en hoge kosten. Als ik me niet vergis; 41,99 per maand om niets te doen. Als er dan een betaling kwam, nog eens 2 á 4 % op de betaling.

iDeal werkt met een beperkt aantal Nederlandse banken:

  • de klant moet bij één van de volgende banken in Nederland een rekening hebben: ABN AMRO, ASN Bank, Rabobank, SNS Bank, RegioBank, ING, Knab, bunq, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers
  • de verkoper moet bij één van de volgende banken in Nederland een rekening hebben: ABN AMRO, Deutsche Bank, ING, Rabobank, en Royal Bank of Scotland.

Er is een oplossing voor verkopers: een contract afsluiten met een payment service provider (PSP), die als intermediair optreedt.
Dan maakt het niet uit in welk land en bij welke bank men aangesloten is. Er bestaan enkele PSP's die met no cure, no pay werken, het nadeel is dat men tot 2 weken moet wachten op uitbetaling.

Citaat van: Luke op woensdag 17 augustus 2016, 03:08:13
Een kredietkaart is toch zo'n "unconvenience" he...  :daag:

De meeste kredietkaarten hebben voor de verkoper een kost tussen 2 á 4 % afhankelijk van de PSP. American Express is 4 á 6% en dan nog enkel in de duurdere pakketten (100 á 250 euro per maand aan servicekosten)

De meeste mensen denken dat elektronisch betalen gratis is. Dat is een illusie, iemand moet de rekening betalen! Veel Nederlandse sites rekenen een betaalkost aan. Zo kunnen ze lagere prijzen adverteren in tegenstelling tot sites die de kosten voor eigen rekening nemen en ze dus van de winst moeten recupereren.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Fail_over

Had het zelf niet beter kunnen uitleggen Opinie!  :thumb:

Citaat van: boldy op woensdag 17 augustus 2016, 06:55:20
Ik neem aan dat  economy comfert heb geboekt omdat je 80 Euro moest betalen voor je stoelen.  Toen ik in 2012 had geboekt moest je alleen extra geld betalen voor economy comfort of bij de nooduitgang voor elke andere stoel hoefde ik niets extra's te betalen.

Ja, Economy Comfort, en de stoelen niet te ver van de wc, maar ook niet te dichtbij. Vrij achteraan omdat daar het eten vandaan komt, en dus nog keuze en warm is.
Vrij dicht bij een exit voor het geval dat. De kleine aan het raam, en in het midden van de kring van nog vrije stoelen.

Ik weet niet of het allemaal zo uitpakt, maar je kunt het proberen. Voor hetzelfde geld zit er een dame met een jengelende baby naast, voor of achter je.  :weetikniet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

boldy

Bedankt voor je uitleg Opinie.

F_O Ik boek mij stoelen altijd  de rij aan de ramen met de stoel aan gangpad vlk achter de vleugel. Ik zit dus ook vlakbij de keuken en de wc's.

Ik wens je alvast ene goede vlucht en prettige vakantie toe.
het leven is net een lul keihard en veel te kort