Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

met Kerst en eindjaar in de Filipijnen?

Gestart door Harrydlk, zaterdag 12 maart 2011, 11:29:57

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

@ Harrydlk, ik zie dat je inmiddels je eerste posting in dit topic hebt aangepast.  Het blijkt nu dus om Air China te gaan,en niet om china airlines.  Maar omdat je eerst china air had  vermeld heb je iedereen op het verkeerde been gezet.

Deep Throat

Citaat van: Rich op zondag 13 maart 2011, 04:22:55
Taiwan behoort toe aan China, dus heeft China airlines wel degelijk met China te maken. Taiwanese maatschappij of niet.
Dat Taiwan tot China behoort vinden de Chinezen wel, maar de Taiwanezen niet, dat wordt nog een akkefietje in de toekomst. Ze vinden allebei dat ze China heten, daardoor ontstaat de verwarring.
Op zich kan je vliegen met elke goedgekeurde maatschappij, maar ik zat laatst te zoeken naar een vlucht (september of zo) en daar kwam een van de 2 uit als goedkoopste, ik weet niet meer welke van de 2. Voor mij overigens niet interessant want ik zag dat de zitruimte inmiddels is teruggebracht tot 81 cm, dat is niet meer te doen. Vroeger was de kleinste 86 cm, ze knijpen er telkens weer een centimeter af.

Luke

Citaat van: Rich op zondag 13 maart 2011, 04:22:55
Citaat van: gosternokke op zaterdag 12 maart 2011, 20:19:48
Citaat van: xav op zaterdag 12 maart 2011, 14:08:58
is idd een goeie prijs voor het einde jaar... iemand ervaring met china air...?


 Wel heb je China airlines, en die hebben niks met china te maken en is een Taiwanese maatschappij.     En je hebt Air China en dat is wel een chinese maatschappij.


Taiwan behoort toe aan China, dus heeft China airlines wel degelijk met China te maken. Taiwanese maatschappij of niet.



Ja Rich, tochmaar eens je geschiedenis opfrissen!. Ik hoop dat er geen taiwanezen meelezen hier want je geraakt zo op de zwarte lijst voor zo'n uitspraken. Wat betreft veiligheid heeft China Air (Taiwan) zeker geen goeie reputatie. Air China is een afsplitsing van CAAC (Civil Aviation Administration of China) en alhoewel CAAC ook geen goeie reputatie had (80-jaren) is Air China mij minder bekend.

Rich

Citaat van: Luke op zondag 13 maart 2011, 14:15:06
Citaat van: Rich op zondag 13 maart 2011, 04:22:55
Citaat van: gosternokke op zaterdag 12 maart 2011, 20:19:48
Citaat van: xav op zaterdag 12 maart 2011, 14:08:58
is idd een goeie prijs voor het einde jaar... iemand ervaring met china air...?


 Wel heb je China airlines, en die hebben niks met china te maken en is een Taiwanese maatschappij.     En je hebt Air China en dat is wel een chinese maatschappij.


Taiwan behoort toe aan China, dus heeft China airlines wel degelijk met China te maken. Taiwanese maatschappij of niet.



Ja Rich, tochmaar eens je geschiedenis opfrissen!. Ik hoop dat er geen taiwanezen meelezen hier want je geraakt zo op de zwarte lijst voor zo'n uitspraken. Wat betreft veiligheid heeft China Air (Taiwan) zeker geen goeie reputatie. Air China is een afsplitsing van CAAC (Civil Aviation Administration of China) en alhoewel CAAC ook geen goeie reputatie had (80-jaren) is Air China mij minder bekend.


Hoe bedoel je Luke?
Rich de Nederbelg.

Luke

#14
Citaat van: Rich op zondag 13 maart 2011, 14:32:28


Ja Rich, toch maar eens je geschiedenis opfrissen!. Ik hoop dat er geen taiwanezen meelezen hier want je geraakt zo op de zwarte lijst voor zo'n uitspraken. Wat betreft veiligheid heeft China Air (Taiwan) zeker geen goeie reputatie. Air China is een afsplitsing van CAAC (Civil Aviation Administration of China) en alhoewel CAAC ook geen goeie reputatie had (80-jaren) is Air China mij minder bekend.


CitaatHoe bedoel je Luke?

De Kuomingtang had zich teruggetrokken op het eiland Formosa, het huidige Taiwan, na de nederlaag tegen de Communistische party. Ze hebben daar zo hun eigen China opgericht. Voor Mainland China, Taiwan is een bandieteneiland.
Je junt die geschiedenis rijkelijk googlen als je dar meer wil van weten. De laatste tijd zijn de relaties tussen beide Chinas verbeterd. In de jaren 80 hadden we projecten in de twee China's. Als je van Mainland China naar Taiwan wilde reizen moest je eerst HK passeren voor een nieuw paspoort. Anders kwam je Taiwan niet in!

[mod]citaat aangepast[/mod]