Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Maandelijkse kosten leven in Belgie.

Gestart door Fail_over, zaterdag 12 september 2009, 15:49:07

Vorige topic - Volgende topic

Digos

#10
Veel verschil zal het niet uitmaken......zal zo omtrent het zelfde zijn.

Misschien hier en daar wat kleine prijs verschillen, maar niet de moeite waard om over wakker te liggen en het gaat ook geen grote prijs verschillen geven (of je moest gaan voor kogelvrij glas).  :biggrinn:

Ik kan je hier onze maandelijkse kosten geven.......maar dat is voor iedereen anders, hangt er ook vanaf hoe iedere vogel gebekt is en wat je wilt.

Andersom vraagt men soms wel eens om de maandelijkse kosten in de Filippijnen......dat hangt ook af van wat je wilt of kan spenderen.

Op zich zal het verschil  :nederlandsevlag: en :belgiesmiley: niet zo groot zijn.


Uw 160 voor gas en electra lijkt me wel aan de hoge kant.....maar daar hebben we het al eens over gehad in een ander topic.

Inburgeringscursus is gratis in  :belgiesmiley: Bestaat uit een "maatschappelijke oriëntatie" waar men de persoon uitlegt hoe alles werkt in België.

Dan is er de "cursus Nederlands" waar men gratis kan voor gaan tot punt 2.4 (anderhalf jaar)

En zoals Ganda met de vorige puntjes al aangaf is er ook nog de "loopbaanoriëntatie" met de VDAB, dat bij ons overkwam als "SPAM" en waar we totaal niet op zijn in gegaan.

Verschillen zullen er wel een beetje zijn....maar niet echt onoverkomenlijk.

Enjoy UR time in  :belgiesmiley:

O0


LIVE ONCE - LIVE IT

Fail_over

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Fail_over

Ok, weer stapje verder. Er zijn meerdere kanidaten voor mijn app te huren. Dus komende weken, maanden wordt een en ander concreet.
Ik stap morgen eerst ff voor twee weken op het vliegtuig om m'n moppie ff te bezoeken. (Hoop maar dat we geen last krijgen van die typhoon).
Daarna ga ik echt op zoek naar een stulpje in Belgie.
Iemand nog een tip of waarschuwing voor het huren van een huis/appartement in de grensstreek? Ik werk in Tilburg dus Poppel, Weelde, Ravels, of Turnhout komt volgens mij het beste uit. iemand uit die regio die iets weet?
Minimaal 2 slaapkamers. Voor ong. een jaar huur.
Fill me inn!!! :hoedjeaf:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Mawibata



Citaat van: Fail_over op vrijdag 16 oktober 2009, 22:17:43

Minimaal 2 slaapkamers. Voor ong. een jaar huur.


In   :belgiesmiley:  zijn de huurcontracten meestal 3 - 6 - 9 jaar.

Dus ik zou maar niks zeggen, over slechts een jaar.  :horenzienzwijgen:

Volgens mij kan je het contract vroegtijdig beëindigen, als je zelf een nieuwe huurder vindt.

Deze huurder moet dan nog geaccepteerd worden door de huisbaas.







Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Fail_over

Kennen ze in Belgie dan geen tijdelijk verhuur?
Of bij te koop staande huizen? net zoals in NL, de wet verhuur tijdens leegstand?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

opinie

Ik heb daar al eens van gehoord.
Kenissen in Nederland vertelden hoe het huis naast hun een jaar leegstond tijdens de verkoopsperiode en door de gemeente werd er een gezin in geplaatst dat geen woning vond omdat niemand dat gezin in zijn huis wou.
Binnen de maand was het huis uitgebrand omdat er iets mis ging tijdens het brouwen van amfetamines.

Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Roland

Allways look on the bright side of life!

Kijk ook eens op : http://www.vivacomputers.nl voor als je hulp nodig heb met je computer!

tbennekik

Hallo,

Je kan inderdaad het contract vroeger beëindigen als je een nieuwe huurder vindt.
Maar lees eerst wel de kleine lettertjes van het contract, want in België durft men er een boeteclausule inplaatsen bij vervroegd verbreken van het contract en dit ongeacht of je een huurder vindt. Bijvoorbeeld bij een contract van drie jaar en je zegt op het eerste jaar kan dat gaan tot 3 maanden huur, het tweede jaar 2 maanden enz.
Mijn zoon heeft dit zelf meegemaakt.

Wat betreft Turnhout, vind ik inderdaad een fijne stad. Heb zelf 7 jaar in Oud-Turnhout gewoond (ligt er vlak naast). De twee lopen eigenlijk zowat in elkaar over. Als je dus graag iets rustiger woont is dat een goeie plek. Richting Tilburg is Oost-hoven (deelgemeente van Oud-Turnhout) zeker niet te versmaden als je van een kleine dorpsgemeenschap houdt.

groeten

tbennekik

xav

Citaat van: tbennekik op woensdag 25 november 2009, 14:10:27
Hallo,

Je kan inderdaad het contract vroeger beëindigen als je een nieuwe huurder vindt.
Maar lees eerst wel de kleine lettertjes van het contract, want in België durft men er een boeteclausule inplaatsen bij vervroegd verbreken van het contract en dit ongeacht of je een huurder vindt. Bijvoorbeeld bij een contract van drie jaar en je zegt op het eerste jaar kan dat gaan tot 3 maanden huur, het tweede jaar 2 maanden enz.
Mijn zoon heeft dit zelf meegemaakt.

Wat betreft Turnhout, vind ik inderdaad een fijne stad. Heb zelf 7 jaar in Oud-Turnhout gewoond (ligt er vlak naast). De twee lopen eigenlijk zowat in elkaar over. Als je dus graag iets rustiger woont is dat een goeie plek. Richting Tilburg is Oost-hoven (deelgemeente van Oud-Turnhout) zeker niet te versmaden als je van een kleine dorpsgemeenschap houdt.

groeten

tbennekik

dit klopt... en meestal is dit een maand huur dat je als boete moet betalen...