geld sturen vanuit Belgie naar de Filipijnen

Gestart door joselito, zaterdag 12 september 2009, 17:30:41

Vorige topic - Volgende topic

Ingy

Wij laten de maestro kaart activeren in onze bank voor de periode dat we in de Filippijnen zullen verblijven.

Maar daar gebruiken we toch meestal onze Mastercard, de Maestro is als back up.

Groetjes,

Ingy

huzzie

Citaat van: drikvis1968 op vrijdag  8 augustus 2014, 10:10:12
voor de kenners,
werkt een maestro kaart nog in de filipijnen als je daar op bezoek bent of enkel een visa/mastercard
Ik heb een mastercard van argenta en debetkaart van dexia en argente en ing
Moet je bij de activering voor ginder gewoon vragen 'buiten de eeg" of specifiek de filipijnen aanduiden?



Ik heb ook een Maestro kaart bij Argenta en gebruik die telkens wanneer ik op reis ben in de Filippijnen.
Deze laat ik dan telkens activeren bij de bank. Zij vragen mij voor welk land en de periode.

titorobert

Opsteker,

Sinds de  :eu: invoer van IBAN-Swift lijkt het mij mogelijk ook geld via:

http://epci-express-padala.com/

te versturen.

Doen we reeds 11 jaar, zonder problemen. Geld is meestal tijdens de week, 2-3 dagen later op de  :smiley-philippines: BDO account en kost â,¬7,50.- ongeacht de hoogte v.h. bedrag.

Lijkt mij goedkoper en sneller dan de  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag: alternatieven.

En geld naa D overschrijven kost nix. Tenzij je â,¬50.000.- of meer in 1x stuurt.

Dirk dc

western Union maar let wel op de kosten vanaf 5 euro tot 15 euro

Lorre

Citaat van: Dirk dc op zaterdag 25 oktober 2014, 05:31:19
western Union maar let wel op de kosten vanaf 5 euro tot 15 euro

Indien je een hele lage rate wenst, is WU inderdaad de beste oplossing. :haha:

Budgie

Citaat van: Lorre op zondag 26 oktober 2014, 23:20:13
Citaat van: Dirk dc op zaterdag 25 oktober 2014, 05:31:19
western Union maar let wel op de kosten vanaf 5 euro tot 15 euro

Indien je een hele lage rate wenst, is WU inderdaad de beste oplossing. :haha:

Ze geven een iets lage rate maar gewone (Rabo)  banken ook vaak.Heb eens een keer op dezelfde dag gedaan en Western Union was zelfs iets beter.
Het meest handige is als je een rijk familielid heb daar die indien nodig af en toe wat geld namens je geeft en zelf een internationale rekening daar zodat je daar 1 of 2 keer per jaar een deposit op doe En vooral als die persoon zelf OFWèr is geweest en behoorlijk zuinig is Poeiert hij ze vaak al af.
Getting older beats the alternative -dying young

titorobert

Citaat van: titorobert op vrijdag 24 oktober 2014, 15:04:32
Opsteker,

Sinds de  :eu: invoer van IBAN-Swift lijkt het mij mogelijk ook geld via:

http://epci-express-padala.com/

te versturen.

Doen we reeds 11 jaar, zonder problemen. Geld is meestal tijdens de week, 2-3 dagen later op de  :smiley-philippines: BDO account en kost â,¬7,50.- ongeacht de hoogte v.h. bedrag.

Lijkt mij goedkoper en sneller dan de  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag: alternatieven.

En geld naa D overschrijven kost nix. Tenzij je â,¬50.000.- of meer in 1x stuurt.

Alsof de duivel ermee speelt, 1 dag later kregen we een brief van Express Pdala in Frnkfurt, dat ze de service miv. dezember 2014 stopzetten, dus khad beter in mijn broek gesch$%!ten.

Nu du bij een andere aangemeld en het geld stroomt weer (richting  :smiley-philippines: .....

pierrevanwies

na vele jaren geen problemen met geld [euro] sturen naar phil [bank to bank euro] nu plots dit   :lachen:   .

ze heben daar alle gegevens...   :ikkeniebegrijp:   




Kano

Ik gebruik al enige Transferwise om geld over te maken van mijn bank in NL naar mijn bank in PH , tot nu toe de goedkoopste.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Herbie

Ja klopt kano, dat is de beste en de goedkoopste :thumb:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.