geld sturen vanuit Belgie naar de Filipijnen

Gestart door joselito, zaterdag 12 september 2009, 17:30:41

Vorige topic - Volgende topic

maastricht


Adik

Citaat van: pierrevanwies&segers op vrijdag 14 februari 2020, 06:27:34
na vele jaren geen problemen met geld [euro] sturen naar phil [bank to bank euro] nu plots dit   :lachen:   .

ze heben daar alle gegevens...   :ikkeniebegrijp:   




Als ze alleen dat van je willen weten staat je vermoedelijk nog wel een paar vragen te wachten ...

maastricht

Vaak heb je wat limieten, elke keer wanneer je een bepaalde limiet per jaar bereikt, moet je meer gegevens van je verstrekken.

Pinkpanther

Er is al veel geschreven over de beste manier om geld te versturen naar the Philippines.

Western Union was jaren geleden vlg. mij erg populair maar DUUR  :denk:

Wat is nu in het Digitale tijdperk de beste/goedkoopste mogelijkheid ???

Gaat om klein bedrag.....

MvG

Pinkpanther    :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf: 

O.B.Bommel

Sinds corona gebruik ik nu WorldRemit. Vanuit de luie stoel. Bevalt prima zo. Netjes bericht als het klaarstaat of is opgehaald. Doe het naar Cebuana. Kan blijkbaar ook per bank. De dochter van mijn vriendin gebruikt dat ook vanuit Engeland. Vandaar dat ik overstapte. Moneygram ging niet meer moest fysiek. Blijkt achteraf ook duurder te zijn geweest.

In mijn omgeving hoor ik het meeste van Transferwise zie ook een paar posten terug. Schijnt net zo te werken. Kostenverschillen moeten peanuts zijn. Maar ik ben nogal honkvast, als het werkt blijf ik meestal hangen.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

peldoman

Same here, Worldremit gebruik ik al 5 jaar ook altijd naar Cebuana.
Het is trouwens overgenomen door een Belgische (bank) enige tijd geleden.
Kosten zijn ook lager dan voorheen, of dat een blijvertje is?
Het enige wat ik nogal eens meemaak is dat Cebuana offline is, no Wifi sir.

Pinkpanther

Ok Dank voor info, heb net de Worldremit app geinstalleerd..... nu nog uitzoeken hoe het werkt ... :denk:  :denk:  :denk:

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Antonio

Wij gebruiken meestal Transferwise.
Snel, wel kosten die afhankelijk zijn van het bedrag, goede eur/php rate, max 480.000 php per overboeking.
Let in ieder geval bij het vergelijken op het totale kostenplaatje, vooral de eur/php rates.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Herbie

Citaat van: Pinkpanther op donderdag 21 mei 2020, 17:17:07
Ok Dank voor info, heb net de Worldremit app geinstalleerd..... nu nog uitzoeken hoe het werkt ... :denk:  :denk:  :denk:

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Zou toch eens vergelijken met Azimo
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

kristof19

Als iemand iets vlotter en goedkoper kent als Transferwise dan hoor ik het graag. Helaas zal ik niemand horen want het is de beste en de goedkoopste moneytransfer en NOOIT geen gel*l over de herkomst van het geld