geld sturen vanuit Belgie naar de Filipijnen

Gestart door joselito, zaterdag 12 september 2009, 17:30:41

Vorige topic - Volgende topic

peldoman

Worldremit is goedkoper en veel sneller, nu overboeken  is nu ophalen.
€2,49 per transactie of het nu 100 euro of 1000 euro is.
Als ik NU €1000,00 over maak met transferwise betaal ik €10,06 en kan ik het bedrag 26 mei ophalen.
De  valuta koers kan bij Transferwise soms iets voordeliger zijn maar vaak hetzelfde als Worldremit.
En 4 , soms 5 dagen op je geld wachten is ook waardeloos!

Koers Transferwise  54.935,24
  ,,     Worldremit    54.3631

Adik

Beide bedrijven zijn prima als het goed gaat. Mocht er toch iets mis gaan dan heb je aan klantenservice van Worldremit niet veel. Ik vertrouw mijn geld niet meer aan ze toe. Bij TransferWise werd ik wel prima geholpen. Sterker nog, ze hadden eerder door dat er iets fout ging en verholpen het voordat ik met ze contact opnemen. Het is maar dat je even het verschil weet tussen beide gelijke koersen.
:hoedjeaf:

Herbie

Citaat van: peldoman op vrijdag 22 mei 2020, 09:08:10
Worldremit is goedkoper en veel sneller, nu overboeken  is nu ophalen.
€2,49 per transactie of het nu 100 euro of 1000 euro is.
Als ik NU €1000,00 over maak met transferwise betaal ik €10,06 en kan ik het bedrag 26 mei ophalen.
De  valuta koers kan bij Transferwise soms iets voordeliger zijn maar vaak hetzelfde als Worldremit.
En 4 , soms 5 dagen op je geld wachten is ook waardeloos!

Koers Transferwise  54.935,24
  ,,     Worldremit    54.3631

juist eens de vergelijking gemaakt 1002 :eu:  krijg je bij afhalen ongeveer 900 peso meer bij transferwise. bye bye worldremit
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

peldoman


O.B.Bommel

Citaat van: peldoman op vrijdag 22 mei 2020, 11:31:54
Leer dan eerst eens goed rekenen! :negatief:
Ja die berekening ontging mij ook. Maar goed, die wisselkoersen zijn vaak iets verschillend van elkaar en dus ook hoger EN lager. voor het goedkoopste moet je het dan elke keer uitrekenen. In de regel scheelt het dan niet zoveel.

De echt duurdere zijn hier wel bekend. En dan nog meegerekend omstandigheden, haast, bereikbaarheid en zo.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Herbie

Gisteren was dat rond de 900peso verschil. Vandaag  456.41peso. Is dus met de koers van vandaag 8,2509 :eu:  :happy: :haha:  :benweg:



Reken nu maar zelf eens uit. Of doe de test zelf.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Herbie

Heb het nu eens in peso gedaan. verschil nog groter 11.75 :eu: verschil :ikkeniebegrijp:  :applaus:  :happy:



Ook verschil zoals reeds gemeld, dan zou het maar de 27ste aankomen. Als dat in de week is, is dat max 4 uur. Van mij toch nog nooit langer geweest. Maar iedereen doet wat het beste is voor hem. Ieder zijn wallet.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

O.B.Bommel

Herbie je bewijst hiermee dat je elke keer moet zoeken er is dus geen exact antwoord op te geven.

Nu denk ik ook te snappen waarom ik die berekening niet kon volgen (evenals Peldoman dat niet kon) want je ging vermoedelijk uit van je eigen voorbeeld berekeningen en niet van de gegeven cijfers van Peldoman. Is dat juist? Even om de communicatie weer te resetten.

De vraag die overblijft of het wel de moeite waard is om het tot op de peso uit te zoeken. Geen geld sturen kost helemaal niks. Dat vraagt om een toelichting.

Eigenlijk ben ik goedkoper uit sinds ik er niet meer naar kijk. Waarom? vroeger stuurde ik meer in een keer omdat het goedkoper was als je een groter bedrag stuurde.
Dan gebeurt het dat ze in PH niet kunnen budgetteren en dat er wat losser met het budget wordt omgegaan. Gevolg is dat je relatief meer geld stuurt. In ieder geval meer dan de verschillen waar we hier over aan het debatteren zijn.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Herbie

Elke seconde veranderd de koers, dus met de opgegeven koers van peldoman heb ok totaal geen rekening mee genomen. Gewoon ze alle twee naast elkaar gezet. En vergelijken maar. Op kleine bedragen is het verschil natuurlijk veel kleiner.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

peldoman

Ieder maakt voor zichzelf uit met en via wie hij zijn geld transfert , ik heb  vanmiddag €800,00 overgemaakt via WR en kreeg dit.



Niet gek €1,99 kosten wel een koers wat 281 peso minder is dan Transferwise maar 5 minuten later had ik het al, dat is mij ook 300 pesos waard.
Anders zou het wachten tot volgende week zijn geweest. Dus ieder zijn meug, ik ben hier tevreden mee.