geld sturen vanuit Belgie naar de Filipijnen

Gestart door joselito, zaterdag 12 september 2009, 17:30:41

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: Michaela op zondag 28 juni 2020, 11:45:15
Citaat van: Luke op vrijdag 26 juni 2020, 14:43:34
Hoeveel heb je verstuurd? 5000 EUR? dan zijn de kosten id 25+ eur

Om uit te proberen had ik eerst 100 euro overgemaakt, toen betaalde ik nog geen twee euro verzendkosten.
Bij de tweede verzending stuurde ik 5000 euro, toen had ik niet gekeken hoeveel verzendkosten ik betaalde, net teveel iets vertrouwen, denk ik.
Bij de derde verzending had ik gekeken, toen zag ik 25 euro verzendkosten. Zeer waarschijnlijk had ik ook bij de tweede verzending 25 euro verzendkosten betaald.
Inderdaad, hoe meer geld je opstuurt hoe meer verzendkosten je betaalt.
Goedkoper is het dus niet, de enige voordeel die ik nu zie bij transferwise is dat het sneller gaat. De volgende dag is het geld meteen beschikbaar aan de overkant.
De koers is ook goed bij transferwise.
Daarnaast stuur ik mijn moeder 100 euro maandelijks, dan is het goedkoper en sneller via Transferwise (2 euro) tegenover ABN AMRO (9 euro tot 15 euro, duurt een week).

Jij vind 25€ voor 5000€ te verzenden teveel ? bedenk dan dat je een wisselkoers hebt van +/- 0,8 peso beter dan al het overige . wat betekend op 5000 Euro toch zo'n 4000 peso minder , dat is dan 70 euro kosten alleen al op de wisselkoers en daar komen nog eens verzendkosten bij....min 8 €
Misschien eens een nieuw telmachinetje kopen? Transferwise is een van de gunstigste manieren om van  :eu: geld over te maken naar een  :smiley-philippines:  rekening. Na 13 jaar in de  :smiley-philippines: en evenveel manieren om geld over te maken geprobeerd, ben ik de laatste 5 jaar met "Transferwise" het voordeligste en met 0,0 problemen het beste af geweest.
BTW, ik heb geen aandelen bij "transferwise"  :lachen:  :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

pierrevanwies


heb een axa rekening in belgie en stuur mijn euros naar mijn filippijnse EURO rekening bij BPI [bank of the philippine islands];

in belgie betaal ik 10 euro kosten apart[gaat niet van het te vesturen bedrag af] en in de filippijnen worden er nog vaste koste  20,10 euro afgehouden

van het verstuurde bedrag, ik betaal dus voor elke overschrijving totaal 30,10 euro...  en kan mijn euros wisselen waar ik wil.   :hoedjeaf:   
pierre

Luke

Citaat van: pierrevanwies op dinsdag 30 juni 2020, 13:36:50

heb een axa rekening in belgie en stuur mijn euros naar mijn filippijnse EURO rekening bij BPI [bank of the philippine islands];

in belgie betaal ik 10 euro kosten apart[gaat niet van het te vesturen bedrag af] en in de filippijnen worden er nog vaste koste  20,10 euro afgehouden

van het verstuurde bedrag, ik betaal dus voor elke overschrijving totaal 30,10 euro...  en kan mijn euros wisselen waar ik wil.   :hoedjeaf:   
pierre


Waarom niet versturen met "kosten ten laste van de ontvanger".
Die zeerovers van BPI vragen al 20 EUR teveel!

pierrevanwies

 weet je zeker luke dat het dan goedkoper zou zijn ??

ik doe dat al sinds 2004 op die manier zonder noemenswaardige problemen en waar die 20 euro blijft hangen weet ik ook niet  maar volgens creek zaliger waren het kosten voor vreemde valuta rekening...   :denk:   .enfin minimum balance op een euro rekening bij BPI is 500 euro.

ikzelf bekijk de zaak ook andersom; als ik nu 8k euros overschrijf betaal ik [toch] maar 3,75 euro kosten per 1000 euro
                                                                  6k             is               dat             dan    5,00                   per  1000 euro
pierre

Ronny55

Heb het al op vele manieren geprobeerd , ik blijf trouw aan transferwise , voel me daar het meest comfortable mee, da is wat telt. Ieder doet het op zijn manier waar hij het meeste vertrouwen in heeft.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ton Hasselt

Citaat van: Luke op zondag 28 juni 2020, 03:31:58
Citaat van: Ton Hasselt op zaterdag 27 juni 2020, 17:40:27
Ik heb mijn vrouw gewoon een duplicaat pas van mijn kbc hier gegeven, lekker makkelijk 😊

4 eur per transactie + 1,5% van het bedrag tegen welke wisselkoers??

Ach wat maakt mij die paar eurootjes uit, als ze hier is kan ze die pas hier gebruiken, waarschijnlijk veel duurder  :lachen:  :lachen:  :lachen:

paco1938

ik denk dat een niet Europees overschrijving vanuit een Belgische BANK het voordeligste is-zelf gebruikt bij Argenta bank en de kost is EURO 8-
ik denk ook dat eenzelfde procedure mogelijk is bij iedere BELGISCHE bank-
Ben ermee gestopt omdat ik mijn bankrekening in BELGIE heb afgesloten-
Het EUROPEES overschriving formulier moet jezelf invullen met BIC/SWIFT CODES, enz en bijlages

GROETJES

stijn54

Citaat van: paco1938 op vrijdag  3 juli 2020, 03:37:43
ik denk dat een niet Europees overschrijving vanuit een Belgische BANK het voordeligste is-zelf gebruikt bij Argenta bank en de kost is EURO 8-
ik denk ook dat eenzelfde procedure mogelijk is bij iedere BELGISCHE bank-
Ben ermee gestopt omdat ik mijn bankrekening in BELGIE heb afgesloten-
Het EUROPEES overschriving formulier moet jezelf invullen met BIC/SWIFT CODES, enz en bijlages

GROETJES

Ik heb het een paar jaar geleden uitgebreid  getest en Transferwise is het goedkoopste geeft midden
koers en kosten rond 1 per cent.

maastricht

Citaat van: Ronny55 op woensdag  1 juli 2020, 10:02:22
Heb het al op vele manieren geprobeerd , ik blijf trouw aan transferwise , voel me daar het meest comfortable mee, da is wat telt. Ieder doet het op zijn manier waar hij het meeste vertrouwen in heeft.


Ja doe ik ook altijd, en als de andere kant BDO rekening heeft is het in 15 minuten op de rekening.
BPI soms een dag, die zijn er om het te vertragen.

Antonio

Als ik het zo allemaal lees, dan is mijn ervaring met Transferwise (zie eerdere posts in deze draad) een toevallige misser.
Misschien in een steekproef gevallen tegen witwassen of zo...
Ik gen ze nog 1 kans dan, vooruit.
Want ze werken wel ongecompliceerd, de wisselkoers is goed en de  bijkomende kosten zijn redelijk.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde