geld sturen vanuit Belgie naar de Filipijnen

Gestart door joselito, zaterdag 12 september 2009, 17:30:41

Vorige topic - Volgende topic

PIETK

Hier toch mindere ervaring met Transferwise. Al 1 1/2 jaar geleden een account aangemaakt en een eerste overboeking gedaan. ging probleemloos tot ik gebeld werd (landline) door een dame namens Transferwise.  Vragen
beantwoord (are you pensionado, are you living in the Philippines? en zo). Tot de verbinding plotsklaps werd
verbroken (door Transferwise of om technische reden, niet door mij). Terug op de website was mijn account
al geblokkeerd. Je kunt ertegen reclameren, maar dat heb ik maar achterwege gelaten. Transferwise no more.
Geld werd drie dagen later teruggeboekt

Kano

In verband met witwassen en andere criminele activiteiten loop je kans dat de verzendende of ontvangende bank contact opneemt en je vraagt naar de herkomst van het geld en waar het geld voor nodig is (compliance).
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Ronny55

Er kan natuurlijk al eens iets fout gaan, als ik mijn huis kocht 13 jaar geleden liet ik 50.000€ overschrijven . Volgens de bank kon dat , wat ze er niet bij vermelden is dat ieder bedrag boven de 10,000€ aan de cel "witwaspraktijken" moest gemeld worden. Gevolg ik kreeg een onderzoek naar de herkomst van het geld ...Wat toen 2 maanden in beslag nam . Het gevolg was dat de wissel koers van 61php/€ naar 58 php/€ gezakt was wat me zo'n 150.000 php(+/-) koste. Reactie van mijn bank, tja dat gebeurd heel zelden maar het kan....Kan je vertellen dat ik niet erg blij was met hun uitleg.... :negatief:  :kwaad19rm5:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Antonio

Citaat van: Ronny55 op vrijdag 10 juli 2020, 03:39:09
Er kan natuurlijk al eens iets fout gaan, als ik mijn huis kocht 13 jaar geleden liet ik 50.000€ overschrijven . Volgens de bank kon dat , wat ze er niet bij vermelden is dat ieder bedrag boven de 10,000€ aan de cel "witwaspraktijken" moest gemeld worden. Gevolg ik kreeg een onderzoek naar de herkomst van het geld ...Wat toen 2 maanden in beslag nam . Het gevolg was dat de wissel koers van 61php/€ naar 58 php/€ gezakt was wat me zo'n 150.000 php(+/-) koste. Reactie van mijn bank, tja dat gebeurd heel zelden maar het kan....Kan je vertellen dat ik niet erg blij was met hun uitleg.... :negatief:  :kwaad19rm5:
Ach Ronny, 13 jaar geleden een huis gekocht met 50.000 euro.. Dan zit je nou toch op een goudmijn,  :happy:   Die paar peso verlies van destijds. :happy2:
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

pierrevanwies

tja als je geld naar de    :smiley-philippines:   stuurt moet je het ook nog afhalen...   :lachen:   .

bij  BPI kom je zonder  juiste kleurqurantaine pas moeilijk of niet binnen maar voor je binnen kan mag je buiten eerst dit nog invullen.....

lettertjes zijn zo klein dat ik het niet eens kon lezen,, lol  HEALTH DECLARATION FORM... ongeveer 10x10 cm frame,dus kleiner als de afbeelding.



   :hoedjeaf:   .

tjenn


opinie

Hier een vlog uit Cebu van 27 mei 2020: die vragenlijst is de nieuwe standaard waar je aan zal moeten wennen.

https://www.youtube.com/watch?v=otuVW_AJAiA
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Ronny55

Citaat van: Antonio op vrijdag 10 juli 2020, 10:11:32
Ach Ronny, 13 jaar geleden een huis gekocht met 50.000 euro.. Dan zit je nou toch op een goudmijn,  :happy:   Die paar peso verlies van destijds. :happy2:
Dat is zoals je het wil bekijken , misschien niet voor u , maar voor mij is 150,000 php veel geld  :weetikniet:  , daar leefde ik toen 2 maand royal van . Wat het huis nu waard is , geen idee, denk dat dat afhangd van wat een koper ervoor wil betalen . Vooropgesteld dat je er eentje vind die dat geld ook heeft .   :happy:  :lachen:  :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronny55

Heb een vraagje, tot nog toe altijd met Transferwise gewerkt , nu is er iets fout gelopen , gelukkig niet met een echt groot bedrag . Mijn bank heeft het geld niet aanvaard en teruggestuurd naar transferwise of beter WISE nu , dat is nu al een week geleden , veel over en weer gechat, gemaild en gebeld " We hebben nog niets ontvangen , kan 2 tot 5 dagen duren " aldus wise. Heb intussen de bevestiging van mijn bank dat het op 2 april werd teruggestuurd naar de Metrobank de bank van wise in de PH. Swat, om het kort te maken , wie heeft er ervaring met "worldremit" want wise vertrouw ik niet meer ,eerste probleem en geen aanvaardbare oplossing tot nog toe .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luke

Gebruik soms Worldremit en Wise, allebei OK. Heb ook eens een probleem gehad met worldremit met een bedrag dat niet aanvaard werd door een lokaal remittance buro (pawnshops). Geld werd terug op mijn BE account gestort na een week. Ik verwacht in de huidige situatie (COVID-19) niet alles even normaal verloopt. Waarom weigert uw PH bank het bedrag?