Auteur Topic: geld sturen vanuit Belgie naar de Filipijnen  (gelezen 74895 keer)

Offline PIETK

• Forumlid
  • *
  • Land: ph
  • Nationaliteit: nl
  • Geslacht: Man
Re: geld sturen vanuit Belgie naar de Filipijnen
« Reactie #220 Gepost op: maandag 6 juli 2020, 07:59:31 »
Hier toch mindere ervaring met Transferwise. Al 1 1/2 jaar geleden een account aangemaakt en een eerste overboeking gedaan. ging probleemloos tot ik gebeld werd (landline) door een dame namens Transferwise.  Vragen
beantwoord (are you pensionado, are you living in the Philippines? en zo). Tot de verbinding plotsklaps werd
verbroken (door Transferwise of om technische reden, niet door mij). Terug op de website was mijn account
al geblokkeerd. Je kunt ertegen reclameren, maar dat heb ik maar achterwege gelaten. Transferwise no more.
Geld werd drie dagen later teruggeboekt

Offline Kano

• Forumlid
  • *
  • Everything has beauty, but not everyone sees it
« Reactie #221 Gepost op: maandag 6 juli 2020, 09:23:44 »
In verband met witwassen en andere criminele activiteiten loop je kans dat de verzendende of ontvangende bank contact opneemt en je vraagt naar de herkomst van het geld en waar het geld voor nodig is (compliance).

Offline Ronny55

• Forumlid
  • *
  • Nationaliteit: be
  • zeg wat je wil, zolang ik u niet moet voederen
« Reactie #222 Gepost op: vrijdag 10 juli 2020, 03:39:09 »
Er kan natuurlijk al eens iets fout gaan, als ik mijn huis kocht 13 jaar geleden liet ik 50.000€ overschrijven . Volgens de bank kon dat , wat ze er niet bij vermelden is dat ieder bedrag boven de 10,000€ aan de cel "witwaspraktijken" moest gemeld worden. Gevolg ik kreeg een onderzoek naar de herkomst van het geld ...Wat toen 2 maanden in beslag nam . Het gevolg was dat de wissel koers van 61php/€ naar 58 php/€ gezakt was wat me zo'n 150.000 php(+/-) koste. Reactie van mijn bank, tja dat gebeurd heel zelden maar het kan....Kan je vertellen dat ik niet erg blij was met hun uitleg.... :negatief:  :kwaad19rm5:

Offline Antonio

• Forumlid
  • *
  • Land: nl
  • You ask, we rotate !
« Reactie #223 Gepost op: vrijdag 10 juli 2020, 10:11:32 »
Er kan natuurlijk al eens iets fout gaan, als ik mijn huis kocht 13 jaar geleden liet ik 50.000€ overschrijven . Volgens de bank kon dat , wat ze er niet bij vermelden is dat ieder bedrag boven de 10,000€ aan de cel "witwaspraktijken" moest gemeld worden. Gevolg ik kreeg een onderzoek naar de herkomst van het geld ...Wat toen 2 maanden in beslag nam . Het gevolg was dat de wissel koers van 61php/€ naar 58 php/€ gezakt was wat me zo'n 150.000 php(+/-) koste. Reactie van mijn bank, tja dat gebeurd heel zelden maar het kan....Kan je vertellen dat ik niet erg blij was met hun uitleg.... :negatief:  :kwaad19rm5:
Ach Ronny, 13 jaar geleden een huis gekocht met 50.000 euro.. Dan zit je nou toch op een goudmijn,  :happy:   Die paar peso verlies van destijds. :happy2:

Offline pierrevanwies

• Forumlid
  • *
  • Land: 00
  • Nationaliteit: 00
« Reactie #224 Gepost op: zaterdag 11 juli 2020, 01:44:52 »
tja als je geld naar de    :smiley-philippines:   stuurt moet je het ook nog afhalen...   :lachen:   .

bij  BPI kom je zonder  juiste kleurqurantaine pas moeilijk of niet binnen maar voor je binnen kan mag je buiten eerst dit nog invullen.....

lettertjes zijn zo klein dat ik het niet eens kon lezen,, lol  HEALTH DECLARATION FORM... ongeveer 10x10 cm frame,dus kleiner als de afbeelding.

:hoedjeaf:   .

Offline tjenn

• Forumlid
  • *
  • Land: be
  • Plaats hier uw persoonlijke tekst
« Reactie #225 Gepost op: zaterdag 11 juli 2020, 15:38:48 »
Wat een klucht allemaal.  :ikkeniebegrijp:

Offline opinie

• Forumlid
  • *
  • Land: be
« Reactie #226 Gepost op: zaterdag 11 juli 2020, 18:50:15 »
Hier een vlog uit Cebu van 27 mei 2020: die vragenlijst is de nieuwe standaard waar je aan zal moeten wennen.

Offline Ronny55

• Forumlid
  • *
  • zeg wat je wil, zolang ik u niet moet voederen
« Reactie #227 Gepost op: maandag 13 juli 2020, 07:40:21 »
Ach Ronny, 13 jaar geleden een huis gekocht met 50.000 euro.. Dan zit je nou toch op een goudmijn,  :happy:   Die paar peso verlies van destijds. :happy2:
Dat is zoals je het wil bekijken , misschien niet voor u , maar voor mij is 150,000 php veel geld  :weetikniet:  , daar leefde ik toen 2 maand royal van . Wat het huis nu waard is , geen idee, denk dat dat afhangd van wat een koper ervoor wil betalen . Vooropgesteld dat je er eentje vind die dat geld ook heeft .   :happy:  :lachen:  :lachen: