geld sturen vanuit Belgie naar de Filipijnen

Gestart door joselito, zaterdag 12 september 2009, 17:30:41

Vorige topic - Volgende topic

Guadalupe

Pas ook een keer Wise gebruikt.Met een uur was het geld aan de overkant tegen een zeer laag tarief.De banken balen hier enorm van want die zien een verdienmodel verdwijnen.
Zowieso gaan de meeste banken het loodje leggen tegen al die opkomende nieuwe manieren van bankieren.
Wie lacht niet wie de mens beziet.

startagain

Ik gebruik ook al enkele jaren WISE (TransferWise), en ben er content van. Ik heb een eigen bankrekening in de Filipijnen, en kan hier op storten als de wisselkoers gunstig is.
World Remit is naar het schijnt ook niet slecht, maar heb ik enkel gebruikt om bv beltegoed (data voor internet) te  betalen. Enkel het GSM nummer doorgeven en het bedrag. Binnen de kortste keren staat het erop.
Move on.. to learn and improve

kaetemi

Nog geen problemen gehad met TransferWise. Naar BPI gaat dat op 1 seconde.

Als er een fout in de gegevens zit kan dat wel even in limbo zitten bij de bank in kwestie.
TransferWise zelf stuurt onmiddelijk een mail als ze het geld terug binnenkrijgen.

Bij banken die nog niet gedigitaliseerd zijn sturen ze gewoon iemand om de zoveel tijd met een stapel geld en formuliertjes naar een kantoor. :lachen:
In dat geval ligt de retour gewoon nog te wachten bij de bank in kwestie, of moeten ze nog een papieren printje van hun rekeningtransacties gaan halen.
Kaetemi

Pinkpanther

Hi, kan ik met Transferwise ook direct op mij Filipijnse BDO bankrekening storten ?

Dus dan moet ik eerst van mijn ABN bankrekening naar Transferwise storten....... en dan van Transferwide naar  BDO  ??   :ikkeniebegrijp:

Pinkpanther  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Riens

Op het moment van de transactie betaal je met ideal. Maar buiten kantoortijden kan het wel eens wat langer duren.

Je kan ook geld op je transferwise account zetten, ik heb de creditcard van transferwise en dan moet je er wat geld op zetten. Ik kan zelf bepalen welke valuta op de kaart staat. Zo kon ik eindelijk betalen bij shopee.

Luke

Citaat van: Pinkpanther op woensdag 14 april 2021, 11:07:53
Hi, kan ik met Transferwise ook direct op mij Filipijnse BDO bankrekening storten ?

Dus dan moet ik eerst van mijn ABN bankrekening naar Transferwise storten....... en dan van Transferwide naar  BDO  ??   :ikkeniebegrijp:

Pinkpanther  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Gebruik gewoon mijn bankkaart (Bankcontact in BE). Met een creditcard kan er "cash-advance" fee aangerekend worden door de bank.

tjenn

Citaat van: Pinkpanther op woensdag 14 april 2021, 11:07:53
Hi, kan ik met Transferwise ook direct op mij Filipijnse BDO bankrekening storten ?

Dus dan moet ik eerst van mijn ABN bankrekening naar Transferwise storten....... en dan van Transferwide naar  BDO  ??   :ikkeniebegrijp:

Pinkpanther  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:
Klopt helemaal.  :thumb:

Bjorna145

Ik gebruikte altijd SUNRO maar die had een tijd geleden problemen met hun systeem, gebruik nu transfer wise ben er erg tevreden over, gisteren nog geld overgemaakt van mijn Nederlandse rekening naar mijn Filippijnse rekening (Metrobank) stond er binnen een uurtje op en dat in het weekend.
Ik weet niet hoe het gaat met grote bedragen b.v. 10000Euro iemand daar ervaring mee?


m.vr.gr.

Johan

Guadalupe

Bij grotere bedragen kan de ontvanger gebeld worden door zijn bank of hij bekend is met het grote bedrag.Dit zal wel een anti witwas actie zijn ...
Het kan zijn dat als je naar jezelf een groter bedrag overboekt dat er naar de herkomst van het geld gevraagd wordt.
Of het overmaken van grote bedragen ook wordt bijgehouden door een centraal punt in Nederland weet ik niet,maar het kan handiger zijn om meerdere kleinere bedragen over te boeken.
Wie lacht niet wie de mens beziet.

Bjorna145

Ik doe nu altijd 2000 euro incl kosten tot nu toe geen vragen bij SUNRO moet ik altijd bewijzen waar het vandaan kwam en waar ik het voor gebruikte, bij transfewise moet je alleen zeggen waar je het voor gebruikt.


m.vr.gr.

Johan