Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Palawan of Boracay ?

Gestart door bangus, dinsdag 22 maart 2011, 16:50:35

Vorige topic - Volgende topic

Fonzie3300

Ik ben ik 2009 en in 2010 op vakantie in Boracay geweest en heb absoluut niks negatiefs gemerkt, maar ik ga in augustus en da's buiten het vakantieseizoen hier en dan ben je haast alleen op Boracay. 

The Hobbit House is ook mijn favoriete stop wanneer we 's avonds naar Da Mall gingen om iets te eten.  Eten deden we meestal in Rumba's (aan de overzijde van Hobbit House). Ze hebben daar zalige steaks en frozen margaritas to die for lol.

Wij logeren altijd in Kikkos Resort. Prachtig klein hotel, vriendelijke staf, mooie kamers en goed bij prijs. Ligt op 3 minuten wandelen van het strand en je bent op 20 minuutjes in Da Mall wanneer je over het strand wandelt. Ik heb mijn verfloofde daar ten huwelijk gevraagd en da's waar wij op huwelijksreis zullen gaan. :-)

Fons



amarbolar

bedankt.
weet er ook iemand meer over Baguio?

Rich

Ben 2 x in Baguio geweest, maar vind er weinig bijzonders aan.

Het is nu zo'n 20 jaar geleden dat ik er was en ik dacht dat het zo'n 5 uur rijden was met de auto. Wel een mooie tocht.



Rich de Nederbelg.

Koen

Wij gaan ook naar Palawan van 24-10 tot 04-11, en vliegen met PAL van Manila op Puerto Princesa.

Ik was aan het denken om eerst naar Sabang te gaan voor enkele dagen (bezoek underground river, mangrove tour), dan met boot (als hij vaart) voor enkele dagen naar Port Baron.Misschien maken we nog een tussenstop op Cacnipa Island (Coconut Garden Island Resort).
Vanuit Port Baron dan ofwel met boot naar El Nido, ofwel over de weg via Roxas en Taytay naar El Nido. Ik zie zo'n beetje op tegen de lange trip van Puerto Princesa naar El Nido.

Van den andere kant denk ik ook, misschien toch beter om direct de lange trip te maken naar El Nido, en onderweg wat te genieten van het uitzicht. Het vliegtuig land om 9.20 u. als er geen vertraging is natuurlijk. En na El Nido rustig terug te komen via combinatie van boot en over de weg.

Maar ik maak ook de afweging, stel ik neem de terugvlucht van PAL op 4-11-2011 van Puerto Princesa niet (kostprijs +-100 euro voor 2), en boek (of herboek) een nieuwe vlucht voor ons tweeen via El Nido naar Manila? Oké, deze vlucht kost ook extra, maar een Van rijdt ook niet gratis.

Ook moet ik onderhand wel een hotel gaan vastleggen in El Nido, hebben jullie suggesties? 't Mag op het strand zijn, met zicht op zee...

Groeten,
Koen

xav

Citaat van: Koen op vrijdag  2 september 2011, 21:42:54
Wij gaan ook naar Palawan van 24-10 tot 04-11, en vliegen met PAL van Manila op Puerto Princesa.

Ik was aan het denken om eerst naar Sabang te gaan voor enkele dagen (bezoek underground river, mangrove tour), dan met boot (als hij vaart) voor enkele dagen naar Port Baron.Misschien maken we nog een tussenstop op Cacnipa Island (Coconut Garden Island Resort).
Vanuit Port Baron dan ofwel met boot naar El Nido, ofwel over de weg via Roxas en Taytay naar El Nido. Ik zie zo'n beetje op tegen de lange trip van Puerto Princesa naar El Nido.

Van den andere kant denk ik ook, misschien toch beter om direct de lange trip te maken naar El Nido, en onderweg wat te genieten van het uitzicht. Het vliegtuig land om 9.20 u. als er geen vertraging is natuurlijk. En na El Nido rustig terug te komen via combinatie van boot en over de weg.

Maar ik maak ook de afweging, stel ik neem de terugvlucht van PAL op 4-11-2011 van Puerto Princesa niet (kostprijs +-100 euro voor 2), en boek (of herboek) een nieuwe vlucht voor ons tweeen via El Nido naar Manila? Oké, deze vlucht kost ook extra, maar een Van rijdt ook niet gratis.

Ook moet ik onderhand wel een hotel gaan vastleggen in El Nido, hebben jullie suggesties? 't Mag op het strand zijn, met zicht op zee...

Groeten,
Koen


hey Koen... ik zal ook op palawan zitten in die tijd... ik wil je wel wat van een tour geven van enkele dingen als je wil... met wat benzine in de auto ben je ervan af... je laat me maar een seintje...

Bulldozer

Citaat van: Koen op vrijdag  2 september 2011, 21:42:54
Van den andere kant denk ik ook, misschien toch beter om direct de lange trip te maken naar El Nido, en onderweg wat te genieten van het uitzicht. Het vliegtuig land om 9.20 u. als er geen vertraging is natuurlijk. En na El Nido rustig terug te komen via combinatie van boot en over de weg.

Maar ik maak ook de afweging, stel ik neem de terugvlucht van PAL op 4-11-2011 van Puerto Princesa niet (kostprijs +-100 euro voor 2), en boek (of herboek) een nieuwe vlucht voor ons tweeen via El Nido naar Manila? Oké, deze vlucht kost ook extra, maar een Van rijdt ook niet gratis.

Ook moet ik onderhand wel een hotel gaan vastleggen in El Nido, hebben jullie suggesties? 't Mag op het strand zijn, met zicht op zee...

Groeten,
Koen


Beste Koen,

2 jaar terug hebben wij dezelfde reis gemaakt. Eerst een paar dagen Puerto Princessa, daarna met prive busje naar El Nido en vandaar met het vliegtuig terug naar Manila. Ik zou deze volgorde aanhouden en het niet andersom doen.

Ik weet je budget niet maar ik heb toen goede ervaring gehad met het dolarog resort. Ligt aan het strand en iedere dag is er een gratis boot aanwezig voor eilandhoppen. http://www.dolarog.com/ Het resort had voor ons vervoer geregeld van Puerta Princessa naar El Nido. Die reis viel alles mee. (wij hadden dan wel een heel busje voor ons 3en...)

Een compleet verslag staat op het "andere" forum.

Groeten Bulldozer

gosternokke

Behoorlijk aan de prijs dat Dolarog resort.  Als ik het goed heb gezien is de goedkoopste kamer 3500 peso per persoon, dus als je met je tween daar een nachtje verblijft ben je meer dan 100 euro kwijt. Das een maandsalaris in  :smiley-philippines:  Mij niet gezien daar.

Bulldozer

Beste Gosternokke,

Als je verder leest zou je ook zien dat het inclusief ontbijt en avondeten is en gratis gebruik van een boot over dag. Al met al vind ik 60 euro pp niet verkeerd. Maar ik wacht met smart op jouw ervaringen van een goede overnachting plaats in El Nido zodat Koen een beetje kan vergelijken. Aan een reactie als "mij niet gezien daar" heeft Koen natuurlijk niets.

Groeten Bulldozer 

gosternokke

Heb ik gezien op de site dat het inclusief  de door U genoemde zaken is.  Maar ook daar rekening mee houdend vind ik het duur.   Ik geef in principe nooit meer dan 1000 peso uit voor een kamer.

boldy

Citaat van: gosternokke op maandag  5 september 2011, 19:49:13
Heb ik gezien op de site dat het inclusief  de door U genoemde zaken is.  Maar ook daar rekening mee houdend vind ik het duur.   Ik geef in principe nooit meer dan 1000 peso uit voor een kamer.

vast en zeker een zeeuw   :floet: :benweg:
het leven is net een lul keihard en veel te kort