hoe het best documenten versturen naar de Filipijnen?

Gestart door naturefriend, maandag 30 mei 2011, 19:15:36

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Via DHL heb ik ff uitgezocht.

Vanuit België naar Manilla, 2 dagen,

Vanuit België naar  Camarines Norte, 4 dagen.










Camarines Norte, 4 dagen. (Dezelfde afmeting, alleen nu 200 gr)




:benweg:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Pascal Keirens

Zeker niet met bpost!!!!!!!!!!!!!!!!
Heb in december documenten opgestuurd met bpost (prijs: 44 euro) en die zijn niet toegekomen. Ik ben in het postkantoor gaan reklameren en daar krijg je gewoon de uitleg: 'allé? Kwijt? Denkt ge nu echt dat ge den enigste zijt? Doet uw klachten online jong, maar ik denk niet dat ge daar één euro van gaat terug zien.' Klacht half januari via het klachtenformulier online gedaan, nog altijd geen antwoord op gehad. Twee weken geleden online een klacht gedaan dat mijn klacht nog steeds niet behandeld is, nog altijd geen antwoord op gehad. Intussen ben ik op zoek naar nog mensen die 'slachtoffer' zijn van bpost om de klachten te bundelen. Ik ben werkzaam in de media dus ga dat in het groot uitsmeren.. Mensen met klachten jegens bpost? :lachen:

Heb uiteindelijk de documenten terug gaan halen bij Van Bogaert enz enz, terug opgestuurd met DHL en twee dagen later waren ze daar.

Pascal Keirens

Foutje in mijn voorgaand bericht: niet bpost maar EMS Taxipost.

Luke

Citaat van: naturefriend op woensdag  1 juni 2011, 09:20:34
Gisterennamiddag bruine omslag A5 formaat verzonden met de Post per aangetekend schrijven en bewijs van ontvangst erbij gevoegd. Ik ben eens benieuwd wanneer ze het in handen zullen krijgen. Het moet verstuurd worden naar Camarine Norte, Jose Panganiban. Ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes

Denk dat de bestemmeling best na 2-3 weken zelf naar het hoofd(pastkantoor) stapt en gaat kijken of er iets angekomen is op zijn naam. Misschien kan ie contact info achterlaten (SMS)....

Johan En Elvie

Gisteren een omslag opgestuurd voor mijn balikbayan service naar mijn werkers daar via DHL kostprijs bijna 78 euro is wel duur voor 2 A4tjes maar op de site kan ik met de trackingnumer het opvolgen, het is in Duitsland vertrokken deze morgen en komt morgen al aan dus 2 dagen.
Gekozen voor DHL op aanraden van mijn shipping maatschappij hier zij leveren de beste en snelste service.
Met de Belgische post zou ik ook nooit meer iets opsturen.
Vroeger 2 keer geprobeerd, de eerste keer een klein doosje chocolade is aangekomen 5 maand later en bijna volledig leeggegeten hehe en ook reeds slecht.
de 2de keer een badmintonset voor een nicht van mijn vrouw, ze heeft 3 keer naar de post moeten lopen om dit pakje te krijgen, het zat in een andere doos en volledig onder de modder, in de Filippijnse post haden ze blijkbaar eerst zelf genoten van het pakje voor ze het vrijgaven.
Het probleem ligt niet zo zeer bij de Belgische post maar wel ginder, ik veronderstel dat van hier naar daar alles heel snel ter plaatse is maar als het in de handen van de Filippijnse post komt dat het fout loopt.
Met DHL heb je dat probleem niet.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

naturefriend

Joepie de documenten zijn aangekomen. Op 31 mei verzonden met bpost en aangetekend naar Jose Panganiban, Camarine Norte. Gisteren heeft mijn pleegdochter alles keurig ontvangen. De postbode liet bij haar thuis een berichtje achter dat er op het postkantoor een zending was aangekomen voor haar. Nu vlug met de documenten naar de ambassade voor het bekomen van haar toeristen visum. Maar dit zal geen probleem zijn en kunnen we nu beginnen uitkijken naar haar komst.
In het vervolg zal ik dus nog zaken versturen met bpost en aangetekend, op slechts 2 weken tijd ter bestemming.

Jan69

Waar vind ik de tarieven van DHL naar de phils?

Kin je een brief gewoon afgeven aan een DHL service punt zoals een krantenwinkel?


Ok prijzen gevonden: online is dit het goedkoopst 75€, 95€ in service punt. Hoe verklaren ze dit verschil?

Budgie

Tja het is net hoeveel haast je heb Stuur zelf af en toe een klein pakketje tot 2 kg per post.nl Zonder track en trace want dat werkt toch niet verder dan Manilla Kosten €18.00 Daar stoppen we dus ook brieven in voor de familie en foto`s Komen meestal na 2 weken aan in Negros  3 weken is lang.

Als we zeker willen dat het aankomt zenden we meestal de zelfde brieven naar 2 adressen
Zonder track en trace heeft als voordeel dat men daar denkt Toch niets waard Hou de prijs die je moet opgeven dan ook zeer laag ongeveer €20.00 Hou er rekening mee dat men pesos 100 moet betalen daar voor ontvangst
Getting older beats the alternative -dying young

dagupan

Iemand hier ervaring mee, blijkbaar goede prijzen beter dan bij de rechtstreekse koerierdiensten als DHL enzovoort ...

https://www.parcelparcel.com/

Antonio

Bij deze wil ik dit topic weer even nieuw leven inblazen.
Ik wil graag een brief sturen vanuit Davao City naar de belastingdienst in Heerlen.
het is een ingevuld en ondertekend formulier, waarop ik aan geef dat ik hun post op het Nederlandse adres van mij broer wil ontvangen.
Volgens de instructie moet ik dat formulier invullen, uitprinten, ondertekenen en per post opsturen naar Heerlen:
belastingdienst adres wijziging formulier

Nou zit ik te kijken bij bijvoorbeeld DHL: kost iets van 60 euro !
Iemand ervaring met andere opties ?
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde