Nederlands paspoort vernieuwen in de Filipijnen

Gestart door Kano, zondag 27 februari 2022, 06:22:36

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Antonio

Citaat van: Bjorna145 op vrijdag 29 september 2023, 00:34:21Had ik nog een vraag een afspraak moet je die maanden van te voren maken? Of is de doorstroom snel genoeg?

alvast bedankt

Johan
Johan, dat weet ik niet. ik weet ook niet hoe vaak ze in Cebu of in Davao zijn.
Bulldozer adviseerde eerder al om regelmatig op deze facebook link te kijken.

Overigens de fotograaf in Davao, waar ik de pasfoto's heb laten maken, is Lito Sy Studio, INC in SM City mall.
De foto's waren OK.

Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

O.B.Bommel

Citaat van: folkertjong op vrijdag 29 september 2023, 00:07:55Alles beter dan een vlucht met hotel en vele andere kosten naar Manila.

Succes de 28ste.
De prijs is gigantisch omhoog gegaan, nu rond 175 Euro en in mijn geval ook extra betalen om het naar hier te laten sturen vanuit Indonesie (Waar ze gedrukt worden) naar ons huis.
Net weer terug van PH om mijn zaken weer even in Europa te regelen. Het lijstje is weer bijna af. Onderhoud auto, APK, onderhoud CV, vitamientjes, bijhouden vrienden/kennissen enz. November weer terug. Gaat relatief gesmeerd als ik het vergelijk met PH ook in dit topic. Soms snel soms een hoop gedoe.

Ik heb eigenlijk helemaal geen beeld van identificatie/visa-verblijf kosten zo gemiddeld per jaar. Sommigen hebben een 13A permanent verblijf, anderen weer een SRRV en weer anderen wonen op toeristenbasis. ik "woon" er gemiddeld 5 maanden per jaar maar ben officieel gewoon toerist (behalve voor de BPI en SSS) dus ik verleng telkens bij immigratie. Vind ik heel vervelend maar ja het moet. Ik vind het knap duur zo met die visa (melkkoeien die buitenlanders) maar een permanent visum is ook niet voor niks. En nu in dit topic komen er nog meer kosten bij als reis en verblijfkosten, portokosten, kosten Nederlands paspoort, het loopt nogal op. Ik ben nu wel benieuwd naar die kosten. In NL kost het paspoort zo'n 80 euro plus een pasfoto en dan is het wel klaar.

Natuurlijk gaan algemene vergelijkingen mank omdat ik op en neer reis naar Europa (kost ook wat) maar dat doe ik niet alleen voor het regel-gemak dus zijn dat bijzaken.

Heeft iemand daar wel eens een berekening van gemaakt?
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

tjenn

Citaat van: Bjorna145 op vrijdag 29 september 2023, 00:31:53Ik ben volgend jaar de klos maar ik ga met de boot naar Manila, huur een luxe kamer.
Op de boot is altijd wel wat entertainment en het is meer relaxer.
Misschien wel wat duurder i.v.m. de luxe kamer, maar dat heb ik er wel voor over.
Ik moet van Dumaguete naar Manila.

Johan
Hoelang is dat varen eigenlijk iets van meerdere dagen dacht ik?

Pinocchio

Citaat van: O.B.Bommel op vrijdag 29 september 2023, 11:32:04Natuurlijk gaan algemene vergelijkingen mank omdat ik op en neer reis naar Europa (kost ook wat) maar dat doe ik niet alleen voor het regel-gemak dus zijn dat bijzaken.

Heeft iemand daar wel eens een berekening van gemaakt?

Even McKinsey bellen? :weetikniet:
https://www.mckinsey.com/quarterly/overview/big-data-analytics

folkertjong

Sorry. Manila nu 148,50
Maar je moet er naar toe reizen (Heen en weer) en dan ivm verder weg wonen laten toesturen.




Bjorna145

Hoelang is dat varen eigenlijk iets van meerdere dagen dacht ik?

2 nachten en een dag. in de avond op de boot en je komt twee dagen later smorgens aan in Manila.

Maar ik ga eens vragen aan de ambassade wat CEBU kan doen voor het vernieuwen van een paspoort.

m.vr.gr.

Johan

Bulldozer

Citaat van: O.B.Bommel op vrijdag 29 september 2023, 11:32:04Heeft iemand daar wel eens een berekening van gemaakt?
Voor permanent resident:
Iedere 10 jaar paspoort vernieuwen, maar dat moet in Nederland of als toerist ook. Blijkbaar nu bijna 150 euro in Manila.

Iedere 5 jaar Icard verlengen. Laatste keer (2022) was dit Php 4576

Ieder jaar annual report Php 310

Iedere keer dat je de Filippijnen verlaat een exit clearance en reentry permit. Eerste keer van het jaar is dat Php 2880. Volgende keren in hetzelfde jaar Php 2180. Officieel moet je ook nog travel tax betalen, maar daar doe ik niet aan. Is ook nooit naar gevraagd.

Ik verlaat de Filippijnen meestal 4x per jaar. Is dus al snel Php 10.000 per jaar.

Maarja toeristen visum moet je ook iedere keer a php 3010 verlengen. Dus dat is niet echt goedkoper. Plus eec en reentry permit krijg je op het vliegveld en voor toeristen visum verlengen moet je naar BI.

Ik woon op anderhalf uur afstand van de Ambassade en main office BI dus dat zijn de kosten niet voor verlengen paspoort of icard. Php 400 aan tol en benzine.