Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Administratief onderzoek

Gestart door Danny, donderdag 9 juni 2011, 22:31:14

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Citaat van: Danny op zondag 12 juni 2011, 01:14:38
@ Phille : het is de eerste keer dat ik met een Filippijnse trouw,ik zoek het bij het leeftijdsverschil omdat ik geen andere reden kan vinden voor deze situatie

Danny, ik verwijt je niks he, ik stel gewoon een vraag; dan snap ik ook niet goed waarom er een administratief onderzoek nodig is hoor  :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:


stijn54

Ik vraag me wel af als je dan bijvoorbeeld 5 jaar samenwoont met je filippijnse vrouw in de Filippijnen of ze dan nog de gezinshereninging kunnen weigeren op basis van zogezegd schijnhuwelijk.
Bij mij werd het visum gewoon geweigerd omdat het mijn tweede huwelijk was maar dat werd uiteraard niet op papier gezet.
groeten

Amice

Als dat niet op papier staat is het ook geen officiele reden voor afwijzing waarop bezwaar of beroep kan worden aangetekent.

Dat laatste is van belang aangezien indien de echte reden een 2e huwelijk is maar niet op papier is gezet, ze het bezwaar/beroep zullen moeten honoreren, vanwege het feit dat de opgegeven reden een drog reden is,welke weerlegt kan worden.

Aldus is er dan slechts sprake van een vertragings techniek,want het zal normaliter niet leiden tot een definitieve afwijzing op gegronde redenen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Danny

Goed om weten,dank u!Ik ga vragen of ze me een reden willen geven voor dit administratief onderzoek,misschien zeggen ze het me niet maar ik kan het altijd proberen,de stress verbetert er niet op,binnen 19 dagen vertrek ik en de vraag spookt door me heen,zal ik alweer alleen terug moeten komen of zal ik eindelijk mijn vrouw kunnen meebrengen? :confused2

Amice

Ik ga er in deze van uit dat er schriftelijk is afgewezen. In die afwijzing dient dan de reden vermeldt te worden waarom er is afgewezen. Indien dat niet in de afwijzing staat vermeldt heb je al reden om bezwaar te maken.
Immers kunnen ze niet afwijzen omdat ze graag willen afwijzen.

Het beste kun je nu dus al  een bezwaarschrift naar ze sturen, welke ze dan schriftelijk dienen af te handelen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Danny

Dank u voor de info,morgen bel ik sowieso terug om meer te weten te komen!

pvgossum

Phil het grote verschil is dat buij jou niet naar Brussel gestuurd is maar dat de ambassade het + beoordeeld heeft wat echt zeer uitzonderlijk is. De kans bestond als bij jou naar Brussel gestuurd was dat ze het leeftijdverschil ook sterker onderzocht zouden hebben.

In Brussel is sterk afh van de persoon die het dossier krijgt: als ik goed begrepen heb i het parket positief (wat zeer goed is, later voor de rechtbank), maar DVZ kan dan inderdaad nog steeds van mening verschillen (ze hebben wettelijk gezien de mogelijkheid om niet akkoord te gaan met parket)

Groot leeftijdverschil is één van de redenen die vermeld wordt in de criteria rond mogelijk schijnhuwelijk, wettelijk gezien moeten ze wel nog een tweede aanwijziging bijvoegen. Als het uiteindelijk wordt afgewezen kan je in beroep gaan. EErst bij de Raad van vreemdelingenbetwisting (maar die beoordeelt enkel de procedure en niet de feiten, bv wanneer de visumaanvraag te lang heeft geduurt en dat is bij Belgen ongeveer 9 maanden wanneer ze geen verlenging van het onderzoek hebben aangevraagd, ik dacht dat er ook rechtspraak was van 6 maanden maar met de herziening van de vreemdelingenwet weet ik dit niet goed meer, check dit bij een advocaat) en ten tweede bij Rechtbank van eerste aanleg (oordeelt over de feiten, maar DVZ kan wel in beroep gaan)


huzzie

Hoi,

Ook ik heb een adm. onderzoek gehad NADAT mijn vrouw al in België was. Dat kwam omdat zij een visum gezinshereniging had gekregen van ambtswege. Dit betekent dat de ambassade  ze heeft uitgereikt zonder advies van DVZ. Uitzonderlijk maar het kan. Toen mijn vrouw zich in het stadhuis kwam aanmelden (eind juli 2010) ter registratie werd ons medegedeeld dat het huwelijk nog niet werd erkend omdat er geen DVZ-advies was.
In september kwam de recherche aan onze deur om te zien of mijn vrouw daadwerkelijk bij mij woonde. Klein verhoor en zoektochtje door het huis. Wilden haar kleerkast zien, de badkamer om de tandenborstels te tellen en handdoeken.
Daarna bekeken ze ook nog de vuile wasmand en vroegen ze waar ze haar slipjes bewaarde. Dit moet je allemaal ondergaan met een stoïcijnse kalmte..... Ik dacht dat daarmee de kous af was maar in oktober 2010 kregen we een telefoon van de recherche dat we ons, samen, moesten aanmelden voor een verhoor.  Mijn vrouw werd eerst verhoord met een Tagalog-tolk erbij. Duurde 6 uren. Daarna was het aan mij.  Duurde +/- 4 uren. Er worden daar heel persoonlijke vragen gesteld waar ik nu niet ga over uitweiden. Ook dit moet je nu éénmaal ondergaan.
In maart 2011 werd mijn huwelijk erkend.

En Phille,

Prijs jezelf gelukkig dat alles vlot ging maar ik wil toch nog even meegeven dat tijdens het LC-gesprek de meesten zich wel heel braafkes hebben zullen gedragen en dat er desondanks dat toch zijn met negatieve ervaringen.
Madam Weitz heeft op dit vlak alleszins geen al te beste reputatie. Ook ik heb er mee te maken gehad ondanks mijn normale look, en beleefde houding. Maar zoals je zelf schreef, ieder zijn ervaring...

Grtz

Phille

Citaat van: huzzie op dinsdag 14 juni 2011, 12:57:45
Hoi,

Ook ik heb een adm. onderzoek gehad NADAT mijn vrouw al in België was. Dat kwam omdat zij een visum gezinshereniging had gekregen van ambtswege. Dit betekent dat de ambassade  ze heeft uitgereikt zonder advies van DVZ. Uitzonderlijk maar het kan. Toen mijn vrouw zich in het stadhuis kwam aanmelden (eind juli 2010) ter registratie werd ons medegedeeld dat het huwelijk nog niet werd erkend omdat er geen DVZ-advies was.
In september kwam de recherche aan onze deur om te zien of mijn vrouw daadwerkelijk bij mij woonde. Klein verhoor en zoektochtje door het huis. Wilden haar kleerkast zien, de badkamer om de tandenborstels te tellen en handdoeken.
Daarna bekeken ze ook nog de vuile wasmand en vroegen ze waar ze haar slipjes bewaarde. Dit moet je allemaal ondergaan met een stoïcijnse kalmte..... Ik dacht dat daarmee de kous af was maar in oktober 2010 kregen we een telefoon van de recherche dat we ons, samen, moesten aanmelden voor een verhoor.  Mijn vrouw werd eerst verhoord met een Tagalog-tolk erbij. Duurde 6 uren. Daarna was het aan mij.  Duurde +/- 4 uren. Er worden daar heel persoonlijke vragen gesteld waar ik nu niet ga over uitweiden. Ook dit moet je nu éénmaal ondergaan.
In maart 2011 werd mijn huwelijk erkend.

En Phille,

Prijs jezelf gelukkig dat alles vlot ging maar ik wil toch nog even meegeven dat tijdens het LC-gesprek de meesten zich wel heel braafkes hebben zullen gedragen en dat er desondanks dat toch zijn met negatieve ervaringen.
Madam Weitz heeft op dit vlak alleszins geen al te beste reputatie. Ook ik heb er mee te maken gehad ondanks mijn normale look, en beleefde houding. Maar zoals je zelf schreef, ieder zijn ervaring...

Grtz

En wat is dan de reden dat men een administratief onderzoek instelt? Heb je daar enig idee van? Dat men een onderzoek naar schijnhuwelijk doet weet ik, houdt dit altijd een adminstratief onderzoek in?

Ik weet niet in welke regio je woont, misschien heeft dat ook een invloed. Ik zal jullie wel op de hoogte houden hoe het er bij mij aantoe zal gaan; maar één ding is zeker, als ze op bezoek komen zijn ze van harte welkom en krijgen ze zelfs een kop koffie als ze dat willen; willen ze weten waar haar slipjes liggen, dan wijs ik dat gewoon, is toch allemaal geen probleem, alé ik zou daar geen probleem van maken! Dat ze rondneuzen zoveel als ze willen en vragen stellen zoveel als ze willen; die mensen doen toch ook maar hun werk denk ik dan maar!

pvgossum

administratief onderzoek (vanwege de gemeente of stad): de gemeente/stad kan zelfstandig beoordelen of ze instemmen wanneer ze akkoord gaan met de registratie van het huwelijk. Bij mij hing dit samen met visumaanvraag (vermits ik eens geprobeerd had om vrouw met toeristenvisum naar Belgie te krijgen, afgewezen omdat ze te arm was) vermits dat reeds bij DVZ zat.

De stad Gent wou ons beide interviewen (maar ze hebben het beperkt tot mij omdat mijn vrouw in filipijnen zat) en op basis van dit ene interview opgestuurd naar DVZ (waarschijnlijk met positief oordeel vermits haar visum is goedgekeurd). Na dit interview bij stad/gemeente (in strikte zin verkennende stap maar alle info kan later gebruikt worden) kunnen ze van oordeel zijn dat aanvullende zaken nodig zijn zoals plaatsbezoek, interview bij parket, etc.

Later toen vrouw in Belgie was enkel een beperkte woonstcontrole gehad.