Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Administratief onderzoek

Gestart door Danny, donderdag 9 juni 2011, 22:31:14

Vorige topic - Volgende topic

Budgie

#50
Citaat van: Danny op woensdag 15 juni 2011, 22:08:07
Veel verschillen met Nederland en Belgie blijkt,is het in Nederland ook zo dat ze elk koppel een andere behandeling geven,hangt het er ook vanaf hoe hun "klak" staat,in het Antwerps gezegd?

Neen want hier word alles centraal geregeld en doet men het precies volgens de regels En ook een groot voordeel men hoeft niet getrouwd te zijn Is gewoon een kwestie dat je binnen de regels moet vallen dan mag ze komen Je hoeft ook maar een keer daar naar toe En of ze echt bij je woont? Wie controleert? Alleen inschrijven bij de gemeente en als je gemeente niet controleert niets aan de hand en alleen in moeilijke wijken controleert men een keer in de grote steden.

Inderdaad Amice maar als je dat niet heb doe je als laatst hier een Thaise dan beschuldig een oude man terwijl hij niets had gedaan en tegen de tijd dat dat bekend was bij de politie door onderzoek had de dame al haar papieren binnen en ja ongeldig verklaren dat is te veel werk.
Getting older beats the alternative -dying young

huzzie

Citaat van: ladgar op dinsdag 14 juni 2011, 21:56:48
Citaat van: huzzie op dinsdag 14 juni 2011, 12:57:45
Hoi,

Ook ik heb een adm. onderzoek gehad NADAT mijn vrouw al in België was. Dat kwam omdat zij een visum gezinshereniging had gekregen van ambtswege. Dit betekent dat de ambassade  ze heeft uitgereikt zonder advies van DVZ. Uitzonderlijk maar het kan. Toen mijn vrouw zich in het stadhuis kwam aanmelden (eind juli 2010) ter registratie werd ons medegedeeld dat het huwelijk nog niet werd erkend omdat er geen DVZ-advies was.
In september kwam de recherche aan onze deur om te zien of mijn vrouw daadwerkelijk bij mij woonde. Klein verhoor en zoektochtje door het huis. Wilden haar kleerkast zien, de badkamer om de tandenborstels te tellen en handdoeken.
Daarna bekeken ze ook nog de vuile wasmand en vroegen ze waar ze haar slipjes bewaarde. Dit moet je allemaal ondergaan met een stoïcijnse kalmte..... Ik dacht dat daarmee de kous af was maar in oktober 2010 kregen we een telefoon van de recherche dat we ons, samen, moesten aanmelden voor een verhoor.  Mijn vrouw werd eerst verhoord met een Tagalog-tolk erbij. Duurde 6 uren. Daarna was het aan mij.  Duurde +/- 4 uren. Er worden daar heel persoonlijke vragen gesteld waar ik nu niet ga over uitweiden. Ook dit moet je nu éénmaal ondergaan.
In maart 2011 werd mijn huwelijk erkend.

En Phille,

Prijs jezelf gelukkig dat alles vlot ging maar ik wil toch nog even meegeven dat tijdens het LC-gesprek de meesten zich wel heel braafkes hebben zullen gedragen en dat er desondanks dat toch zijn met negatieve ervaringen.
Madam Weitz heeft op dit vlak alleszins geen al te beste reputatie. Ook ik heb er mee te maken gehad ondanks mijn normale look, en beleefde houding. Maar zoals je zelf schreef, ieder zijn ervaring...

Grtz

In een vroegere post hebt ge verteld dat ge zelf zijt gaan vragen om een onderzoek door het parket

Citaat van: huzzie op donderdag 25 maart 2010, 12:38:13


Ook begin januari deed ik mijn huwelijksakte binnen op het stadhuis van mijn woonplaats zodat het parket al in gang zou kunnen schieten en mij interviewen.....

Gisteren eens op het stadhuis geweest en ik gaf aan dat het nu toch bijna drie maanden geleden was dat ik mijn akte binnenbracht en nog steeds geen agent gezien had.
Dame staat recht, snuistert wat in een bak en meldt me met de glimlach dat er nog 4 dossiers voor mij liggen te wachten en dat hier op het stadhuis drie maanden wachten niet lang is!!!!!!



Gezien er nog 4 dossiers voor u waren , is men pas aan het onderzoek begonnen als uw vrouw hier al was.
U mag zich gelukkig prijzen dat de consul dat niet wist , en zo een visum gegeven heeft .

Het verstrekken van een visum door de ambassade betekent dat er niets verdacht is , en tenzij men de ambassade zou verdenken van corruptie , wordt dat normaal niet verder onderzocht.

Het zijn die die een onderzoek van het parket gehad hebben , en waar de gezinshereniging toegestaan werd , die men in het oog houdt , want omdat het parket geen bezwaar had , wordt niet beschouwd als ' ze zijn vrijgepleit' maar als ' te moeilijk om te bewijzen'

Merci voor de info!
Als mijn blijkbaar braafkes de procedures volgt, of ter goede trouw alles vlot wil laten verlopen dan schiet men soms in de eigen voet. Maar geen paniek heb niks te verbergen. Enne die agenten doen trouwens ook maar hun werk. Weet ik ook wel!

Huzzie