Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

* Need rescuing? Call 117

Gestart door Kano, zaterdag 25 juni 2011, 04:31:19

Vorige topic - Volgende topic

balikbayan

Volgende keer beter een 9mm meenemen :confused2:

Digos

#21
Citaat van: bananacreek op maandag  4 juli 2011, 15:27:04
Citaat van: Digos op maandag  4 juli 2011, 15:21:57

Nou je maakt wat mee in de Phils hé!!....

Juist elke dag is niet dezelfde hier, altijd een ander avontuur........ soms leuk, soms niet leuk :lachen:

Steeds een avontuur......I know, maar je stelt het soms wel heel bloedig voor hé  :lachen:


Maar is wel de realiteit aldaar.

Bezin voor ge begint daar, of je moest ook een slechte psychiater hebben gehad of een slechte ervaring met BB boxen naar de phils :biggrinn:


ps: men drie boxen zijn weer perfect aangekomen in Digos.....er is blijkbaar geen container over boord geslagen.  :floet:

maar goed ook....kan ik iedere avond genieten van een lekker pastiske voor het eten......zo goed als een huishoudster? of niet?

:weetikniet:
LIVE ONCE - LIVE IT

bananacreek

@Digos: Steeds een avontuur......I know, maar je stelt het soms wel heel bloedig voor hé 


Maar is wel de realiteit aldaar.

Bezin voor ge begint daar, of je moest ook een slechte psychiater hebben gehad of een slechte ervaring met BB boxen naar de phils


Ja, juist, soms (vaak) is het bloedig hier afhankelijk van de situatie
Nou, die psychiaters zagen me liever gaan dan komen en toen ik voor de GAK moest worden gekeurd in het jaar 2000, geloofden ze de  :smiley-philippines: psychiaters niet en toen moest ik op volledige kosten van het GAK (nu UVW) naar Nederland komen in werd ik in Hotel Slotermeer in Amsterdam ondergebracht met volledige vergoeding :thumb: :happy: :happy: :happy:

Alle betrokken doctoren bij de ZWARE keuring vonden dat ik nog wel licht administratief werk kon uitvoeren, maar toen ik mijn avonturen bij de psychiater op tafel gooide vond hij het toch maar beter dat ik uit de Nederlansche samenleving verbannen moest worden en ik werd veroordeeld tot levenslange dwangarbeid op de  :smiley-philippines:
in een opleidingskamp voor huishoudsters :thumb: :thumb:

Het doorslaggevende feit was dat ik aan de goede man vertelde dat ik hier in Bacong op een party negatief was betreffende toen president Ferdinant Marcos en de volgende dag werd ik opgepikt en naar de PC gebracht (Philippine Constabulary) en dat waren zoiets als de SS in de tweede wereldoorlog neem ik aan.
Daar werd ik verhoord en moest ik uitleg geven wat er verkeerd was met Marcos en ik heb tijdens dat verhoor flinke klappen met een stuk hout opgelopen.

De psychiater in Amsterdam veronderstelde dat ik een fantast was en besloot dat ik niet meer geintegreerd kon worden in de Nederlansche samenleving, vandaar mijn verbanning met volledige WAO :thumb: :thumb: :happy: :happy: :happy:

Later heb ik nog getracht om een andere herkeuring te mogen ondergaan, maar helaas werd zulks geweigerd, maar ik kreeg wel mijn Klootzakken Diploma- B2 toegezonden per aangetekende luchtpost :thumb: :thumb: :biggrinn:

bananacreek

@Digos: kan ik iedere avond genieten van een lekker pastiske

Wat is dat een "pastiske"? :weetikniet: :weetikniet:

Luke

Citaat van: bananacreek op maandag  4 juli 2011, 16:10:27
@Digos: kan ik iedere avond genieten van een lekker pastiske

Wat is dat een "pastiske"? :weetikniet: :weetikniet:

Blijkbaar was Frankrijk niet je favoriete vankantieoord....

Digos

Citaat van: bananacreek op maandag  4 juli 2011, 16:05:42


Later heb ik nog getracht om een andere herkeuring te mogen ondergaan, maar helaas werd zulks geweigerd, maar ik kreeg wel mijn Klootzakken Diploma- B2 toegezonden per aangetekende luchtpost :thumb: :thumb: :biggrinn:
En dit is het resultaat  :lachen:



Dank aan de  :nederlandsevlag: regering zullen we maar zeggen.....het is niet klootzak.....maar gelukzak.... :biggrinn:

LIVE ONCE - LIVE IT

bananacreek

Citaat van: Luke op maandag  4 juli 2011, 16:14:33
Citaat van: bananacreek op maandag  4 juli 2011, 16:10:27
@Digos: kan ik iedere avond genieten van een lekker pastiske

Wat is dat een "pastiske"? :weetikniet: :weetikniet:

Blijkbaar was Frankrijk niet je favoriete vankantieoord....

Nee, correct, ik ben alleen één keer door Frankrijk gereden op weg naar Barcelona ergens in 1977 of zoiets en nooit van de snelweg afgeweest, maar nu weet ik nog steeds niet wat een  "PASTITSKE" is. :weetikniet:

Luke

#27
Pastis:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pastis
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pastis

Niet te verwarren met Pernod:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pernod

Allebij een likeurtje met anijssmaak. Dacht toch dat je verzot was op anijs?  :denk:

Digos

#28
Citaat van: Luke op maandag  4 juli 2011, 16:14:33
Citaat van: bananacreek op maandag  4 juli 2011, 16:10:27
@Digos: kan ik iedere avond genieten van een lekker pastiske

Wat is dat een "pastiske"? :weetikniet: :weetikniet:

Blijkbaar was Frankrijk niet je favoriete vankantieoord....

toch wel en nog staat dat in de top één buiten de phils (anders krijg ik last thuis hier ).

jaren op verlof geweest aan de Côte d'Azur en daarna een paar jaar sport en avonturenkamp in de Ardeché....super, de fransen leven en genieten goed.

Pastis is zoiets als de nationale drank van Frankrijk, zoals Tanduay in de phils.....maar helemaal niet te vergelijken.

Pastis

Niet iedereen lust het, maar het stimuleerd de maag voor het eten, daarmee altijd een paar flesjes pastis in de BB boxen.....als ze niet over boord slagen, anders zal het Tanduay worden  :lachen:
LIVE ONCE - LIVE IT

Digos

Citaat van: bananacreek op maandag  4 juli 2011, 16:10:27
@Digos: kan ik iedere avond genieten van een lekker pastiske

Wat is dat een "pastiske"? :weetikniet: :weetikniet:

Ha een goed drankje.

Jij bent alleen maar goe op de hoogte van huishoudsters..... :floet:

PS: je hebt geen slechte keus, het stimuleerd wat meer.

LIVE ONCE - LIVE IT