Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

autoverzekering

Gestart door rony, woensdag 20 juli 2011, 17:46:44

Vorige topic - Volgende topic

rony

Heeft er iemand een idee hoe het verzekeringssysteem in elkaar zit in de  :smiley-philippines: . ik zoek er in september een Van te kopen in de stijl van mitsubishi L300 . er zijn echter verschillende motoren in verkrijgbaar .. word de verzekering berekend volgens het aantal pk s ? zoals het systeem in  :belgiesmiley: ?
The only one who can judge me is the Big Boss ( god dus )
the rest i do not care

Pieter-Jan

Nee de verzekering wordt niet berekend op fiscale pks. Dit is een europese uitvinding. Hoeveel pk je wagen ook heeft, je verzekering kost altijd evenveel. Je gaat naar 1 van de verzekeringskantoortjes rond het lto gebouw. Je betaald 1500pesso (of zoiets) en dat is het. Dan ga je met uw paieren naar lto voor registration. Kost ook minder dan 2000pesso voor een jaar dacht ik. Als het op fiscal pks zou zijn zoals in belgie dan zou ik hier met geen 4-liter rondrijden. Bij eerste inschrijving van een tweedehands zul je eerst de naam moeten veranderen op de papieren. Dit moet in het lto kantoor gebeuren waar de wagen het laatst geregistreerd was. Daarna kun je registreren in het dichtsbijzijnde lto kantoor.

Digos


Ben er al effe tussenuit.....maar dit is correct.

:thumb:
LIVE ONCE - LIVE IT

Pieter-Jan

Citaat van: Digos op donderdag 21 juli 2011, 01:02:31

Ben er al effe tussenuit.....maar dit is correct.

:thumb:


Vergeet ook niet te checken of de auto geen problemen heeft in LTO voor je hem koopt. Je hebt dat nr eens gegeven Digos waar je de plate nr kunt texten. Mss kun je dit hier nog eens posten. Heel handig

Kano

Heb het bij de hand, dus van mij maar even


The procedure is fairly straightforward. You just send an SMS to 2600 with the following keywords:

LTO VEHICLE ABC123

where ABC123 is the plate number. You will then get a response detailing the car's brand, make, year, color, and date of last registration. Now this won't necessarily tell you whether the registration is still current or expired, but based on the plate's endings, you can at least estimate if it is valid for the current year.

You can also check license details by texting this to 2600:

LTO LICENSE XXXXXXXXXX

where XXXXXXXXX is the license number. This can be pretty useful when checking for the driver's identity and validity of the license.

To get motor vehicle transactions and keywords, send "LTO MV" to 2600. For other permit and transactions, send "LTO DL" to 2600. Each message costs PhP 2.50.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Pieter-Jan

idd dat vergat ik nog. Die emission test is toch maar bullshit. ik denk dat mnl de enige plaats is waar ze die nu strikt beginnen uit te voeren. Hier op samal betaal je gewoon en je krijgt je papier. Dan mag de rook zwart en nucliair zijn. met 50 pesso in de zak hebben ze niets gezien. :floet:

rony

Oke bedankt iedereen .. ben al een heel stuk wijzer nu .
The only one who can judge me is the Big Boss ( god dus )
the rest i do not care