Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Lake Taal en Volcano Taal

Gestart door Quezonboy, vrijdag 22 juli 2011, 14:47:26

Vorige topic - Volgende topic

Quezonboy

Hoi

Ik ben van plan om mijn vakantie in september in Manila en omgeving te houden waaronder een uitstapje naar Lake Taal en de vulkaan. Volgens een vriendin kan dat gemakkelijk vanuit Makati met de bus het is zo'n twee uur reizen.
Wat is de beste en goedkoopst mogelijk boat rental aan het Lake meer om naar de vulcaan te varen?
Heb jullie meer tips?


MadRed

Wij hadden niet echt een goedkoop bootje maar wel een tip: Neem geen paard en loop lekker naar boven. Alleen als je slecht ter been bent dan kan je het met paard doen maar anders is het zonde van je geld. Gewoon negeren die kinderen en ze geven halverwege op als ze door hebben dat je toch blijft lopen.
Ze doen net alsof het een hele klim is om hun paard te kunnen verhuren maar het is allemaal erg overdreven.

Quezonboy

Citaat van: MadRed op vrijdag 22 juli 2011, 15:16:03
Wij hadden niet echt een goedkoop bootje maar wel een tip: Neem geen paard en loop lekker naar boven. Alleen als je slecht ter been bent dan kan je het met paard doen maar anders is het zonde van je geld. Gewoon negeren die kinderen en ze geven halverwege op als ze door hebben dat je toch blijft lopen.
Ze doen net alsof het een hele klim is om hun paard te kunnen verhuren maar het is allemaal erg overdreven.

:thankyoufw5:

Mawibata


 


Tagaytay is idd de moeite om te bezoeken, als de Pinoy een taxi zien aankomen,
springen ze er bijna onder met hun plaatje Boat Ride to volcano




Deze foto is getrokken van op het terras van het restaurant en vooraan in het water zie je de percelen




Deze foto werd genomen van kortbij, tijdens de overtocht van het meer, ik denk dat sommige zelfs woonden op hun perceeltje








Aan de voet van het meer kun je dan de boot in voor de tocht naar de vulkaan 2.500 Piso




onderweg duizenden en duizenden dode vissen




- Kort aan de wal was er geen probleem, want daar waren allemaal afgebakende percelen, waar ze vissen kweekten,
heel goed te zien op de foto's hieronder 




                       



Aan de vulkaan aangekomen kun je met paard (eerder muilezel denk ik ?) de tocht naar boven aanvatten (1.200 Piso / horse)
Op de foto hieronder schoonpapa, die mij voorgaat naar de top, en een dame op de terugweg,
merk tevens de wel zeer jonge gidsen, die, gewapend met een stokje dat dienst doet als zweep, naast of achter je lopen.





Boven kun je dan genieten van het prachtig uitzicht op de binnenzijde van de vulkaan




Prachtige streek, ga er zeker nog terug om nog meer foto's te nemen   
(maar niet meer op die ezels met een houten zadel, m'n g@t doet er nog zeer van )







Filmpje op Youtuup  (niet van mij)

http://www.youtube.com/v/3ND5Z47rkUs


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

gosternokke

@ Mawibata  , ik heb het in 2007 ook gedaan met die paardjes naar boven, en toen kostte het 600 peso per paard.
Dus of het is veel duurder geworden of je bent  opgelicht.  Moet ik wel zeggen ik was met een groep van 10 personen en dat drukt wellicht de prijs.
Wat de begelijders betreft is er nog weinig veranderd , waren toen ook al schoolkinderen.  Ik had er een die het paardje onophoudelijk sloeg met een tak.   Ik zeg als je niet stopt met slaan krijg je geen fooi.
Boven op de kraterrand was een kraampje waar men koude San miguel bier verkocht,   dus ik bestel 10 bier, zonder naar de prijs te vragen, bleek later  100 peso per blikje te kosten.    Wegens de hoge transportkosten Sir.
In de krater zelf ben ik trouwens niet afgedaald.

Digos


Nou die ezel (muil) heeft goed opgebracht  :lachen:

En ook bij die ezels boven.

LIVE ONCE - LIVE IT

gosternokke

Citaat van: Quezonboy op vrijdag 22 juli 2011, 14:47:26
Hoi

Ik ben van plan om mijn vakantie in september in Manila en omgeving te houden waaronder een uitstapje naar Lake Taal en de vulkaan. Volgens een vriendin kan dat gemakkelijk vanuit Makati met de bus het is zo'n twee uur reizen.
Wat is de beste en goedkoopst mogelijk boat rental aan het Lake meer om naar de vulcaan te varen?
Heb jullie meer tips?



@ Quezonboy,  Je kan een trip naar taalvulkaan goed combineren met een bezoek aan Tagaytay.
Vanaf Tagaytay heb je een fenomenaal uitzicht over lake Taal.     Ik heb toen overnacht in barangay Leynes,Talisay  een dorp dat beneden aan de oever van Lake Taal ligt. Vanaf tagaytay gaat er een smal weggetje met veel haarspeldbochten naar beneden.      In leynes zijn veel resorts en pensions waar je voor weinig geld kan overnachten.    Meestal hebben de resorts een eigen boot ,waarvoor je maar een fractie betaald dan wanneer je ergens anders een boot huurt.    Mocht het resort geen eigen boot hebben, wat ik me niet kan voorstellen, dan gewoon vragen of men een boot voor je kan regelen.    Er lopen in Tagaytay veel commissioners rond die je een boot willen aansmeren, om zo een commissie  op te stijken. Niet op in gaan, veel teduur.

Mawibata



Hier nog enkele foto's.


Want er is veel meer te zien in Tagaytay dan alleen de Taal Volcano.



Er is ook een zoo  : 

Inkom was redelijk duur, voor de locals dan toch......













Deze kat had juist eten gehad.






Om te laten zien hoe onveilig (breed) de tralies waren, stak ik mijn hand er door.





Dat had die poes zo toch niet begrepen.









Een prachtig uitzicht had je op het hoogste punt  :  People's Park in the Sky




























Zoals op de rest van de PH wordt er niets onderhouden, wanneer het bijna op instorten staat gaan ze  Renovate



































Hier heeft er ene zijne handrem vergeten    :lachen:






Zijn we hier in Engeland ? ? ?















Deze Rambo ziet er op toe je de (zeer duidelijk aangegeven) regels naleeft







De regels






Mawibata

:hoedjeaf:     :hoedjeaf:




Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Budgie

Citaat van: Mawibata op vrijdag 22 juli 2011, 21:37:54


Hier nog enkele foto's.


Want er is veel meer te zien in Tagaytay dan alleen de Taal Volcano.



Er is ook een zoo  : 

Inkom was redelijk duur, voor de locals dan toch......





Deze kat had juist eten gehad.







Goh krijgt die oude kat nog steeds kip
Kreeg ze in 1999 toen ik haar zag ook en de tralies waren inderdaad wat wijd alleen toen hadden ze nog een glanzend frisgroen kleurtje maar waren toen al wat roestig onder de verf

Bij de vulkaan moest je toen nog gewoon naar boven lopen Wij hebben toen de dames onder een boom in de schaduw achtergelaten want het is geen terrein om met hakjes te lopen.Helaas de foto`s terug zoeken is te moeilijk Staan nog ergens op een van die 50 rolletjes
Maar leuk om het weer te zien Bedankt
Getting older beats the alternative -dying young

Digos


Mooie verslag en foto's Mawabati, de phils op zich heeft wel wat te bieden.

Ze willen het toerisme daar wel wat aanzwengelen voor hun economie ; maar hoe dat juist inéén zit weten ze nog niet.

We nemen maar juist het beste van dat zeker????

LIVE ONCE - LIVE IT

gosternokke

Citaat van: MadRed op vrijdag 22 juli 2011, 15:16:03
Wij hadden niet echt een goedkoop bootje maar wel een tip: Neem geen paard en loop lekker naar boven. Alleen als je slecht ter been bent dan kan je het met paard doen maar anders is het zonde van je geld. Gewoon negeren die kinderen en ze geven halverwege op als ze door hebben dat je toch blijft lopen.
Ze doen net alsof het een hele klim is om hun paard te kunnen verhuren maar het is allemaal erg overdreven.


Nou wat deze tip betreft ben ik het niet eens met Madred.  Ik zou niet graag in de tropische hitte naar boven willen lopen,  ik heb als ik op vakantie ben geen zin om doorweekt van het zweet en doodmoe boven op die vulkaan aan te komen.   
Tis bovendien een beetje lullig om geen paardje te nemen tegenover de bevolking die daar aan de voet van die vulkaan woont, het is tenslotte hun broodwinning.
Tis niet voor niks dat die kinderen je een heel eind blijven volgen als je geen paard neemt,die zien ook hun eventuele fooi aan hun neus voorbijgaan.

Mawibata, tis ook niet de bedoeling dat je uw hand door die tralies steekt,  maar dat die kat zijn poot er niet door heen kan steken   :biggrinn:

Mawibata

Citaat van: gosternokke op zaterdag 23 juli 2011, 07:38:52


Mawibata, tis ook niet de bedoeling dat je uw hand door die tralies steekt,  maar dat die kat zijn poot er niet door heen kan steken   :biggrinn:

Ik wilde gewoon aantonen hoe onveilig dat daar is. In  :eu: is zioiets onvoorstelbaar, of dacht je dat ik die kip wilde stelen.   :happy2:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Quezonboy

#12
Citaat van: gosternokke op vrijdag 22 juli 2011, 18:29:43
Citaat van: Quezonboy op vrijdag 22 juli 2011, 14:47:26
Hoi

Ik ben van plan om mijn vakantie in september in Manila en omgeving te houden waaronder een uitstapje naar Lake Taal en de vulkaan. Volgens een vriendin kan dat gemakkelijk vanuit Makati met de bus het is zo'n twee uur reizen.
Wat is de beste en goedkoopst mogelijk boat rental aan het Lake meer om naar de vulcaan te varen?
Heb jullie meer tips?



@ Quezonboy,  Je kan een trip naar taalvulkaan goed combineren met een bezoek aan Tagaytay.
Vanaf Tagaytay heb je een fenomenaal uitzicht over lake Taal.     Ik heb toen overnacht in barangay Leynes,Talisay  een dorp dat beneden aan de oever van Lake Taal ligt. Vanaf tagaytay gaat er een smal weggetje met veel haarspeldbochten naar beneden.      In leynes zijn veel resorts en pensions waar je voor weinig geld kan overnachten.    Meestal hebben de resorts een eigen boot ,waarvoor je maar een fractie betaald dan wanneer je ergens anders een boot huurt.    Mocht het resort geen eigen boot hebben, wat ik me niet kan voorstellen, dan gewoon vragen of men een boot voor je kan regelen.    Er lopen in Tagaytay veel commissioners rond die je een boot willen aansmeren, om zo een commissie  op te stijken. Niet op in gaan, veel teduur.

@ Kun je meer vertellen over Leynes hoe komt je daar vanuit Makati city? Welke resorts en pensions zijn de beste en hoe bereik je ze?
@ Ik ben niet plan met paarden te gaan, want ik kom met meerdere personen met de Filippijnse nationaliteit.


Quezonboy

Hoi

Ken iemand Laudel bij het Taal meer en weet iemand daar ook een goedkope accomodatie?

Budgie

@ Quezonboy
Als je in die buurt nog meer uitstapjes zoek is Villa Escudero ook een leuke plaats om heen te gaan Tenminste toen ik daar in het verleden kwam Zag op de websites dat het aardig gemoderniserrd is
Getting older beats the alternative -dying young