Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

beveiliging...

Gestart door xav, vrijdag 26 augustus 2011, 15:07:20

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: ganda op vrijdag 26 augustus 2011, 23:42:32
Citaat van: koy op vrijdag 26 augustus 2011, 21:56:40
Hoe staat het met de wapenwetgeving in de Filippijnen? Kan je een wapenvergunning krijgen en welke wapens zijn er vrij te verkrijgen?
Als je een wapenvergunning hebt in België, kan je die ook in de Ph gebruiken?

bedankt voor de info,
koy

Ik meen te weten dat vreemdelingen geen wapenvergunning ( op hun naam ) kunnen krijgen.
als er een vergunning wordt uitereikt staat die op naam van de vrouw ( filipina ).
Er zullen wel achterpoortjes zijn, maar hoe dat ineen zit weet ik niet.

Juist voor zover ik weet, kan een buitenlander op de  :smiley-philippines: geen wapenvergunning op naam krijgen, wel je vrouw of partner, vriendin, maar dan moet je natuurlijk geen ruzie met haar krijgen :neeneenee: :neeneenee: :negatief: :negatief:

Maar nu moet degene die een wapenvergunning gaat aanvragen ook een psychiatrische evaluatie ondergaan :jajaja:



bananacreek

#21
Dit scenario is natuurlijk ook zeer populair op de :smiley-philippines: :lachen: :lachen:
Zie je overal en een aantal jaren geleden was er een praktijk om de slapende security-guards van hun dienstwapens te beroven :jajaja: :jajaja:
Ben de uitdrukking in Cebuano vergeten.... :weetikniet: :weetikniet:(........armas)? :weetikniet:


opinie

Citaat van: bananacreek op zaterdag 27 augustus 2011, 17:17:59
Ben de uitdrukking in Cebuano vergeten.... :weetikniet: :weetikniet:(........armas)? :weetikniet:

paalam na armas? (Farewell to Arms)

Die vergunning is een lachertje. Op naam van de vrouw lees ik zo vaak, maar leest men dan nooit de berichten? :weetikniet:
Hoe vaak zijn er al witneuzen opgepakt voor wapenbezit? Wapens tijdens een nachtelijke razzia thuis gevonden. Onder het bed van de witneus en zijn vrouw. Stoute witneus had de vergunning op naam van de vrouw. Dat gelooft de PNP niet! Oppakken en aan de BI uitleveren.

Beveiliging? Pistolen, mag niet.  :denk: Zal een mijnenveld ook niet mogen, net nu anti-persoonsmijnen in de opruiming staan. :huilen: Blijft er niets anders over dan conventionele valstrikken, valkuilen, wolfsijzers en ander SM-gebeuren.  :biggrinn:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Luc

Citaat van: opinie op zondag 28 augustus 2011, 02:10:07
Citaat van: bananacreek op zaterdag 27 augustus 2011, 17:17:59
Ben de uitdrukking in Cebuano vergeten.... :weetikniet: :weetikniet:(........armas)? :weetikniet:

paalam na armas? (Farewell to Arms)

Die vergunning is een lachertje. Op naam van de vrouw lees ik zo vaak, maar leest men dan nooit de berichten? :weetikniet:
Hoe vaak zijn er al witneuzen opgepakt voor wapenbezit? Wapens tijdens een nachtelijke razzia thuis gevonden. Onder het bed van de witneus en zijn vrouw. Stoute witneus had de vergunning op naam van de vrouw. Dat gelooft de PNP niet! Oppakken en aan de BI uitleveren.

Beveiliging? Pistolen, mag niet.  :denk: Zal een mijnenveld ook niet mogen, net nu anti-persoonsmijnen in de opruiming staan. :huilen: Blijft er niets anders over dan conventionele valstrikken, valkuilen, wolfsijzers en ander SM-gebeuren.  :biggrinn:



There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

bananacreek

#24
@Opinie: Stoute witneus had de vergunning op naam van de vrouw. Dat gelooft de PNP niet! Oppakken en aan de BI uitleveren.

Ja, sommigen scheppen daar over op in bars en parties, en dan dan kan het ook mis gaan (raids PNP-NBI) :jajaja: :jajaja:
Maar als de vrouw/vriendin de juiste papieren kan overleggen en het wapen op dat moment niet IN HET PERSOONLIJK BEZIT wordt gevonden op de witneus, dan kan dat ook nog zolang ook die politie eerlijk blijft en dat laat wel eens te wensen over :negatief: :negatief:

En Ali Osram dan???????
Staat die buiten de wet?????? :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:


Neen, die staat niet boven de wet...want die M16 van hem is van PLASTIC :jajaja: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Bedoelt als "decor" voor de "rifle-holder" op de trailers....... en de truck en jeep :happy: :happy: :happy: :lachen:

Dacht men dat ik hier op het internet met echte wapens op de foto ga????
Dat zou de domste streek van een Klootzak zijn  :lachen: :lachen:

Mijn "wapens" komen hieronder:.......

bananacreek

#25
@Opinie: Oppakken en aan de BI uitleveren.
Nee, niet aan de BI uitleveren, want als een buitenlander wordt opgepakt wegens verboden wapenbezit dan is de bail ongeveer P180 duizend (ook voor een  :smiley-philippines:), afhankelijk van de rechter die de bail zet.

Je kan daarbij ook een motion indienen voor verlaging van de bail, maar dan moet je wel met goede redenen komen, (onder de tafel bijvoorbeeld :lachen: :jajaja:)

Daarna wordt je berecht en dat kan zeer lang duren als je maar een slimme advokaat hebt die de zaak kan rekken en vervolgens eventueel je straf uitzitten, normaal 6-12 jaar dacht ik, zolang het wapen NIET werd gevonden op je lichaam (in andere woorden in je broeksband of in een holster aan je riem, en ook van belang is of het wapen wel of niet was doorgeladen).

Illegal possession of firearms is geen reden om onmiddelijk gedeporteerd te worden.

bananacreek

#26
Mijn wapens
Rechts naast de deur


Morgen kopen en uitproberen op de kippen van de buurman............... :jajaja: :jajaja: :thumb: :thumb:


De rotan-speer "met gedeeltelijk verbrandde top" voor de Vampire-inbrekers of de WakWAks (Aswangs) :thumb: :thumb:


Aswang (wakwak inCebuano)


Indian-Pana (zeer effective op de juiste plaatsen)



bananacreek

Hier komen ze niet in s'nachts en het padlock is een Abloy en die zijn zeer moeilijk te openen zonder sleutel en in mijn geval netjes weggewerkt :jajaja:





bananacreek

Werkplaats, 25mm grills :thumb: :thumb:


Drie sloten



bananacreek

#29
Zoals Boomerang en Pierrevanwies al naar voren brachten: Luidruchtige losbandige goed bijtende honden zijn toch wel de eerste keuze voor een doeltreffende beveiliging :jajaja:

U kan zeggen: "Ja, leuk, maar de honden kunnen worden vergiftigd?????"
Ja, inderdaad, maar dan zou je beter je eigen in een cel moeten opsluiten en er nooit meer uitkomen.

Deze lijkt mij ook een goede keuze? :jajaja: :lachen: :thumb:


Op oorlogspad  :thumb: :thumb: :happy: