Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

beveiliging...

Gestart door xav, vrijdag 26 augustus 2011, 15:07:20

Vorige topic - Volgende topic

boomerang

Inderdaad kunnen honden vergiftigd worden. Doch alvorens iemand in staat is om vergif te serveren hebben zij de komst van de gast al luidkeels aangekondigd. Bovendien zal er een gevecht tussen hen ontstaan om het eerst bij deze 'traktaties' aanwezig te zijn en dat lijkt mij voor de bewoner alarmerend genoeg om eens poolshoogte te nemen.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

Citaat van: boomerang op zondag 28 augustus 2011, 16:28:11
Inderdaad kunnen honden vergiftigd worden. Doch alvorens iemand in staat is om vergif te serveren hebben zij de komst van de gast al luidkeels aangekondigd. Bovendien zal er een gevecht tussen hen ontstaan om het eerst bij deze 'traktaties' aanwezig te zijn en dat lijkt mij voor de bewoner alarmerend genoeg om eens poolshoogte te nemen.

PRECIES, NIET MEER EN NIET MINDER :jajaja: :jajaja: :thumb:  :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Digos


Leven en wonen in de phils is niet zoals ze zeggen.....leven in het paradijs, maar eerder leven in je eigen gevangenis....kort samengevat!!

:denk:
LIVE ONCE - LIVE IT

bananacreek

Citaat van: Digos op zondag 28 augustus 2011, 16:52:42

Leven en wonen in de phils is niet zoals ze zeggen.....leven in het paradijs, maar eerder leven in je eigen gevangenis....kort samengevat!!

:denk:


Juist het is helemaal geen paradijs zoals we ons dat soms zouden voorstellen aan de andere kant van de wereld, maar dgenen die zich aan kunnen passen kunnen het wel aan.
Ik zou me niet meer kunnen aanpassen in Nederland na 34 jaar hier hebben gezeten en het is toch wel een lange tijd dacht ik, maar de  :smiley-philippines: is niet zoals het was in 1978  :neeneenee: :neeneenee:
Toen was er echt nog geen discrimmination/afkeer betreffende de buitenlanders, maar er zitten nu zoveel buitenlanders op de :smiley-philippines: dat moeilijkheden niet kunnen uitblijven.
In 1978 en tot ongeveer 1992 werd je hier als buitenlander toch wel redelijk gerespekteerd dacht ik. Maar nogmaals, dit is alleen mijn eigen observatie/ervaring.

Maar desondanks een beetje wild-west af en toe is het toch te doen voor mij, zolang je maar een beetje afstand kan bewaren, geen hechte vriendschappen aangaat, en op het juiste moment je kop dicht kan houden, hetgeen niet altijd eenvoudig is (verkeer enz) want we worden NOOIT een  :smiley-philippines:, zelfs al zou je een  :smiley-philippines: paspoort kunnen krijgen.


Ik ga nu de voordeur van mijn privé-gevangenis afsluiten, een reep chocolade eten, de tanden poetsen....en dan?
:benweg:

boomerang

Citaat van: Digos op zondag 28 augustus 2011, 16:52:42

Leven en wonen in de phils is niet zoals ze zeggen.....leven in het paradijs, maar eerder leven in je eigen gevangenis....kort samengevat!!

:denk:


Als je uitsluitend alle criminaliteit en verkeersongevallen uit de totale nieuwsgaring van  :belgiesmiley: en :nederlandsevlag: zou gaan publiceren dan zal je de schrik op het hart slaan om daar te willen gaan wonen en leven.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

Citaat van: boomerang op zondag 28 augustus 2011, 17:04:15
Citaat van: Digos op zondag 28 augustus 2011, 16:52:42

Leven en wonen in de phils is niet zoals ze zeggen.....leven in het paradijs, maar eerder leven in je eigen gevangenis....kort samengevat!!

:denk:


Als je uitsluitend alle criminaliteit en verkeersongevallen uit de totale nieuwsgaring van  :belgiesmiley: en :nederlandsevlag: zou gaan publiceren dan zal je de schrik op het hart slaan om daar te willen gaan wonen en leven.

Correct, ga de Nederlandse en Belgische kranten maar even napluizen  :jajaja:

Digos

Ja correct, maar toch.

Vier jaar terug toen we nog in de phils woonde en ik s'morgens om 5.30h wakker werd.....zei ik elke keer....weer een nachtje overleefd.

Ja de verhalen over beveiliging zijn mooi, en je denkt bij mij overkomt het niet....tot ze eens naast je bed hebben gestaan en dat je s'morgens nog kan ademen.

Bij ons lagen er ook twee bolo's onder het bed.....om je eigen geweten te sussen??? ja denk ik.

Maar niettemin vind ik dit wel een goed topic, het is wel het paradijs, maar veiligheid is ook belangrijk vind ik.

LIVE ONCE - LIVE IT

bananacreek

Citaat van: Digos op zondag 28 augustus 2011, 17:22:18
Ja correct, maar toch.

Vier jaar terug toen we nog in de phils woonde en ik s'morgens om 5.30h wakker werd.....zei ik elke keer....weer een nachtje overleefd.

Ja de verhalen over beveiliging zijn mooi, en je denkt bij mij overkomt het niet....tot ze eens naast je bed hebben gestaan en dat je s'morgens nog kan ademen.

Bij ons lagen er ook twee bolo's onder het bed.....om je eigen geweten te sussen??? ja denk ik.

Maar niettemin vind ik dit wel een goed topic, het is wel het paradijs, maar veiligheid is ook belangrijk vind ik.

Hier ben ik het volledig mee eens :hoedjeaf: :hoedjeaf:

boomerang

#38
Misschien dat er onder de forumleden een hobbyist aanwezig is welke eens een statistische berekening zou kunnen maken betreffend de procentuele kans dat men in de Filippijnen sneller het slachtoffer wordt van criminaliteit dan in  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag:
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

gosternokke

Wie weet bevind zich onder onze forumleden wel een rekenwonder.   Maar je al toch eerst uccurate en betrouwbare misdaad cijfers van  :smiley-philippines: moeten hebben wil je zo een berekening kunnen uitvoeren.
En aan die info zal het waarschijnlijk wel ontbreken.