Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

overgewicht...

Gestart door xav, zondag 4 oktober 2009, 18:54:58

Vorige topic - Volgende topic

xav

weet iemand hoeveel ze rekenen per kilo overgewicht bij KLM...? koffers zijn al gepakt... maar die is verdomme veel te zwaar  :lachen: (alsof ik iets anders had verwacht)

ik denk dat ik nu ongeveer tussen de 30 en 35 kilo zit...

stip66

uuummmm, ik had bij het inchecken in Frankfurt 30 kg, geen kat die daar iets van zei
Volgens mijn nichtje ( stewardes ) klagen ze niet snel indien je bij de eerste incheckers bent, later kan dit wel een probleem worden daar ze op het totaal gewicht moeten letten. Good luck

opinie

Dit vond ik bij www.travelstreet.com

Overgewicht:
Overgewicht wordt door de luchtvaartmaatschappij aangerekend bij de check-in. De kosten variëren van 1 tot 1.5% van het hoogste enkele reis tarief per kilogram. Voor een lange afstands vlucht kan dit al vlug oplopen tot meer dan â,¬ 25 per kilogram overgewicht. Oppassen dus!


Het doorlaten van overgewicht hangt af van de maatschappij, de persoon aan de incheckbalie en het humeur van die persoon op die dag.

Je kan ook nog eens kritisch de inhoud nakijken van je koffer. Desnoods enkele t-shirt dumpen want voor â,¬25 per kilo kun je veel t-shirt kopen.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

stip66

Hangt inderdaad van het humeur van de peroon af die je bagage incheckt. Een glimlach en wat vriendelijkheid van de reiziger maakt veel goed.

Ik begon al te zweten toen ik de monitor in de gaten kreeg. Daar stond namelijk dat het maximale gewicht van de handbagage 6 Kg was.
Mijn pilot case woog 14 Kg. Geen enkel probleem bleek achteraf......

De enige vervelende momenten waren de security controles, heb mij bijna 3 keer volledig moeten uitkleden  :ikkeniebegrijp: BRU, FRA en AMS

Verder had ik in AMS en flesje van 30 cl Bourbon gekocht. Ppppfff kon toch niet slapen op de vlucht, en omdat de bediening niet zo snel was ( weliswaar geen klachten over KLM ) besloot ik om deze voorraad aan te spreken.

15 minuten voor de landing kreeg de stewardes dit in de gaten en mijn ( bijna ) leeggezopen verdovingsmiddel werd geconfisceerd  :lachen: :lachen:
Maakte daar geen enkel probleem over, had net een wiskey cola besteld aan andere stewardes  :haha:

Bij het uitstappen kreeg ik het flesje netjes terug overhandigt...............

Digos


Op de vluchten met KLM BRU-AMS en terug moesten we ieder in persoon ook op de weegschaal en werd het gewicht genoteerd (ik moest niks bijbetalen)   :lachen:

Voor de rest houden wij (ik) ons aan de regel van de bagagelimiet. 25â,¬ bijbetalen per kilo is wel wat te gortig, en met dat geld kan je in de phils een heleboel Tobleron chocolade kopen.

Als je met Cebu Pacific verder vliegt weet je op voorhand wat het je gaat kosten......100 peso per kilo, maar is niet zo onoverkomenlijk.

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

innka3

heel duur,ik dacht dat het altijd 1% van 1 klas ticket was .
maar bij klm wordt moet je al over 21 kg bijbetalen,heb al een keer 43 euro p/kg
moeten bijbetalen(voor de zaak),beter is verdelen over laptoptas ,handbagage,en see/buy/fly tas

xav

dan zie ik wel wat ervan komt wanneer ik incheck... ik ben er toch 1 van de eerste die inchecked in brussel, dus maar hopen op een goede afloop... maken ze er problemen van dan heb ik nog een redelijke opslag ruimte als handbagage  :biggrinn:


joselito

Citaat van: xav op zondag  4 oktober 2009, 18:54:58
weet iemand hoeveel ze rekenen per pilo overgewicht bij KLM...? koffers zijn al gepakt... maar die is verdomme veel te zwaar  :lachen: (alsof ik iets anders had verwacht)

ik denk dat ik nu ongeveer tussen de 30 en 35 kilo zit...

Dat zou dan wel eens een grap van 300â,¬ kunnen zijn. Misschien toch maar even herschikken en enkele zaken thuis laten voor je het waagt.
Ik weet het wel: 'Wie niet waagt blijft maagd' maar toch  :eyebrow:

infas

Ik had 2 jaar geleden 4 kilo teveel mee bij het in-checken in schiphol.
En mocht daarvoor 160â,¬ betalen dus ja, 30â,¬ per kilo overgewicht!!!!!!!!!!!!!!!!

xav

heb dus besloten om mijn handbagage op te vullen met vanalles... wil het risico niet nemen om dan in zaventem alles terug te moeten openen  :floet:

ladgar

Het was vroeger inderdaad meer dan 30â,¬/kg overgewicht , de regels zijn echter recentelijk gewijzigd bij KLM :
zie http://www.travelecademy.nl/home/nieuws/id7174-KLM_vereenvoudigt_bagagebeleid.html

innka3

je kan het ook ,(meen ik )van te voren aanmelden als vracht en het op de zelfde vlucht meenemen
dan is het maar een paar euri's p/kg misschien even de klm vragen.