Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Belgische keuken in Manila

Gestart door stip66, maandag 5 oktober 2009, 06:41:34

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

In cagayan.....beste frit....shakeys Lkk...beste steak ...Steakhouse LKK ...Maar +/-1000 peso/man.....Heb je er 35 km voor over kan je een echt heerlijke steak kopen voor +/- 500 peso in Del Monte Golfcourt.....Tevens heerlijke salades en hamburgers aan heel schappelijke prijzen.....als drankjes, heerlijk versgeperst divers fruit
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

stijn54

Wat is er zo mis met de frietjes van Jolibee? Kosten ze niet genoeg? :lachen:

Walhallah

Iemand een sugestie ivm europees eten in cebu?
Nederlands, Belgisch,Frans dat de moeite waard is
bedankt

Ronny55

Citaat van: stijn54 op vrijdag 15 februari 2013, 08:34:01
Wat is er zo mis met de frietjes van Jolibee? Kosten ze niet genoeg? :lachen:
Die kleine diepvries bleekscheten .....Jaja waarom niet als je van houd....Ik hou van iet wat dikkere en verse fritten, 2x gebakken, binnen lekker zacht, buiten mooi bruin knapperich, met ne flinke kwak mayonaise erop...Hmmmmm...Maar ja is een kwestie van smaak , de kleine hier heeft ook liever jollibee of Mc donald.

Kosten ze niet genoeg? Nu ja 55 peso voor 15 pijltjes frit, geld genoeg  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

QuantumPix

Citaat van: stip66 op woensdag  7 april 2010, 11:24:06
Per ongeluk tegen gekomen voor onze vrienden in het zuiden

http://www.deboerderij.ph/

Ga morgen hier eten. Heeft iemand ervaring met deze restaurant?

Site lijkt niet meer te werken, maar hier een link van tripadvisor:
http://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g298459-d2034272-Reviews-De_Boerderij-Davao_City_Davao_del_Sur_Province_Mindanao.html

Amice

Mja, echt belgisch is het niet en het is trouwens een hollander als eigenaar en nog een bekende ook want hij speelde in Long Tall Ernie & the shakers en ook in Turbo.

Bij die laatste band heb ik ook nog roots liggen en die treden (ik dacht zelfs vandaag) ook weer op in Atlanta Arnhem maar dan in andere bezetting.

In ieder geval serveren ze Hamburgers, Pizza en ik dacht ook  :nederlandsevlag: heimwee voer. De hamburgers maken ze in ieder geval zelf maar dat is alles wat ik er van weet.


Doe Jos de groeten van me, ik kom nog wel langs bij hem als ik tijd heb maar wacht eigenlijk ook op Lain die hier zou komen maar die heeft het nog steeds razend druk.

https://www.facebook.com/eatcafe.deboerderij



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: Amice op zondag 24 augustus 2014, 06:51:22
Mja, echt belgisch is het niet en het is trouwens een hollander als eigenaar en nog een bekende ook want hij speelde in Long Tall Ernie & the shakers en ook in Turbo.

Bij die laatste band heb ik ook nog roots liggen en die treden (ik dacht zelfs vandaag) ook weer op in Atlanta Arnhem maar dan in andere bezetting.

In ieder geval serveren ze Hamburgers, Pizza en ik dacht ook  :nederlandsevlag: heimwee voer. De hamburgers maken ze in ieder geval zelf maar dat is alles wat ik er van weet.


Doe Jos de groeten van me, ik kom nog wel langs bij hem als ik tijd heb maar wacht eigenlijk ook op Lain die hier zou komen maar die heeft het nog steeds razend druk.

https://www.facebook.com/eatcafe.deboerderij

[yt=640,505]6hce5ptgBk8 [/yt]

[yt=640,505]FOymvuFyc8E[/yt]

Amice

Citaat van: bananacreek op zondag 24 augustus 2014, 07:48:07
Citaat van: Amice op zondag 24 augustus 2014, 06:51:22
Mja, echt belgisch is het niet en het is trouwens een hollander als eigenaar en nog een bekende ook want hij speelde in Long Tall Ernie & the shakers en ook in Turbo.

Bij die laatste band heb ik ook nog roots liggen en die treden (ik dacht zelfs vandaag) ook weer op in Atlanta Arnhem maar dan in andere bezetting.

In ieder geval serveren ze Hamburgers, Pizza en ik dacht ook  :nederlandsevlag: heimwee voer. De hamburgers maken ze in ieder geval zelf maar dat is alles wat ik er van weet.


Doe Jos de groeten van me, ik kom nog wel langs bij hem als ik tijd heb maar wacht eigenlijk ook op Lain die hier zou komen maar die heeft het nog steeds razend druk.

https://www.facebook.com/eatcafe.deboerderij

[yt=640,505]6hce5ptgBk8 [/yt]

[yt=640,505]FOymvuFyc8E[/yt]

Ja leuk  :thumb:
Jos speelt solo dus niet zo moeilijk te traceren bij Long tall Ernie.
Ik zie op de clip van Turbo ook Dick kemper staan (ex Vandenberg) Veel van die oude bands komen weer terug door Dick, die zelf ooit is begonnen met Treshold samen met zijn broer(Normaal) en Bert Heerink(ex Vandenberg).
De bezetting van Turbo op de clip is al van nadat Jos daarin speelde en ook van na de Vandenberg tijd van Dick.

Stukje achterhoekse Rock geschiedenis  :biggrinn:
maar hier :offtopic:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

peldoman

Jan Rietman speelde piano bij Long Tall , dronk ik wel eens een pilsje mee in ons stamcafé.
Zijn Moeder had een bonbon winkel in de stad.
Bert Heerink zat er ook altijd ,was toen pas bezig met zijn band.
Bier ging per fles van 1/2 liter, koste fl.1,00  flessen op tafel laten staan , wist de kastelein hoeveel je moest betalen.
Werken gingen we Duitsland met ons groepje, 450,00  D.Mark in de week schoon, terwijl hier de salarissen fl.180,00 a fl.200,00 waren.
De voordeur van je huis hoefde nachts niet op slot, fiets kon je zo laten staan.
Een Belg was een buitenlander voor ons, over het algemeen wel aardig , je zag ze dan ook niet veel hier. :biggrinn:
Ga helemaal off topic, sorry .

Amice

 :lachen:

Ja dat klopt precies ja.
Ma Rietman had een delicatessen shop en Jan zat boven op zijn piano te rammen.  :lachen:

Maar de muziek stond/staat centraal door de muziekschool en velen hebben het daardoor gemaakt en zijn beroeps musikant geworden.
Die groep is nog veel groter: Carmen Sars bv. werkt nu samen met Ruth Jacott
Allemaal jeugd vrienden.

Dat waren nog goede tijden toen. :thumb:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent