Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hotels in de buurt van manila airport

Gestart door kamperman, vrijdag 30 september 2011, 19:05:04

Vorige topic - Volgende topic

share

2 keer naar Manila geweest de vorige twee weken, en ik had afspraken op verschillende plaatsen, en verbleef zodoende in 4 hotels, allemaal 2000-2500/nacht, maar soms wat meer inbegrepen in de prijs, en soms wat minder:

Orion Hotel, Divisoria: degelijk, maar quasi onbereikbaar met taxi (Divisoria heeft denk ik de grootste concentratie van kleding-malls van heel  :smiley-philippines: en het is er altijd markt, taxis raken er moeilijk door, en als het al lukt willen ze er niet naartoe wegens teveel traffic) internet en ontbijt inbegrepen, staff vriendelijk en always smiling

Red Planet Hotel, Quezon City: prima, in nieuwe staat, internet inbegrepen, geen ontbijt maar 7-11 naast de deur waar ontbijt, drinks, etc te verkrijgen zijn, staff zeer vriendelijk, prima voor short stay, maar kamers te klein voor long stay, veel drink- en eetgelegenheden in de buurt

Mabuhay, Pasay: gezellig,vlakbij Mall of Asia en dus ook niet ver van NAIA (taxi naar airport T4 = 120 pesos), ontbijt niet inbegrepen en alle eten vrij duur, maar 1000 restaurants in de buurt.... Lawaairige aircon. Roken in hotel toegestaan in designated areas, niet op de kamer.

Copacabana, Pasay (niet ver van Mabuhay): zeer grote kamers, view op EDSA (voorkant) of op airport (kan je zien op een afstand van 2 - 3 km), met balkon, prima aircon, ontbijt (duur) en internet extra bij te betalen, met kookgelegenheid (voor inkopenSuper Saver in de buurt nabij Edsa Taft station) Roken, zelfs in de kamer, toegestaan.

Tip voor transport vanaf NAIA Terminal 3 (als je aankomt met Philippine Airlines of Cebu Pacific): als je geen 2 uur wil wachten op een gele metered taxi (flag down = tarief om te starten = 70 pesos,... bij een witte is dat 40 pesos) of je blauw betalen aan een coupon taxi, neem de bus aan het paars gekleurde standje tot Mall of Asia of Buandia voor 150 pesos, van die plaatsen kan je met een witte taxi quasi overal naartoe (behalve naar Divisoria dus)


gertve

De laatste keer ben ik verbleven in Pinoy Pamilya Hotel, overnachting kostte 2200 PHP.
(2897 F. B. Harrison St. cor. Cuneta Ave., Pasay City, Metro Manila).

Het is aan een drukke straat, maar de kamers waren op een soort van binnenplaats zodat je goed geisoleerd was van het geluid. Denk dat ik er de volgende keer weer zou verblijven want het is goed bevallen.

share

Citaat van: gertve op dinsdag 24 mei 2016, 17:06:36
De laatste keer ben ik verbleven in Pinoy Pamilya Hotel, overnachting kostte 2200 PHP.
(2897 F. B. Harrison St. cor. Cuneta Ave., Pasay City, Metro Manila).

Het is aan een drukke straat, maar de kamers waren op een soort van binnenplaats zodat je goed geisoleerd was van het geluid. Denk dat ik er de volgende keer weer zou verblijven want het is goed bevallen.

Dat is vlakbij waar ik verbleef (zowel Copacabana als Mabuhay) en ongeveer dezelfde prijs, zelfde management als Mabuhay zie ik op de site...

a007esprit

Laatste 8 jaar heb bijna altijd het Manila airport hotel geboekt, http://manilaairporthotel.com.ph/  zeker als je zoal ik moet verder vliegen en er pas de volgende dag een vlucht is naar dumaguete.
Het hotel ligt om 5 min wandelen van de luchthaven(letterlijk er vlak naast) maar er is gratis transfer naar het hotel die er 1 min over doet . het hotel zelf is vrij groot en zeker niet om naar huis te schrijven maar ,maar na een lange reis zit je meteen in je kamer wat altijd leuk is als je met een late vlucht aankomt .
Wat er ook goed is dat de transfer in de morgen naar je domestic airport ook gratis is .
De Problemen met het verkeer in Manila door de bouw van de Skyway maak t dat het soms niet doenbaar om naar je hotel te geraken , laatst eens de Remmington Hotel geboekt , om 22:30 aangekomen , bagage opgehaald , 23:30 buiten geraakt en dan om bijna 02:00 aangekomen in het hotel iets meer dan 2 h voor 8 km te rijden , en dan om 05:30 opstaan voor met domestic vlucht , Nee bedankt doe ik niet meer .

Alex

Citaat van: gertve op dinsdag 24 mei 2016, 17:06:36
De laatste keer ben ik verbleven in Pinoy Pamilya Hotel, overnachting kostte 2200 PHP.
(2897 F. B. Harrison St. cor. Cuneta Ave., Pasay City, Metro Manila).

Het is aan een drukke straat, maar de kamers waren op een soort van binnenplaats zodat je goed geisoleerd was van het geluid. Denk dat ik er de volgende keer weer zou verblijven want het is goed bevallen.

Maar niet elke kamer schijnt internet te hebben.

Alex

Vraagje waarom zijn hotels eigenlijk zo duur in de phil. In vergelijking met Thailand, waar je voor 25 euro kan verblijven in een 4 sterren hotel